Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Jan stelt zich voor...

Gestart door JanvV, 21 juli 2017, 11:12:27 AM

JanvV

Hallo allemaal,
Na al regelmatig op het forum rondgekeken te hebben, heb ik me nu aangemeld.
Begin vorig jaar begonnen met wat huisjes in elkaar knutselen en vorig jaar zomer hebben we een Roco startset gekocht, met geoline rails en de z21. We hebben niet veel ruimte maar samen met mijn zoons hebben we toch een zo ongeveer 2,5 bij 1,5 ovaal gelegd met twee treinbanen. Her en der wat wissels aangelegd en op 1 hoek een berg gemaakt en wat straten geverfd. Nog voldoende uitdaging om tips op te volgen en ervaring op te doen met het verder verfraaien van de baan. Er is veel te leren van de ervaren modelspoorbouwers! :)

Ik heb wel gelijk een vraagje: als ik in de wat oudere berichten lees kom ik vaak ontbrekende foto's tegen. Ik heb op dit forum gelezen over de problemen met Photobucket enzo, maar vraag me toch af of hier iets aan te doen is?
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]

Metpetergaathetbeter

Welkom Jan, alvast leuke en leerlijke tijd hier toegewenst ;)

haradigi

Hi Jan,

Vanuit hier een welkom op dit Forum.

groet
Harald

59erke

Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 11:12:27 AM

Ik heb wel gelijk een vraagje: als ik in de wat oudere berichten lees kom ik vaak ontbrekende foto's tegen. Ik heb op dit forum gelezen over de problemen met Photobucket enzo, maar vraag me toch af of hier iets aan te doen is?

Welkom op dit Forum.
De problemen met ontbrekende foto's kunnen inderdaad aan Photobucket liggen, er zijn er wel een aantal hier die daar last van hebben (mezelf inclusief). De oplossing is om alle foto's te verplaatsen naar een andere online fotoserver en alle draadjes aan te passen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Cord

Welkom Jan
Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 11:12:27 AM
Ik heb wel gelijk een vraagje: als ik in de wat oudere berichten lees kom ik vaak ontbrekende foto's tegen. Ik heb op dit forum gelezen over de problemen met Photobucket enzo, maar vraag me toch af of hier iets aan te doen is?
Voorheen kon je gratis, maar in beperkte mate op PhotoBucket foto's plaatsen om die door te linken naar bijvoorbeeld een forum. PhotoBucket wil nu geld zien en heeft blijkbaar de huisregels wat aangepast. In feite komt het er nu op neer dat je eerst moet betalen voordat je foto's weer zichtbaar worden. In mijn ogen lijkt dat een beetje op ransomware. Ikzelf ben razendsnel overgestapt op een betaald abonnement bij MyAlbum, heb mijn foto's overgezet  en heb alle doodlopende linkjes vervangen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter

Blijkbaar hebben ze de laatste dagen daar stilletjes aan ook problemen mee in Nederland,  het begon alvast later als hier :-\

JanvV

Citaat van: Cord op 21 juli 2017, 11:55:17 AM
Ikzelf ben razendsnel overgestapt op een betaald abonnement bij MyAlbum, heb mijn foto's overgezet  en heb alle doodlopende linkjes vervangen.
Tja, als je alle linkjes opnieuw moet maken, snap ik dat draadjes van 2012 of ouder niet hersteld worden, jammer is het wel....
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]

Pierre

Jan ... welkom op het forum.
Groet Pierre.


OlivierV

Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 11:12:27 AM


Ik heb wel gelijk een vraagje: als ik in de wat oudere berichten lees kom ik vaak ontbrekende foto's tegen. Ik heb op dit forum gelezen over de problemen met Photobucket enzo, maar vraag me toch af of hier iets aan te doen is?

Dag Jan, Photobucket heeft zowat 1/4 van alle plaatjes op internet om zeep geholpen door hun leuke nieuwe bedrijfsmentaliteit.
Het is dus niet enkel op treinforums, maar ook als je iets zoekt op google plaatjes dat sommige foto's wazig blijven en als je ze dan op de site gaat bekijken waar ze staan dan zie je dat leuke upgrade-logo. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cord

Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 13:22:36 PM
Tja, als je alle linkjes opnieuw moet maken, snap ik dat draadjes van 2012 of ouder niet hersteld worden, jammer is het wel....
Ik had het geluk dat ik nog niet zo lang geleden ben overgestapt van MyAlbum naar PhotoBucket. Om eens uit te proberen, dus de schade viel mee.


Maar, dit is een topic waar mensen zich voorstellen en ik ben dus vreselijk off-topic aan het geraken. Waarvoor uiteraard excuus.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Welkom op ons forum, Jan.

Die miserie met foto's: daaraan zijn verschillende forumleden al aan het sleutelen (voor hun eigen draadjes), maar voor veel draadjes leidt fde houding van PhotoBucket een onberstelbaar verlies.  Spijtig.

In elk geval: geniet van de hobby en laat ons soms delen in je creaties en successen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

JanvV

Citaat van: Steam.N op 21 juli 2017, 17:15:33 PM
In elk geval: geniet van de hobby en laat ons soms delen in je creaties en successen.
::) mmm, om te delen van hetgeen ik maak, moet ik nog wel een drempel over... De kwaliteit hier op het forum is flink hoog :o
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]

PeterC

Jan welkom op het forum!




Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 13:22:36 PM
Citaat van: Cord op 21 juli 2017, 11:55:17 AM
Ikzelf ben razendsnel overgestapt op een betaald abonnement bij MyAlbum, heb mijn foto's overgezet  en heb alle doodlopende linkjes vervangen.
Tja, als je alle linkjes opnieuw moet maken, snap ik dat draadjes van 2012 of ouder niet hersteld worden, jammer is het wel....

Inderdaad jammer dat er op die manier heel veel nuttige informatie vervliegt...

De eenvoudigste oplossing was vroeger om je foto's bij je internetprovider via ftp up-te-loaden maar hetzelfde probleem als je van internetprovider wijzigt: je vroegere webstek wordt gewist en al je foto's en info zijn weg.

Je eigen .be of .nl of .lu is nog het eenvoudigste: voor 32€ per jaar heb je zelf controle over het hoe, wat, wie en waar en zelfs goedbedoelde mails die gestuurd worden naar 'DenDomsteKlootUitHeelOostVlaanderen@...mijn_domeinnaam...be' komen nog toe  ;)

Je moet er natuurlijk 32€ per jaar voor over hebben en voor foto's alleen te delen is dat vrij duur.  Als je gebruik maakt van de andere mogelijkheden die in je pakket zijn voorzien zijn dit peanuts (webruimte, mailservice, php, mysql, ...).

Ook cloud-services zijn momenteel gratis en voor niets...  ...Wacht maar...  In die 32€ zit er ook een cloudservice, en je betaald en je kan er gebruikt van blijven maken.




Het verschil tussen gratis en voor niets: ik ben gratis naar school geweest, maar toch enkelen voor niets  8) 8) 8)


Groetjes, Peter


Gerolf

Welkom op ons forum, man  8)

Citaat van: JanvV op 21 juli 2017, 19:23:52 PM
Citaat van: Steam.N op 21 juli 2017, 17:15:33 PM
In elk geval: geniet van de hobby en laat ons soms delen in je creaties en successen.
::) mmm, om te delen van hetgeen ik maak, moet ik nog wel een drempel over... De kwaliteit hier op het forum is flink hoog :o

Laat je alsjeblieft niet afschrikken door die "straffe" foto's!
Er zijn er vooral een hoop andere, waar we met zijn allen dingen uit leerden  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw