Een boekhandel

Gestart door Cord, 24 juli 2017, 11:30:57 AM

Cord

Dank heren!
Citaat van: 755philippe op 13 december 2017, 11:57:07 AM
Wel fijn dat je zowel opbouwende als negatieve kritiek positief aanneemt. Hier kunnen sommige een les van leren.
Waarom zit ik anders op een forum, toch om suggesties en ideeën uit te wisselen?  ???
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Ik vind die boekhandel ERG mooi, en die super-stevige planken horen bij de tijdsgeest  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SirGresley

Fantastisch!!
Misschien kunt ge in het midden nog halve rekken zetten.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Cord

Heren, mijn dank is groot.
Een medeforummer stelde een vraag via een persoonlijk bericht. Normaal gezien vind ik het ongepast om de inhoud van een persoonlijk bericht te openbaren, maar omdat ik denk dat misschien meer forumleden er iets aan hebben, hierbij de vraag:
Ik wou eens weten hoe je die boeken voor mekaar hebt gekregen. Is dit een foto en gelijmd op een stuk plasticard waar je de vorm op aanpast of heb je allemaal kleine stukjes profiel aan mekaar gelijmd en elk een ander kleur gegeven.

Ik heb die boeken verzameld op het internet, zoals ik dat ook doe met reclameposters. Als je zoekt op (grote) afbeeldingen: boekenkast, boekenstelling of boekwinkel dan vind je hele rijen met boeken.
Meestal druk ik het dan af in hogere resolutie. Je krijgt dan wel wat grotere bestanden, maar mijn ervaring is dat je dan een betere kwaliteit krijgt. Meestal druk ik het dan af op zelfklevend papier, dat vind ikzelf strakker werken dan geknoei met lijm
In het geval van die boekenkasten, moest ik ze eerst schilderen voordat de boeken erin werden gezet. Lijm op verf werkt niet lekker, dus heb ik de rijen boeken in strookjes gesneden en ze op dubbelzijdig tape geplakt. Dubbelzijdig tape is er ook in een dikkere versie; een soort foam dat aan twee kanten plakt. Van dat tape heb ik een paar lagen op elkaar geplakt om een bepaalde dikte te krijgen, die dikker gemaakte strookjes boeken heb ik in de boekenkasten geplakt.
Allemaal strookjes styreen op elkaar plakken en die in verschillende kleuren schilderen kan ook, maar dan krijg je van die boeken die bij de IKEA in de boekenkasten staan.


▲ Interieur is voor het grootste deel suggestie en ik hoef de ruggen van de boeken niet te lezen om te zien dat het boeken zijn. En doordat de bovenkant vrij donker is lijkt het alsof het allemaal losse exemplaren zijn.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing