Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

OlivierV

Ik vind het zeer mooi. Veel leuke details, ik kan het best wel smaken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

HARTELIJK BEDANKT MANNEN!

De kant van het spoor heeft een soort erker met groot raam kan spoor.  Dat geef uitzicht over de vallei die aan die kant ligt.  Het spoor ligt 10m van het huis en 4 meter lager.  Daarachter duikt het landschap verder naar beneden.

Groetjes en tot binnenkort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Heb met volle teugen van de beelden genoten.


Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS


evan

Hey Mannen,

Ik ben sinds een tijdje tussendoor weer wat aan het bouwen aan wat spoor 1 geweld.

Het betreft een baan bij vriend want hij heeft de plaats en ik veel treinen.  Terwijl hij zijn collectie ook aanlegt kunnen we al lustig rijden met mijn rollend materieel.

De baan wordt 14 bij bijna 5 meter langs de muren van de ruimte.  Er is een ondergronds schaduwstation van 4 sporen van 8 meter dat automatisch werkt.  Je stuurt er een trein in en een andere komt er uit.  Het station is no maar 1/2 voorlopig aangelegd om al te kunnen rijden en de ruimtelijke indeling wat te overzien.  Momenteel ben ik eerst het lange paradestuk aan het bouwen  waarvan de eerste 7 meter vormt krijgt.  Eigenlijk is dat deel nu klaar voor de aankleding met groen.  Er staan al wat dozen klaar van Welberg Scenery en emmers met statisch gras.  Dit wordt dus vervolgd ergens volgende maand ;)

Intussen laat ik jullie al wat genieten van wat plaatjes, maar ik laat nog niet alles zien ;)

Het station:

DSC_3776 by evan Daes, on Flickr

De verdere aanleg van het derde perronspoor volgt alsook een 2e spoor naar links voor de draaischijf.  Rechts van het station komt een kort doospoor om locs te laten omlopen zonder op de hoodlijn te komen, een overweg en een brug over een kleine rivier.

DSC_3775 by evan Daes, on Flickr

Overzicht van het eerste deel van het paradestuk:

DSC_3766 by evan Daes, on Flickr

DSC_3771 by evan Daes, on Flickr

De helling is 2,2 procent waarvan een spoor daalt en het andere klimt...

Wat sfeerfotootjes:

IMG_3007 by evan Daes, on Flickr

IMG_3021 by evan Daes, on Flickr

IMG_3022 by evan Daes, on Flickr

IMG_3025 by evan Daes, on Flickr

IMG_3026 by evan Daes, on Flickr

IMG_3035 by evan Daes, on Flickr

IMG_3033 by evan Daes, on Flickr

Laat het gras dus maar groeien!

Ik ben blij dat het intussen beter met me begint te gaan qua gezondheid en ik heb er zin in :)

Fijn weekend!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke


Gerolf

Mooi project  8)

Citaat van: evan op 15 maart 2019, 20:22:32 PM
Ik ben blij dat het intussen beter met me begint te gaan qua gezondheid en ik heb er zin in :)

Daar ben ik ook blij mee  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 16 maart 2019, 08:28:29 AM
Mooi project  8)

Citaat van: evan op 15 maart 2019, 20:22:32 PM
Ik ben blij dat het intussen beter met me begint te gaan qua gezondheid en ik heb er zin in :)

Daar ben ik ook blij mee  :)

+1
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

just4fun

Citaat van: evan op 15 maart 2019, 20:22:32 PM
Ik ben blij dat het intussen beter met me begint te gaan qua gezondheid en ik heb er zin in :)
Dat is dan ook het beste nieuws in uw post!
Nog veel herstel gewenst.
En een mooi project, ook.
Paul


efl045

Citaat van: evan op 15 maart 2019, 20:22:32 PM
De helling is 2,2 procent

Zou het niets een ietsje pietsje meer zijn?  ;)


Jef

Dat is niet de "stairway" maar wel de "railway to heaven"  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

SuSke

Belangrijke voorlaatste zin in je bericht Evan.
Houden zo.

En die baan, dat wordt weer een pareltje, dat zie je zo al aankomen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Was zijn grote schalen toch mooi, als je er de plaats voor hebt. Het bruggenspel met die twee goederentreinen is machtig mooi... en 't is nog niet eens klaar!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Dikke merci mannen voor de reacties hier en via mail!  Dit wordt binnenkort vervolgd!  Ik heb er zin in om dit tafereel verder aan te kleden :)

Tot gauw ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Dag Mannen,

de voorbije 2 dagen heb ik wat aan m'n spoor 1 projectje verder gewerkt.  Hierbij kon ik m'n zinnen een beetje verzetten want dat was echt nodig.  Dinsdag is m'n beste vriendin, onze kat Chessie overleden en het valt me echt zwaar.

Er is nog veel werk aan dit stuk van de baan (8m) want er moet nog meer groen op, maar het werk van de voorbije dagen schept toch al een beeld.  2 weken geleden heb ik ook de ESU "bolle neus" geweatherd om op de baan dienst te kunnen doen.  Voor de rest ga ik de foto's voor zich laten spreken. 

Groetjes,

Evan

DSC_4265 by evan Daes, on Flickr

DSC_4264 by evan Daes, on Flickr

IMG_4002 by evan Daes, on Flickr

IMG_3991 by evan Daes, on Flickr

IMG_3984 by evan Daes, on Flickr

IMG_3987 by evan Daes, on Flickr

IMG_4003 by evan Daes, on Flickr


En nu met treinen...

IMG_4024 by evan Daes, on Flickr

IMG_4042 by evan Daes, on Flickr

IMG_4076 by evan Daes, on Flickr

IMG_4070 by evan Daes, on Flickr

IMG_4066 by evan Daes, on Flickr

IMG_4059 by evan Daes, on Flickr

IMG_4010 by evan Daes, on Flickr

IMG_4014 by evan Daes, on Flickr

IMG_4027 by evan Daes, on Flickr

IMG_4034 by evan Daes, on Flickr

IMG_4037 by evan Daes, on Flickr

IMG_4039 by evan Daes, on Flickr


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.