Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Koen

man, man, als ik die hoeveelheden zie  :-X.
Wat jij op een week doe, doe ik op 5 jaar  ;D. Het verschil moeten je natuurlijk niet ver zoeken hé  ::).
Kennis, kunde, ervaring, ...  8)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

CiteerFoei! En nu ligt er ergens in een Belgisch bos een gat in de grond? ;D ;)

Nog even en hij moet personeel in dienst nemen voor ontginning van ballast, bosgrond, ...  ;D ;D ;D


Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Alan On Track

Wanneer je van verschillende zaken meer dan 10 kilo nodig hebt, weet je dat het een grote baan is...
Modelbouw is een kunst

B_Modelbouw

Terwijl wij voorzichtig een portie afmaken, zet Evan gewoon de betonmixer in ...
ja, zalig dit hier te volgen.

Dit is echt genieten en een mooie leerschool ... al treed ik Koen bij dat het hier wat trager verloopt
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Alberke

Evan gaat van super fijn naar gigantisch in 0.3 seconden!  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

#1055
Goede avond,

Enkele hoeveelheden zijn de voorbije vier dagen verwerkt ;)
De twee strategische toegangsluiken zijn eerst opgebouwd en daarna is gestart met het vervolg van het landschap.

Er komen nog véél lagen groen en details op de eerste laag die reeds te zien is, maar het achterste parade traject krijgt vorm.
Ik ga de foto's voor zich laten spreken:



IMG_4142 by evan Daes, on Flickr

IMG_4148 by evan Daes, on Flickr

IMG_4152 by evan Daes, on Flickr

IMG_4157 by evan Daes, on Flickr

IMG_4158 by evan Daes, on Flickr

IMG_4159 by evan Daes, on Flickr

IMG_4164 by evan Daes, on Flickr

IMG_4150 by evan Daes, on Flickr

Tot volgende week ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

Zalig om dit project zo te zien groeien!
Dit is elke keer weer om je vingers van af te likken.
Fantastisch werk, Evan en Co.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Ronald


Michael

De foto's laten weer zien dat Evan in top vorm is. Graag zou ik nog wat meer willen weten over bosgrondmengeling, Evan kan je dat wat meer uitleggen? Bedoel je daar mee takjes, blaadjes, zand, aarde alles in de mixer en dat is het?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Citaat van: Michael op 30 oktober 2020, 21:29:27 PM
De foto's laten weer zien dat Evan in top vorm is. Graag zou ik nog wat meer willen weten over bosgrondmengeling, Evan kan je dat wat meer uitleggen? Bedoel je daar mee takjes, blaadjes, zand, aarde alles in de mixer en dat is het?

Ja zo ongeveer :)

- Gedroogde bladeren gemalen in de blender tot fijn materiaal.  Dan gedroogd en ontsmet met Isopropanol om organismes te neutraliseren.
- Statisch gras van 2 a 3mm in een donker beige kleur.
- Woodland scenics fine turf in 2 tinten (Earth en Soil)
- Zwarte aarde of stofzand

Deze zijn gemengd met de hand in een emmer.

Volgende week starten we met de volgende lagen op het reeds aangebrachte gras en dan de lage begroeiing tussen de bomen en rond de rotspartijen.

Groetjes en bedankt voor de belangstelling ;)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Mooi in beeld gebracht Evan!

Vergeet het zand ook niet te ontsmetten of te ontdoen van de nodige micro-organismen door bijvb. te verhitten in een oven  ;)

Ik kijk alweer uit naar de volgende update ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Zo, je kijkt even de andere kant op en ineens is een geraamte van multiplex veranderd in een echt landschap.

ERVIN

Wederom prachtige beelden , had ik ook maar zo'n gouden handen.  ;)
Maar het geeft mij wel terug de zin om ook verder te werken aan mijn baan en het " proberen" om ook maar een héél klein beetje in jou buurt te komen. ( al gaat mij dat in dit leven zeker niet lukken)

Gerolf

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 oktober 2020, 22:10:39 PM
Zo, je kijkt even de andere kant op en ineens is een geraamte van multiplex veranderd in een echt landschap.

Precies het gevoel dat ik ook had toen ik die beelden zag. "En toen was er kleur" was mijn eerste idee  8)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw