Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Moooooooooooooiiiiiiii
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Dat mag je wel zeggen. Om van te snoepen  :).
Daar droom ik van weg. Met deze beelden komen mooie herinneringen naar boven  ::).
Mijn Franse groot-nonkel had een garage in Saint-Didier sous Riverie (ondertussen al heel wat jaren geleden - jaren '80 begin '90). In die garage stond een TA en een DS van Citroën. In dat dorpje was hij zowel garagehouder, pompbediende als ambulancier.
Een fijne tijd met mooie herinneringen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

#603
Subliem, precies een filmset of een jaren '50-strip.
Die naar buiten draaiende bureaudeur gaat wel natgeregend worden, zo zonder portaal of afdakje.
Komt er in uw hellende straat of in de buurt nog een tram of (CFD-)trein ?

evan

#604
Merci mannen!

Ik zal die deur misschien nog aanpassen...  bedankt vr de tip

Trams en treinen komen er genoeg op die baan, maar das voor later.  Het project zal zeker nog 5 jaar duren.  De Stad, mijnsite, 2 stations en metallurgie enz... moeten ook nog komen. 

In mei gaat dit project tijdelijk iets minderen daar er een ander en groter project met meer landschap voorrang gaat krijgen.  En jawel naar Belgisch voorbeeld.


Minima Forma:

Misschien wat info voor de mensen die dit nog niet wisten.
Ik heb behoorlijk wat gezondheidsproblemen gehad en die zijn nu zodanig gestabiliseerd dat ik er vrede mee genomen heb en ik met m'n beperkingen om kan gaan.  De schade is blijvend, maar ik ben gelukkig met wat ik nog kan.
Tuc Rail heb ik achter mij gelaten en ben sinds november terug 3/5e aan het werk en tegen de zomer 5/5.  Wat doe ik nu?

Wel dit draadje geeft het prima weer.  Modelbouw en baanbouw is m'n job geworden.  En m'n orderboek zit aardig vol voor de komende jaren.  Ik mag van geluk spreken dat ik er dit heb van kunnen en mogen maken! 
Ik ben ook erkentelijk en zeer dankbaar voor m'n vrienden waaronder onder ook verschillende forumgenoten die me steeds gesteund hebben.

Naar alle waarschijnlijkheid zal er in de gekende literatuur ook wel meer werk van me verschijnen en doe m'n best hier ook wat te tonen.  Mijn vrouw houdt zich bezig met de social media zodat ik me dit niet te fel moet aantrekken ;)   ;D

Groetjes en wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Moooooooi, chique, subliem...
Allemaal termen waar ik mij 100% bij aansluit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Mooi en heerlijk werk Evan

Ook goed om te lezen dat alles stilaan terug in de plooi valt voor jou en dat je terug een toekomst voor je ziet. Alle succes toegewenst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

steamdriven

Evan,
Ik ken je (nog?) niet persoonlijk maar ben ervan overtuigd dat je verhaal een heel positieve wending heeft gekregen. Gelukkig ben ikzelf nog fysiek OK maar bij ons is het mijn echtgenote die jaren geleden noodgedwongen is moeten stoppen met werken omwille van gezondheidsredenen. Dat was een superzware klap, vooral voor haar die haar job in de zorg met hart en ziel uitvoerde, maar ook voor het gezin.
Het vraag tijd om daarmee om te gaan maar wij hebben er ons bij neergelegd en zijn 'anders', positiever gaan leven. Het mooie zien in het kleine. Tijd nemen voor elkaar en voor wat je graag doet. Ervoor gaan, maar tegelijk jezelf sparen. Niet constant op de tenen lopen... Ik heb een mentaal vrij zware job en ben zelf ook minder gaan werken zodat ik meer kan genieten van mijn gezin thuis. En ja, we verdienen minder. Maar we zijn gelukkig.

Wat jij hier keer op keer toont is dat je uitmuntend bent in je hobby (passie) en dus nu ook in je vak. Ik ben er dan ook zeker van dat je een rooskleurige toekomst tegemoet gaat en wens je met Minima Forma dan ook alle succes toe!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rangeerduivel

Citaat van: steamdriven op 10 april 2020, 14:51:24 PM
Evan,
Ik ken je (nog?) niet persoonlijk...

Prijs je gelukkig Bart en geniet er van zolang het duurt!!! ;D :) ;D ;D :)

:)

evan

Snel fotootje van de ochtendzon op m'n baan thuis.

Dash 9 - BC RAIL by evan Daes, on Flickr

Fijn weekend gewenst ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

ochtendzon? stuur diie maar naar hier want hier grauw en grijs en (gelukkig veel) regen. Mooie foto trouwens :-)

Pierre

Schitterende foto (en baan) top. ;)
Groet Pierre.


Peter

Prachtige en sfeervolle foto Evan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

had Trump dit gedaan/een modeltreinliefhebber geweest dan zou hij gezegd hebben : "I did a great job,I created something very nice and very beautyful"

evan

Merci Mannen!

Dirk, De zon is hier intussen weg.  Is ze bij jullie aangekomen?

Peter, Ik ben content van m'n werk, maar heb gelukkig verder geen ambities zoals "Orange man" Trump ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.