Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

afdrukken op schaal 1/1 bij scarm

Gestart door brfire, 30 juli 2017, 09:06:23 AM

brfire

weet er iemand hoe je op schaal 1/1 kan afdrukken met scarm, want ik krijg dan altijd een verwijzing naar volgende pagina. http://www.scarm.info/blog/advanced-techniques/print-whole-layout-in-1to1-scale/.
snap van die uitleg niet zo heel veel.

mvg ben

SuSke

1. Heb je last met de Engelse taal of met de acties die je op je PC moet uitvoeren?

2. SCARM kan nog niet standaard 1:1 afdrukken op groot formaat. Het papierformaat is nu nog afhankelijk van de printer die je gebruikt. De uitgelegde methode laat toe je plan af te drukken in een reeks opeenvolgende A4-tjes die je daarna aan elkaar kan kleven om één groot plan te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

brfire

met engels is niet het probleem, je kan het vertalen.
ik snap gewoon niet goed hoe je het moet afdrukken in een reeks van opeenvolgende a4 papier. heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet

SuSke

#3
Staat je plan zo ingetekend dat de linkerbovenhoek de referentie 0;0 heeft?

Ik neem aan dat je de printprocedure kan volgen zoals deze wordt uitgelegd (met keuze van bladformaat, blokkeren zoom,...)

Als je het eerste blad afgedrukt hebt, dan kan je door crtl+"pijltje rechts" in te drukken naar het volgende blad links rechts gaan waarbij je dan de afdrukprocedure terug doorloopt. Ben je aan het laatste blad van de eerste rij, druk je "Home" om terug naar de basishoek te gaan.
crtl+"pijltje onder" en je gaat naar de tweede rij en je herhaalt de hele procedure voor deze rij.
Voor de 3de rij klik je dus "home" en daarna 2X crtl+"pijltje onder", enz.

Hoop dat je daar al weer wat verder mee komt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

brfire

ga ik morgen eens proberen. moet nog een klein beetje verder aan plan tekenen. ben alleen verlopig nog maar aan schaduwstation bezig en de sporen naar boven