en stel nu dat peco ophoud te bestaan wat ga je dan doen met je peco norm
Wat Havoc zegt. Maar ook dat we nog wel een heleboel "wat als" scenario's kunnen bedenken. Als je die ook allemaal opgelost wilt hebben, is het onbegonnen werk. Mocht het zo zijn dat Peco omvalt, kies je een andere standaard. De oude bakken met Peco 100 verdwijnen vanzelf, want niemand gaat 10 jaar lang met hetzelfde bakkie op een beurs staan.

bij deze haak ik gewoon af wat de msm baan module betreft
ik ga zelf wel bakken bouwen en me wel aan de MSM normmaten houden maar met de roco rails die ik van jaques gekregen heb
Dan kan ik rijden wat en waar ik wil
dus bij deze een afmelding nog voor er iets gebouwd is
gr raf
Dat vind ik heel jammer en is naar mijn bescheiden mening ook voorbarig. Dit is wel precies het voorbeeld dat ik bedoel.

Je kunt niet iedereen tevreden stellen met de normen. Maar als iedereen nu gaat afhaken omdat één of twee onderdelen hem niet aanstaat, dan houden we niemand over. Lijkt me ook niet de bedoeling. Maar goed, het is ieders keuze om al dan niet mee te doen.
Ik deel slechts mijn ervaring opgedaan bij de BNLS baan en hoop de MSM baan te behoeden voor zaken waar wij tegenaan gelopen zijn. Ik maak geen besluiten mbt de MSM baan. Dat heeft niemand mij gevraagd te doen en ik heb ook niet om die bevoegdheid gevraagd. Ik vindt dat er een paar mensen vanuit de MSM baan (deelnemers dus) moeten opstaan en deze taak op zich moeten nemen. Max 4 à 5 man. Die kunnen besluiten nemen mbt de MSM baan. Ik niet. Ik geef alleen maar aan dat je voor één railsoort/merk moet kiezen om ontsporingen te voorkomen. Wat Ronald K hierboven zegt is ook waar. Het ligt ook aan de bouwer hoe netjes hij bouwt. Niets is echter zo vervelend als de hele tijd langs de baan te moeten rennen om je sleep weer op de rails te moeten zetten. Dat maakt de motivatie om door te gaan met een baan als de BNLS of MSM baan niet groter, eerder kleiner. En dat lijkt me niet de bedoeling.
Mbt de code83, daarover zal toch eerst een ei gelegd moeten worden door een groepje binnen de MSM baan. Als die er voor kiezen om geen Peco code 100, maar bijvoorbeeld Roco 83 of Tillig 83, dan is dat een besluit waar elke deelnemer zich aan moet houden.
Wat je denk ik wil voorkomen, is dat er allemaal verschillende soorten rails in de baan als geheel liggen. Wij liepen daar tegenaan met onze keerlussen...

Dus nog maar eens de vraag: wie wil zich binnen de MSM baan bezighouden met de normen?