Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een boekhandel

Gestart door Cord, 24 juli 2017, 11:30:57 AM

Steam.N

Het lijkt wel of er al een siamese kat ingesmeten is ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Prachtig stukje werk weer Wim. Een genot voor het oog.  ;)
Groet Pierre.


Cord

Citaat van: Pierre op 27 juli 2017, 10:50:26 AM
Prachtig stukje werk weer Wim. Een genot voor het oog.  ;)
Dankjewel @Pierre!

Citaat van: Steam.N op 27 juli 2017, 10:50:09 AM
Het lijkt wel of er al een siamese kat ingesmeten is ...
Misschien verdient het een en ander nog wat nabewerking.  :o

Citaat van: Johnnytrein op 27 juli 2017, 09:59:56 AM
Volgens mij is het tijd om die vieze volle vuilbakken te laten ledigen hoor anders komt er ongedierte op af. :)
In de tijdspanne (1950-1960) waarin dit leeft en speelt waren de hygiënische normen nog niet echt hoogdravend.


Ik ben niet zo'n erg nette modelbouwer, dus zul je bij m'n bouwsels wel vaker rotzooi en de troep tegenkomen.


Deze dwarsdoorsnede laat zien dat ik niet gek veel ruimte heb om een realistische indeling te maken. Gelukkig wordt dit geen poppenhuis.


De rechter zijgevel heeft inmiddels z'n eerste schilderbeurt gehad.


Tussendoor even een (voorlopige) Line-up met de buren: links van de boekhandel komt een café (voorheen een Faller-fietsenwinkel) en rechts een hotel dat nog midden in de bouwfase zit..
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Netjes, die troep  :)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

volgens mij is Le Corsubier hier aan stadsvernieuwing begonnen,prachtig wat je met troep en overschot toch bouwen kunt! ;)

WAJ Janse

 

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Dank voor alle positieve commentaren.
Citaat van: WAJ Janse op 27 juli 2017, 17:24:47 PM
Wim, hier een link naar de bouwsels van Brandsma.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60678.0.html
Ik herken het; hij is de man met de vele interieurs en maakt mooie dingen.
Wat dat aangaat ben ik een stuk luier: waar mogelijk gebruik ik zoveel mogelijk bestaande huisraad en doe ik alleen aan inrichting als de ramen groot genoeg zijn om naar binnen te kunnen kijken.


Dit interieurtje wacht al een tijdje op huurders.  :-\
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing


Cord

Peter, dat is inderdaad een fantastisch mooi en inspirerend draadje. Waarvoor dank!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

WAJ Janse

Peter, leuke link; heel mooie  bouwsels.
Ik moet het helaas alleen van de plaatjes hebben; de tekst doet me denken aan onze toch wel lieve lerares
Frans, die op een andere manier indruk gemaakt heeft. :P :-*

Wim
 

Cord

Citaat van: WAJ Janse op 30 juli 2017, 13:19:14 PM
...de tekst doet me denken aan onze toch wel lieve lerares Frans, die op een andere manier indruk gemaakt heeft. :P :-*
Dan had je misschien bijles moeten vragen?  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

WAJ Janse

Daar was ik toen te bleu voor; stel je voor, zomaar bij de juf thuis. :-[
 

modelbaanHO

Mooie huisjes en inrichting.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be