Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verbetervoorstellen MSM normen

Gestart door Edsko Hekman, 20 juli 2017, 15:52:36 PM

OlivierV

Citaat van: Havoc op 05 september 2017, 20:11:47 PM
Wel even opletten met "een black box langs elke kant". Is het echt de bedoeling dat iedereen 2 blackboxen zet? Dan ga je gauw meer black boxen dan baan hebben. Ook opletten of je dan "het veelvoud van 60 cm" rekent met 1 of 2 blackboxen.
Totale lengte veelvoud van 60cm. Dus blackboxen kunnen bijvoorbeeld ook maar 30cm lang zijn... ;)

We zien wel wat er uit de bus komt. Het is voorlopig testbeeld.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

we zijn november en nog steeds
of zit er beweging in de zaak
het word langzaam tijd om de kachel aan te steken en als mijn madam los liggende planken ziet liggen worden die allemaal mooi gecremeerd

ik hoor het wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Raf ik kan je geen ongelijk geven, we zijn bijna twee maanden verder, waarschijnlijk komt er binnen kort iets naar buiten i.v.m. afspraken/reglement om je vingers bij af te likken. Maar weten doe ik het niet, het lijkt op de Nederlandse belastingdienst als je geld moet terug krijgen. ( Dat laatste geldt niet voor iedereen, maar ik spreek uit eigen ervaring).
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Edsko Hekman

Afgelopen weekend was Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht. Samuel was daar ook en die had een MSM bak meegenomen om eens te vergelijken met de BNLS bakken. Die verschillen zijn minimaal en een en ander lijkt relatief eenvoudig evt aan elkaar te knopen.
We hebben nog even gesproken over hoe het op het MSM forum weer vlot te trekken, daar heb ik ook nog even met Luc over gesproken. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Mijn persoonlijke inschatting is dat er niet veel tijd meer nodig zal zijn om iets op papier te krijgen. Enige slag om de arm die ik maak, is de beschikbare tijd van Luc. Er is, denk ik, wel progressie gemaakt afgelopen weekend. :)

modelbouwpatrick

Ik heb heel het draadje nog eens doorgelezen en ik hoop dat als men in Aalst de normen uit de doeken gaat doen men de logica van de minibaantjes.
Men houdt zich aan buitenmaten en dan speelt het geen rol wat soort houtdikte er gebruikt wordt en de doorgangen worden gemeten van de buitenmaten.
Als men met binnenmaten werkt dat is er veel meer ruimte voor fouten.
Voor de rest overweeg ik om misschien ook mee te doen.

raf

2017 en we wachten nog steeds
Hier bij Belgium model ship association zijn we dus met een paar mensen wel nog degelijk aan het bouwen aan bakken .
een eerste bak begint reeds redelijk af gewerkt te geraken en de nummer 2 heeft ook reeds een kleurtje gekregen .
andere personen hebben reeds een bak in elkaar staan en zijn aan het denken hoe het nu verder moet wat scenery betreft ;het zal waarschijnlijk een benzine opslag toestand gaan worden van een bekend merk .
andere bakken volgen nog

heeft er nog iemand de oorspronkelijke verbeterde plannen van die bakken ergens dat zou de mensen bij ons helpen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.