Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Citaat van: mardig23 op 16 januari 2021, 18:02:50 PM
Jaja, het schiet goed op hier.

Ik blijf het een mooie baan vinden, maar ik had zo precies op de 5534 aan de rechterkant dat bovenlopend spoor niet helemaal in het landschap verstopt.
Dat is eigenlijk een lang recht stuk, waar je nog iets van spoor had kunnen blootlaten, niet?
Misschien heb je daar andere plannen ik weet het niet...

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de vitrine - schaduw - kast - station.
Ging die daar normaal gezien nu al niet staan?





Voor de rest kan je hier alleen maar jaloers op zijn hé👍😇

Die Vitrine staat er al op enkele afwerkingen en het glas na.  De leverancier van het Glas zit met een serieuze levertermijn...

Een teaserke speciaal voor jou :)

IMG_5121 by evan Daes, on Flickr

Dat spoor rechts zit weg omdat het spoor onderaan de aandacht moet krijgen.   Ik vond het onnatuurlijk lijken als er zo twee spoorlijnen parallel lopen met wat rots tussen. 
Als je in de tweede ruimte staat is er altijd een trein ergens te zien en kruisen ze elkaar ook vaak, maar het is niet de bedoeling ze constant en tegelijk te zien.  Dan wordt het te druk.

Volgende week is het even stil rond dit project zodat Dirk de Brug kan vervolledigen en de week erna zijn we weer op post.

Ik ga intussen zelf nog wat voorbereiden en aan het stadscentrum beginnen voor de Franse baan.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Tjonge, das knap geworden.😍
Dat is toch echt wel uniek te noemen...

Mvg Karl

Alan On Track

Citaat van: evan op 16 januari 2021, 19:08:17 PM

Dat spoor rechts zit weg omdat het spoor onderaan de aandacht moet krijgen.   Ik vond het onnatuurlijk lijken als er zo twee spoorlijnen parallel lopen met wat rots tussen. 
Als je in de tweede ruimte staat is er altijd een trein ergens te zien en kruisen ze elkaar ook vaak, maar het is niet de bedoeling ze constant en tegelijk te zien.  Dan wordt het te druk.


Dat vind ik een interessante benadering. Het mooie aan de baan vind ik sowiso dat de treinen tot hun recht komen in het landschap, zonder het te domineren. Daardoor blijft de baan rust uitstralen terwijl er wel plaats is voor mooie lange samenstellingen.

Vele anderen zouden misschien geneigd zijn alles vol sporen, bruggen, tunnels, stations enz. te pleuren op verschillende niveaus, waardoor het landschap meer een 'trap' wordt met op elke 'trede' een lijn. Daar is op zich niks mis mee natuurlijk, ieder zijn ding, maar ik vind banen waar het landschap primeert altijd mooier.  ;)
Modelbouw is een kunst

OlivierV

Mooi hoor Evan, zag de plaatjes deze week ook al op faceboek passeren, ik kan enkel maar beamen wat Alan hierboven beschrijft.

Die opstelbundel als vitrine is alleen maar geniaal te noemen, zeker als hij zo netjes afgewerkt is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Inderdaad, prachtige opstelling !

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Merci Mannen ;)


Deze week heb ik tussendoor volgende twee oude Vollmer kits aangepast:

IMG_5583 by evan Daes, on Flickr

IMG_5584 by evan Daes, on Flickr

Ik heb een groot deel van de Duitse fratsen weggewerkt, ramen aangepast, 3D geprinte details en stryreenstrips toegevoegd en bovendien de daken aangepast.

IMG_5694 by evan Daes, on Flickr

IMG_5695 by evan Daes, on Flickr

Dit wordt vervolgd daar er nog veel gebouwen volgen :)

Voor morgen heb ik volgende brugje voorbereid uit Forex en Redutex.  Het zal in de grote 3 Rail baan worden ingebouwd ...

IMG_5712 by evan Daes, on Flickr


Groetjes

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Mooi huizenblok Evan.

En dat brugje, leuk op op die grote baan te zetten.
Ik vermoed dat je de folie in het onderste deel gewoon "om het hoekje" hebt geplooid. Het verband van de stenen op de hoek klopt niet meer  :D
Maar als het ver genoeg weg staat...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Klopt Frans ;)

Die naden kort bij de hoek zijn intussen gevuld en de hoekstenen krijgen een andere kleur eens de putty droog is. 


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Geweldig mooi huizenblok geworden. Knap gedaan. ;)
Groet Pierre.


evan

#1225
Bedankt Pierre  :)



Voila Frans ;)

IMG_5717 by evan Daes, on Flickr

Ik heb gekozen voor telkens een grote steen en kleine steen waar ik al voorbeelden van gezien heb op foto en zelf met m'n eigen hogen.   Dit kwam me het beste uit :)  Het bruggetje is inderdaad ook maar een klein onderdeel van een veel grotere scene ...


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

subliem om het kort samen te vatten ;)

SuSke

Mooi opgelost Evan, met die oplossing kan ik zeker leven (anders ook hoor ::)).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

modelbaanHO

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 januari 2021, 17:01:12 PM
subliem om het kort samen te vatten ;)
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Je toont ook dat er in feite niks mis is om in de handel verkrijgbare bouwdozen te gebruiken wanneer je die een beetje kan pimpen.
Ik ben zelf ook met zo'n huizenrij van Faller bezig. In de meeste gevallen doet een likje verf al héél veel.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be