Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bumper

Evan,

Inderdaad meesterlijk mooi gemaakt. Maar in Canada hebben ze toch behoorlijk veel plaats.
Waarom dan een woning zo dicht bij een spoorweg?

Groeten.
Ludo.
 

Rangeerduivel

Citaat van: bumper op 13 februari 2019, 17:17:11 PM
Evan,

Inderdaad meesterlijk mooi gemaakt. Maar in Canada hebben ze toch behoorlijk veel plaats.
Waarom dan een woning zo dicht bij een spoorweg?

Groeten.
Ludo.

De woning zal er eerst gestaan hebben zeker...en voor de spoorwegen is dat geen probleem! ::)

;)

evan

Citaat van: bumper op 13 februari 2019, 17:17:11 PM
Evan,

Inderdaad meesterlijk mooi gemaakt. Maar in Canada hebben ze toch behoorlijk veel plaats.
Waarom dan een woning zo dicht bij een spoorweg?

Groeten.
Ludo.

Mijn dichterlijke vrijheid  ;)  Mooi uitzicht, dicht bij water en uitzicht over het spoor, wat bovendien maar een bescheiden lijntje is.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Prachtig.

Evan, aub graag wat uitleg, indien mogelijk, over dat grijs-blauw afdak en dak boven uw cowgirl.
Wat voor soort dakbedekking is dit ?   Die  'leien'  (?)  overlappen mekaar niet, lijkt het .
Er zal wel een logische verklaring zijn ...

Metpetergaathetbeter

#425
als ik dat zo allemaal zie zou ik ook nog graag cowboy willen zijn !  ;D ;)

Dirky

Citaat van: Herwig op 13 februari 2019, 18:08:32 PM
Prachtig.

Evan, aub graag wat uitleg, indien mogelijk, over dat grijs-blauw afdak en dak boven uw cowgirl.
Wat voor soort dakbedekking is dit ?   Die  'leien'  (?)  overlappen mekaar niet, lijkt het .
Er zal wel een logische verklaring zijn ...

ik denk dat Evan zal antwoorden dat vele daken in die kant van de wereld met shingles gedekt zijn.  :)Daar lijkt het toch best op.

Hier kennen we dat enkel van tuinhuisjes...

voorbeeld:
https://www.azalp.be/iko-shingles-3m-zwart-3-tab-number-one.htm?gclid=Cj0KCQiAnY_jBRDdARIsAIEqpJ3LPwfDbGrgyOH1NNc44T-BYZsRAq0mArrYDtTrv27AZOwFKMpeQNIaAgdKEALw_wcB

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#428
Zo'n asfalt-roofing-shingles had 'k op ons vorig tuinhuisje.  Ken 'k. Zelf erop gelegd. Die horizontale stroken overlapten mekaar.
Maar op het dak van dat modelhuis naast de spoorlijn, lijkt het alsof er geen overlapping is, maar misschien zie 'k dat (letterlijk) verkeerd....

Ronald

Citaat van: evan op 13 februari 2019, 14:53:52 PM
..... rond het huis - waar ik wel zou willen wonen - ....

/quote]

Als je daar dan woont kom ik een dagje railfanning doen. Oke? ;)

Super! 8)

Dirky

Herwig, shingles zijn vaak niet dikker dan 3mm. Op 1/87 is dat 0.03mm. Moesten ze dat relief in het model steken zou je na een laagje verf niets meer zien. Dus een beetje overdrijven om te zien dat shingles bedoeld worden...

Pierre

Groet Pierre.


evan

#432
Citaat van: Ronald op 13 februari 2019, 22:45:39 PM


Als je daar dan woont kom ik een dagje railfanning doen. Oke? ;)

Super! 8)



@ Ronald; Deal!


@ Herwig, ik lig er niet van wakker ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

WOW Evan, erg mooie aanvulling  :D

Citaat van: evan op 13 februari 2019, 23:22:57 PM@ Herwig, ik lig er niet van wakker ;)

Ik vind het vooral een toffe manier om wakker te worden, zulke beelden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#434
Zoals die uitspraak van mijn bompa,  al-lang-zaliger,  over zijn familie die langs de spoorweg woonde, destijds:
" Bij ons Philomène rijdt den trein recht door 't gemak ....."

Nu heeft uw houten model-huis toch toevallig ook een aanbouwtje met schuin dak,  aan de kant van 't spoor.
Zou dat inderdaad .... ?