Verbetervoorstellen MSM normen

Gestart door Edsko Hekman, 20 juli 2017, 15:52:36 PM

just4fun

Citaat van: Edsko Hekman op 28 augustus 2017, 10:59:40 AM
... ook de MSM baan is niet bedoeld om hysterisch correct te zijn ...
Agemorleutet is bij de MSM-baan het motto.
Bij BNLS blijkbaar ook.
Paul

Martin Welberg

Yup Paul, dt was de insteek toen er gas gegeven werd en dit project er door gedrukt is. De hele insteek is niet dat het correct is of wat dan ook, de insteek is dat je plezier krijgt in het bouwen van een baantje, deelname aan beurzen en van elkaar gaat leren..moet zeggen nu ik het BNLS concept van buitenaf bekijk na er lange tijd actief bij betrokken te zijn het best wel geslaagd is. Uiteraard zijn er mensen die zich beter kunnen vinden in een fremo concept of iets dergelijks, vandaar ons slogan toendertijd : Je doet mee of je doet niet mee..dit was ook om mensen op een forum die toch de intentie niet hadden actief deel te nemen aan het concept lichtelijk de mond te snoeren.

Edsko Hekman

Citaat van: just4fun op 28 augustus 2017, 12:33:53 PM
Citaat van: Edsko Hekman op 28 augustus 2017, 10:59:40 AM
... ook de MSM baan is niet bedoeld om hysterisch correct te zijn ...
Agemorleutet is bij de MSM-baan het motto.
Bij BNLS blijkbaar ook.
Paul
Correcte conclusie.

raf

Disclaimer! Onderstaande is niet persoonlijk bedoelt, maar van algemene aard!

ha ha gepikt van edsko

het is niet dat het moet maar dat het kan
en inderdaad 99% van de bezoekers zien het verschil niet maar van die 1 % is er 0.01%dat mieren neukers zijn
en klinknagel tellers .
maar waarom niet van de mogelijkheid gebruik maken als het kan zonder dat het eventuele problemen geeft
het is nu te werm om aan de bakken te werken al heb ik hout kunnen gaan halen
ik smelt hier van achter dus nu aan het tekenen voor de brug over de beek
ha ja die kan ook open als ze klaar is dus ??? gelieve dan wel te stoppen aub of is dat ook een optie die je niet graag ziet op de hoofd baan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

"Hysterisch correct"??????? :D Prachtig gewoon! Denk dat ik dat overneem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#155
ik heb toch gelezen dat de goederentreinen links en de passagierstreinen rechts rijden in Nederland ;)

raf

LOL nee das met vracht wagens en *********
gr raf en het blijft te werm om te plakken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: Havoc op 28 augustus 2017, 13:51:10 PM
"Hysterisch correct"??????? :D Prachtig gewoon! Denk dat ik dat overneem.
Ik denk er aan dat op te nemen in de normen.  ;D  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marcel112

Kan er niet iemand een Fly-over gaan bouwen.
Kunnen we van spoor wisselen zonder seinen.
Hebt dan alleen een meter of 6 nodig om dit te laten gebeuren, met de 2% stijging in een baan.

OlivierV

#159
Om een beetje een overzicht te brengen.

Verbeteringen zijn dus en misschien voeren we ze best maar door.
- Eigen bakken = doe je ding! (Maar hier zoveel plezier als je maar kan)
- Blackboxen = Dubbelspoor of enkelspoor, maar laat het aansluiten op de oude koppen van vroeger en code 100 rails.
- Blackbox aan elke zijde van je modules.
- Besturing = DCC, eventueel het printje van bij BNLS gebruiken om een roco multimaus aan te sluiten, maar nog makkelijker is via WiFi te rijden.
- Lengte van zichtbaar + blackbox = veelvoud van 60cm
- Hoogte bovenkant railstaaf = 130cm van de begane grond.
- Breedte fries = 15cm.
- Vaste hoogte blackboxen: nog te bepalen
- Hoogte fries = vrij, maar laat het mooi aansluiten op de blackbox.
- Fries maximaal 5cm verder laten komen dan de voorkant baan (handig om de voorzijde van de baan goed te verlichten).

Klaar, simpel toch.

Bouwen maar!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Zet de hoogte en afmeting van de fries ook bij de vaste gegevens.
Dan oogt het geheel mooier dan een kakofonie van hoogtes en breedtes van de fries
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#161
Citaat van: SuSke op 05 september 2017, 19:10:59 PM
Zet de hoogte en afmeting van de fries ook bij de vaste gegevens.
Dan oogt het geheel mooier dan een kakofonie van hoogtes en breedtes van de fries

Persoonlijk zou ik dat aan de bouwer zelf laten, de een is groot, de ander is klein, nog een ander is middelmatig.

De blackboxen moeten wel gelijk zijn. De breedte van de fries zelf zou ik op 15 cm houden en laat ze een 5-tal cm uitsteken buiten de baan, dan is de voorkant van de baan ook mooi verlicht.
Hoogte zou ik vrij laten, maar laat het dan lekker vloeien met behulp van jouw blackbox. Zo kunnen de mensen die allen verschillend zijn van grootte op een aangename manier genieten van hun stukje baan.

Zo blijft de kakafonie beperkt tot het strikte minimum en hoeft niemand te leuteren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

Nog even geduld mannen.

Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Havoc

Wel even opletten met "een black box langs elke kant". Is het echt de bedoeling dat iedereen 2 blackboxen zet? Dan ga je gauw meer black boxen dan baan hebben. Ook opletten of je dan "het veelvoud van 60 cm" rekent met 1 of 2 blackboxen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 05 september 2017, 20:11:47 PM
Wel even opletten met "een black box langs elke kant". Is het echt de bedoeling dat iedereen 2 blackboxen zet? Dan ga je gauw meer black boxen dan baan hebben. Ook opletten of je dan "het veelvoud van 60 cm" rekent met 1 of 2 blackboxen.
Vind ik ook. Ik zou het toelaten als 't nodig is, maar we lopen vooruit op de zaken.
Even geduld.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *