Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Pierre

Wat een prachtig stukje werk ... om stil van te worden. ;)
Groet Pierre.


Koen

Tja Evan, dit is iets om stil van te worden.
Ik sta met mijn mond vol tanden (iets wat niet snel voorkomt  ;D).
Als ik dit zie, begin ik mij toch wel vragen te stellen waar ik mee bezig ben. Jou creatie is zo realistisch, zo prachtig.
Ik vraag mij af of dit nog te overtreffen valt  :o.
Dit is gewoon machtig gebouwd!!!

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

efl045

#527
Ben je zeker van de positie van de schouwen?
Ik heb namelijk vroeger als kind ook in zo een rijhuisje gewoond waarbij ze per 2 symmetrisch aan elkaar stonden, maar dan waren de schouwen per 2 gemeenschappelijk en allemaal aan de kant tegenover de deuren. Het lijkt mij zeer onlogisch dat ze de deuren zouden spiegelen en de rest van de huizen niet...
Zo herinner ik het mij:

evan

Je hebt een punt, maar ik lig er niet van wakker en ga ze niet aanpassen want er zijn teveel risicos aan verbonden.  De fout is er ingeslopen doordat op de gegoten dakplaten de basis van de schouw aan dezelfde kant zit.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

efl045

Als "Er staat een paard in de gang" kan, dan moet "Er staat een schouw in de gang" ook kunnen ;-)

evan

#530
Citaat van: efl045 op 31 augustus 2019, 14:27:22 PM
Als "Er staat een paard in de gang" kan, dan moet "Er staat een schouw in de gang" ook kunnen ;-)

Das een goeike  ;D

Er waren ook veel van deze gebouwen waar de voordeur in de voorste woonkamer uitkwam.  Steken we het daarop dan.,,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 31 augustus 2019, 14:31:06 PM
Er waren ook veel van deze gebouwen waar de voordeur in de voorste woonkamer uitkwam.  Steken we het daarop dan.,,

Maakt niks uit, want dan nog bevond de kachel/schouw zich langs de andere zijde van de kamer.
Dat was dan ook de enige reden dat die huisjes elkaars spiegelbeeld waren.
Daardoor konden ze het met 1 schouw voor 2 huizen doen.
Men dacht toen ook al (zij het zelden) logisch na.... ::)
Maar allée, 't is u voor één keer vergeven... ;D ;D

;)

Alberke

Citaat van: Geert op 31 augustus 2019, 12:08:30 PM
Prachtig werk Evan, laat me aan mijn jeugd denken. Ik woonde ook in zo'n rijhuisje, samen met mijn ouders en 8 broers en zussen...

In die rijd werd er veel met kolen gestookt die ze via een kolengat aan de voorzijde in de kelder gooide.

Waar is de tijd. ::)

Vergeet ook de postbode niet: brievenbussen en huisnummers.  ;)

Geert
In die tijd werd altijd met kolen gestookt, zeker daar, maar die werden achteraan in het kolenkot gestort.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

DFS

Mooie huizenrij, klein tussendoortje  :o


Val-Rikard

Dat ziet er weer eens meer dan goed uit :P !!!

evan

Citaat van: DFS op 31 augustus 2019, 22:23:24 PM
Mooie huizenrij, klein tussendoortje  :o

Dit is alles behalve een tussendoortje ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#536
en nu de De deurbellen voor wat afwisseling  ;D ;)

evan

Sorry,   Had ik zelf al vermeld in één van m'n posts ;)  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 01 september 2019, 11:01:45 AM
Sorry,   Had ik zelf al vermeld in één van m'n posts ;)  ;D
ik had gereageerd na een foto gezien te hebben op FB en ik ben een plaatjeskijker  8) ;)

erik de noorman

Vol bewondering wat een sfeertje top.

Erik.