Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een boekhandel

Gestart door Cord, 24 juli 2017, 11:30:57 AM

sdz1976

Het is een pracht van een gebouw geworden Cord en opnieuw een bron van inspiratie voor uw collega prutsers  :D 8) 8)

Gtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Hallow-owww ...
Man, dat ziet er super uit !!!

In welke schaal ben je alweer bezig?  HO ?
Is dat ijzerwerk in die deuren geëtst?  afgedrukt?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2017, 11:57:15 AM
In welke schaal ben je alweer bezig?  HO ?
Is dat ijzerwerk in die deuren geëtst?  afgedrukt?
Er zijn kunstenaars die dit in N kunnen maken, maar dit is gewoon 1:87.
Dat ijzerwerk in die deuren wilde ik eigenlijk voor glas-in-lood laten doorgaan.  :)


Ooit, lang geleden toen er nog geen computers waren, geen lasercut en dus ook geen laserprinters, kocht ik ergens een vel plastic folie waarop hekjes waren geprint. Eigenlijk vond ik ze onbruikbaar voor het doel waarvoor ze waren bedoeld omdat plastic folie glimt heel erg en ze waren op schaal N.


Er zaten wel hekjes op in verschillende uitvoeringen; dát dan weer wel.


Toen bedacht ik dat je ze ook achter raamkozijnen kunt plakken..


De achterkant ontdoen van verf en raampjes uitsnijden.


Opplakken, beetje schuiven. Voor de onderkant van het kozijn gebruik ik overheadsheet. Nadeel is dat het minder goed plakt en het voordeel is dat de lijm er niet zo invreet, waardoor je snel beschadigingen krijgt.


De randjes met een schaar afknippen. En ik zie nu pas dat ik wel eens wat netter mag werken.


Eén glas-in-lood-raam. Met glasverf die vlaktes inkleuren lukt misschien ook nog wel. Bij een rijtje huizen kun je die truc maar een paar keer uitvoeren, want het is natuurlijk geen gezicht zo'n hele straat met dezelfde kleuren.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Tussen alle lopende projecten nog een kleine update:


▲ Ik vond het geheel er nog wat te clean uitzien.


▲ Dus heb ik er nog even een wetwash overheen laten lopen.


▲ Het ziet er nu wat meer natuurlijk uit.


▲ Ook heb ik de winkel wat meer ingericht.


▲ Er moet natuurlijk nog verlichting in, een bureau en een krantenlezende boekverkoper.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Ziet er allemaal weer prima uit Wim.
En dat 'ijzer werk' misschien tijd voor een 3D printer? geintje !

grt Piet.

sdz1976

Das een hele knappe boekenzaak geworden Cord  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Het ziet er weer super uit Wim. Oude muurtjes maken is helemaal jouw ding. ;)
Groet Pierre.


Paulogic

Heel mooi resultaat.

Voor mij graag het "50 tinten kleurboek" aub...  ;D

Dat fijne hekwerk (traliewerk) zal misschien wel lukken in PolyBak. Ik zal eens testen want heb via VS
wat 0,3 - 0,4 - 0,5 en 0,6 mm polybak (ook wel laserboard genoemd) kunnen versieren.
mvg,
Paul(ogic)

WAJ Janse

Dag Wim,

Heel leuk deze bijna antiek aandoende boekhandel. Knusjes.
Met vriendelijke groet,

Wim
 

Cord

Dank voor jullie mooie woorden.

Citaat van: Paulogic op 10 december 2017, 11:03:23 AM
Dat fijne hekwerk (traliewerk) zal misschien wel lukken in PolyBak. Ik zal eens testen want heb via VS
wat 0,3 - 0,4 - 0,5 en 0,6 mm polybak (ook wel laserboard genoemd) kunnen versieren.
Welk traliewerk bedoel je precies?


Wèl een puntje van kritiek: ik zie vaak pas op de foto dat er hier en daar nog wel wat verbeterd kan worden en meestal zijn dat rafeltjes of slecht schilderwerk. Ik laat het nu zo, maar in dit geval hadden de boekenplanken wel wat dunner gemogen.  ???
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

WAJ Janse

Cord, dat van die boekenplanken klopt wel.
Vooral als je met je neus tegen de ruitjes gedrukt, naar binnen kijkt, valt de dikte van
de planken erg op  ;D :P

Wim
 

Cord

Beste Wim,
Bedank voor je feedback.
Het is natuurlijk buitengewoon plezierig om complimenten te ontvangen, maar ik vind suggesties en kritiek eigenlijk net zo belangrijk.
Groet,
Wim
(What's a World without Wimmen)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Klasse hoor Wim, super modelbouwer ben je.


755philippe

Knap gedaan hoor. Dat van de dikke boekenplanken is niet zo erg want 'in den ouwe tijd' hadden ze toch van die eiken massieve kasten en dan klopt de dikte van die planken wel. Wel fijn dat je zowel opbouwende als negatieve kritiek positief aanneemt. Hier kunnen sommige een les van leren.
Mvg

755philippe