Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oproep modules forumbaan

Gestart door basmans, 18 juli 2017, 23:49:10 PM

Edsko Hekman

Echt niemand?  :o Dat kan ik me haast niet voorstellen. Maar als het zo is, dan is het zo. Ik blijf het leuk vinden om de banen te kunnen koppelen.
Zo jammer als ik het vind dat niemand zich aanmeld, zo jammer vind ik het ook dat niemand wil uitleggen waarom hij zijn module niet wil aanmelden. Zelfs niet via PB!  :o

Dit begint wat te voelen als trekken aan een dood paard...  :-\

Havoc

Citaat van: Edsko Hekman op 21 augustus 2017, 21:59:37 PMDit begint wat te voelen als trekken aan een dood paard...  :-\

Ik voel je pijn. Eerst allemaal staan springen, dan de naam van het draadje wijzigen om de schijn hoog te houden en daarna als iemand er probeert zijn schouders onder te zetten laten vallen als een hete aardappel.

Nu ja, ik vrees dat de minibaantjes wedstrijd er voor veel tussen zit. Daarmee kan men zeker op een beurs staan. De forumbaan is voor plezier en misschien eens op een beurs te staan. Ofwel zatten de trekker vooral aan de franstalige kant. Eerlijk gezegd ga ik daar nooit kijken. En ik denk niet dat er daar reclame gemaakt is voor een revival.

Wat me vooral stoort is dat er in het andere draadje zelfs reclame gemaakt wordt voor al de modules die een club heeft. Maar hier eens een lijstje zetten met wat uitleg of een foto?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Minibaantjes weg en modules in vervolg?

Ik wacht nog steeds op foto's van de lege bakken die iemand verkocht... wil daar echt iets mee doen. En het is bijna fin de saison voor m'n 'zomer' hobby...
Greetz

Thommy

doomslu

Misschien spreek het concept de mensen niet meer echt aan?
In dat geval moeten we dat aanvaarden, denk ik.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

#64
Als het paard dood is niks meer aan doen zou ik zeggen ;) Alle gekheid, het is zoals ik al eerder zei; teveel democratie zal het project geen goed doen. Heb e.e.a. zitten lezen en het leek erg veel op de BNLS discussie destijds. Mijn advies blijft; opstarten met wat je hebt en een norm vaststellen en daar op door bouwen. Er wordt nog steeds veel te veel gepraat, om dit van de grond te krijgen moet er actie komen. Bv door met een aantal modules te starten. Norm uitwerken en in de basis simpel houden. Als anderen zien dat het werkt zullen ze vanzelf aanhaken.

Dan zal het best kunnen gaan werken.

PS Fremo is iets heel anders. Past niet binnen dit concept en als je alleen Fremo wilt moet je lekker daar naartoe gaan ;)

raf

Ik ben aan het bouwen maar ja werd meteen bedolven onder BNLS  zooi en haak daarom af
er werden reeds problemen gemaakt voor ze opdoken
dit is ook meteen het laatste dat ik er over post want is het het posten wel waard
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

#66
Ook van deze kant een NO-GO  :(

Ik ga geen aparte bakken maken voor een forumbaan, maar zou liefst deze voor het eigen thuisbaantje (2,00x0,55m) gebruiken.
Hierbij zijn er al 1 aanpasbox om de aansluiting in orde te krijgen aan 1 zijde en de obligate "black box(en) nodig. Daarbij komen dan ook nog de stockageproblemen (geen zolder noch kelder) om het hoekje kijken.

Bovendien bots ook ik met de opgelegde bak- en spoorgeometrie. Ik heb doelbewust voor Tillig Elite code 83 gekozen, omdat ik ze mooi vindt en omdat ik geen materiaal heb dat daar problemen mee heeft (kleinijzer-rijden).
Het concept van het thuisbaantje is daarenboven zo gemaakt dat ik gewoon alleenstaand op een tentoonstelling kan staan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mivc057

Edsko, lees nog eens mijn PM van 27 juli ,  ;)

OlivierV

Mijn minibaantje kan met de 2e bak erbij wel tussen de forumbaan hangen mits plaatsen van 2 blackboxen.
Maar die 2e bak moet ik nog maken, net zoals de blackboxen en ook de andere 2 uiterste bakken van de gehele baan zelf. Alsook mogen de opstelsporen dan niet direct tegen de achterzijde van de aangeklede bakken hangen ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Edsko Hekman

Citaat van: raf op 22 augustus 2017, 10:05:45 AM
Ik ben aan het bouwen maar ja werd meteen bedolven onder BNLS  zooi en haak daarom af
er werden reeds problemen gemaakt voor ze opdoken
"BNLS zooi" is bij BNLS van toepassing, niet op MSM. Als je het zo hebt opgevat, dat is nooit mijn bedoeling geweest. MSM heeft al een concept staan. Het is nooit mijn bedoeling geweest om het MSM concept te vervangen door het BNLS concept.
En die problemen waar je op doelt, dat zijn ervaringen vanuit BNLS. Ik moet daar wel uit putten, want met het MSM concept heb ik geen ervaring. Ik deel mijn ervaringen, hopelijk ook de oplossingen en hoop zo de kar weer vlot te trekken binnen het MSM concept. Niets meer, niets minder. Als je dat anders hebt ervaren, dan heb ik dat niet goed genoeg gecommuniceerd.

Edsko Hekman

Citaat van: mivc057 op 22 augustus 2017, 11:38:39 AM
Edsko, lees nog eens mijn PM van 27 juli ,  ;)
Mea maxima culpa! aiaiaiai... Ik ga me even schamen....  :-[

Er komt reactie. :)

Edsko Hekman

Citaat van: Ronald op 22 augustus 2017, 09:24:05 AM
[...] teveel democratie zal het project geen goed doen. Heb e.e.a. zitten lezen en het leek erg veel op de BNLS discussie destijds. Mijn advies blijft; opstarten met wat je hebt en een norm vaststellen en daar op door bouwen. Er wordt nog steeds veel te veel gepraat, om dit van de grond te krijgen moet er actie komen. Bv door met een aantal modules te starten. Norm uitwerken en in de basis simpel houden. Als anderen zien dat het werkt zullen ze vanzelf aanhaken.
Ik moet Ronald hierin 100% gelijk geven. Bij BNLS is er ook een norm uitgewerkt en is er domweg gestart met het mantra "Je doet mee of je doet niet mee". Bij BNLS werkt het en is het project na 4 jaar nog steeds levend en komen er elk jaar nieuwe bouwers bij. Bakken haken ook af, maar de mensen blijven betrokken. Gewoon omdat ze er lol in hebben. Dat zou hier ook best kunnen is mijn inschatting. Wat ik echter wel veel teruglees, is dat er wel animo is, maar dat men vooral eigen wensen/eisen opgenomen wil zien worden in de normen. "Anders doe ik niet mee!" Tsja, op die manier komt er nooit iets van de grond en blijft het bij wat Ronald al aangeeft, veel te veel praten. Gewoon beginnen lijkt me het juiste advies idd.

Voor de geinteresseerden, op 2 en 3 september is er in Eindhoven de Modelmakerfaire. Daar staat BNLS ook met een paar bakken waaraan gewerkt wordt. Misschien leuk om eens kennis te maken en het over dit onderwerp te hebben. Ikzelf zal er ook zijn, evenals Bas(mans).

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

Citaat van: doomslu op 22 augustus 2017, 09:02:27 AM
Misschien spreek het concept de mensen niet meer echt aan?
In dat geval moeten we dat aanvaarden, denk ik.  :-\
Als dat zo is, dan is dat zo. Zou wel heel jammer zijn, want het is en blijft een leuk concept.

Edsko Hekman

#73
Citaat van: SuSke op 22 augustus 2017, 11:16:50 AM
Bovendien bots ook ik met de opgelegde bak- en spoorgeometrie. Ik heb doelbewust voor Tillig Elite code 83 gekozen, omdat ik ze mooi vindt en omdat ik geen materiaal heb dat daar problemen mee heeft (kleinijzer-rijden).
Fair enough! Een eerlijk antwoord.

Citaat van: SuSke op 22 augustus 2017, 11:16:50 AM
Het concept van het thuisbaantje is daarenboven zo gemaakt dat ik gewoon alleenstaand op een tentoonstelling kan staan.
Dat zou ik met mijn BNLS bakken ook kunnen doen. ;) Moet ik alleen wel nog een opstelspoor met bijbehorende bochten maken of twee fiddleyards. ;) Het zou met MSM bakken dus ook kunnen.

modelbouwpatrick