Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Herwig

#360
Wat een knap Canada.
En dit op een dikke 3 weken tijd.

evan

#361
Oprechte dank voor de complimenten mannen ;)  Ik heb er van genote het stuk te bouwen en nu kan ik het gaan gebruiken als scenery voor al m'n kleine projectjes.  Wordt vervolgd...

De beloofde detailfoto's volgen nog later deze week ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: modelbouwpatrick op 24 september 2018, 11:47:54 AM
+1
Evan welke printer heb jij want die loc ziet er goed uit. Volledig bovenbouw geprint?

Patrick,

Ik heb de kap en details getekend met Tinkercad en geprint met m'n Anycubic Photon met Monocure 3D Rapid hars (grey) ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Jef op 23 september 2018, 22:36:39 PM
Jeeeeeeesus man!!! *kwijl - kwijl - kwijl* Echt niet normaal!  :D

Citaat van: evan op 22 september 2018, 22:22:08 PM

Sinds Oeversijde ook opgeborgen is nadat een potentiële koper zijn kat had gestuurd...


Euh, staat Oeversijde te koop dan??
Yep, had het vorig jaar ook in ons te koop hoekje geplaatst. 

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbouwpatrick

Printer levert goed werk nog veel opschuur werk gehad voor je kon spuiten

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Ik had de foto's al op de GSM van Evan gezien in Oostende.
Ongeloofelijk wat je met die 3D printer kan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Paulogic

Ik ben ook sterk onder de indruk van die 3D printer. De nabewerking lijkt mij echter minder plezant.
Of zie ik dit verkeerd Evan?

Vooral dat wassen en nog eens spoelen enz... nadien extra verharden met een UV lamp, dat is natuurlijk
gemakkelijk.
mvg,
Paul(ogic)

evan

Merci Luc ;)

Paul,

Dat valt goed mee hoor ;)
Ik heb zo m'n systeem ontwikkeld om de prints te reinigen met IPA.  Het afwerken onder een UV lamp is ook gemakkelijk met zo een toestelletje dat vrouwen (en sommige mannen  ;D ) gebruiken om hun gel nagels te laten uitharden.

Er is geen of weinig schuurwerk nodig en kan er direct een primer over.  Bovendien is het detail enorm fijn ;)

Ik ben er tevreden mee ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#369
"...Reinigen met IPA..."
Dacht heel eventjes dat 'k voor één keer één van de vele technische termen hier,  begreep.
Maar IPA ken 'k slechts van op Moortgat-flesjes.  India Pale Ale.
Maar ivm 3D-printers zal het wel weer iets gans anders zijn.

Paulogic

Aha, dus onderdompelen in IsoPropanol.. nu nog ergens een testje laten doen en dan misschien wel aankopen.
Zal alleszins een goedkopere oplossing zijn dan Shapeways en collega's.
mvg,
Paul(ogic)

evan

Inderdaad IPA is IsoPropAnol en geen Indian Pale Ale  ;D

Ik heb twee potten met IPA, één voor de eerste onderdompeling en dan de 2e voor het laatst residu.

Paul,

Als je er aan begint, laat me weten zo dat ik m'n ervaring met je kan delen.  Zo win je wat tijd ;)

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Is ideaal om je sporen mee te kuisen ook.

Grtz,

Samuël
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

IPA is niet zo vlot meer te krijgen. Bij de apotheker (ook de apotheker waar ik al lang klant ben) moet je je paspoort geven ter controle en krijg je maar een klein flesje per keer.
Blijkbaar zou dit veel gebruikt worden door drugsgebruikers waardoor er gelimiteerd gebruik toegestaan wordt.
Tja, het kan ook aan mij liggen natuurlijk  ::)   ;D  ;D

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

#374
Ik bestel het zonder probleem via Amazon, 2 dagen later geleverd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.