Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Merci Mannen ;)

Klopt Frans,  De baan is 3 rail.  Op de goederenkoer is één spoor dat aangesloten wordt op dit buurtspoorwegnetwerk.  De middengeleider stopt op een bepaald moment en gaat voort met dit spoor, maar dat is volledig geïsoleerd.  De "ART 41" van de buurtspoorweg kan dan één of twee wagen s overnemen, maar voorwaarde is dat het een wagen met geïsoleerde assen is.  De buurtspoorweg gaat vooral automatisch werken met 2 pendelfunties, maar er kan manueel gereden worden indien gewenst.

Het linkse spoor op de foto zal verder lopen over het stationsplein en vindt aansluiting met de buurtspoorweg.

IMG_6107 by evan Daes, on Flickr

Volgende week zal er wel wat duidelijk worden aan de hand van foto's.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Ik vind het allemaal zeer mooi hoor Evan!
Het plaatje begint echt te kloppen en het geheel ziet er vree wijs uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Decapod

#1292
Citaat van: evan op 20 februari 2021, 16:37:07 PM
dus heb ik hem deze middag zelf gebouwd.

:o :o :o

Even wisseltje bouwen over de middag ... tussen de soep en de patatten. Manman, Evan, jij bent echt one of a kind. Ik denk dat je er op heel het westelijk halfrond nog geen vijf als jou vindt.

Is er eigenlijk een stukje van het modelbaangebeuren dat jij niet beheerst, als in ' 'k heb nooit anders geweten: deed dat al in de pampers'?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Val-Rikard

Evan,

Gewoon TOP !!!
Ik krijg er zin van om naar de Ardennen te gaan.

modelbaanHO

De foto's van deze baan bekijken blijft genieten
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirky

... en om te vermijden dat Evan zonder werk valt...

IMG_20210221_100617_resized_20210221_100633336 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

De gebouwen/bouwwerken voor de grote baan werk ik af tot op het niveau dat ze nog "deftig" kunnen onder handen genomen worden zodat ze uiterlijk een Evan-handtekening dragen.

evan

De voorgaande Dynimo rijhuisjes zijn intussen al ns op de baan gepresenteerd.  Dat komt zeker snor!

De "grondwerken" voor het dorp zijn intussen uitgevoerd en de buurtspoorweg is reeds operationeel.  Het aangepaste spoor met smalspoor in combinatie met normaalspoor moet nog geplaatst worden volgende bouwdag in de tweede helft van Maart.

Hierbij een paar sfeerbeeldjes van de dorpsomgeving in aanbouw...

IMG_6475 by evan Daes, on Flickr

IMG_6482 by evan Daes, on Flickr

IMG_6496 by evan Daes, on Flickr

IMG_6501 by evan Daes, on Flickr

De trammetjes rijden ook automatisch doormiddel van het ABC systeem.  Mooi want door het aanwezige pokerpack en de ZEN decoders van DCC concepts rijden ze echt mierzoet.

Deze week en komende week ben ik thuis in het atelier bezig met voorbereidingen en sinds maandag is eindelijk de CO2 Laser graveer- en snijmachine geïnstalleerd en kan ik me er volop in verdiepen.  Voor het Franse project ben ik de bouw van de stationsomgeving aan het voorbereiden en de machine komt hier dan ook goed van pas.

IMG_6610 by evan Daes, on Flickr

IMG_6672 by evan Daes, on Flickr

Wordt vervolgd ;)

Groetjes en tot later,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Fred

Weer schitterende beelden Evan!  Wat een ruimtegevoel en diepte.  De laatste foto geeft een geweldige compositie.  Jammer dat jullie meesterwerk niet op beurzen bewonderd zal kunnen worden, maar ongetwijfeld volgen nog vele foto's en filmpjes.
Frederic

Ronald

Mooi hoor.... soms ben ik best jaloers op je dat je dit zo kunt doen  :) Ik blijf lekker volgen want het wordt echt mooi!

DFS

Mooie baan, moet zalig zijn om zo'n ruimte ter beschikking te hebben.

mardig23

Wat een monster, die Laser dinges :o

En ik ben het eens met Fred, dat de foto's, hoewel het uiteraard een grote baan is, ook een zeer groot ruimtegevoel geven.
En ook dat het jammer is dat het inderdaad niet voor het grote publiek te bewonderen is, maar kom, ik ben al blij dat we dit draadje kunnen volgen.

En ik blijf het zeggen, die wolkjes...😍
Mvg Karl

evan

Bedankt mannen!

Het is leuk om diepte te bekomen in landschap als de ruimte er voor beschikbaar is. 

Ondertussen ben ik aan het monteren geslagen van jet gelagerde materiaal in combinatie met wat kitbashing van oude bestaande gebouwen.

Heet gekleurde gebouw is een combinatie van kitbash en 3D geprinte details.  De witten gebouwen is een combinatie van gelagerde onderdelen en 3D geprinte onderdelen.

158191860_2889628714693083_2748935016756463654_o by evan Daes, on Flickr

157230189_2889628738026414_8097699926627807979_o by evan Daes, on Flickr

Fijn weekend en tot volgende week ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Dat wordt een ferm straatje Evan
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Mooi man  8)

Met je nieuwe machientje zal je bouwtempo nog versnellen, vermoed ik  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Kom ik aan met 5 resin hokken...
U bent inmiddels aannemer, vriend Daes
Mvh. Steef