Oproep modules forumbaan

Gestart door basmans, 18 juli 2017, 23:49:10 PM

Firewolf

Hallo

Ben nog vrij nieuw op dit forum, dus moet nog wat draadjes "inhalen". Heb ondertussen dit en andere draadjes rond zo'n modulebaan snel en diagonaal doorgenomen. Ook de MSM-modulebaan specificaties al eens bekeken. Misschien lijkt me dit wel iets.

Situatie is dat ik thuis wel een "grotere" baan voor mezelf wil uitwerken maar daar momenteel eerst nog enkele verbouwingen moet/wil voor doen. Dus daar gaat nog wat tijd overheen gaan. Voorlopig is het thuis dus meer een kleinere speeltafel om te experimenteren en gewoon aan modelbouw te doen. Waar ik me sowieso al goed mee amuseer, hoor...

Voor de minibaantjeswedstrijd in oktober 2018 ben ik blijkbaar net te laat om in te schrijven. Leek me anders ook wel een leuke uitdaging. En de volgende editie is, als ik het goed begrijp, pas in 2020.

Zo'n modulebaantje van een 120x60 cm is dan misschien wel een optie om iets concreets te bouwen dat dan "af" is en ondertussen de hobby "in groep" te beoefenen. Ideaal dus ook om veel bij te leren.

Heb op dit ogenblik na het lezen van dit draadje over spoortypes en -merken, (MSM, BNLS, Fremo)-normen en levende/dode paarden, geen idee of dit project/idee nu nog leeft, maar wil bij deze toch laten weten dat ik hier dus wel enige interesse in heb. Heb totaal geen ervaring met dit soort tentoonstellingsmateriaal, bouwen van kasten, e.d. maar ben ervan overtuigd dat met wat help en tips me dit wel zal lukken. Welke norm het is of wordt, maakt me dus eigenlijk niet uit omdat ik toch van nul moet beginnen.

Groetjes
Frank

sdz1976

Hallo Frank, deze week nog word er een datum voor een module infoavond aangekondigd te Aalst.
De uitgelezen gelegenheid dus om te kijken of dit iets voor jou is en wat waar en hoe.


Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Heb zo twee modullebakken, indien iemand belangstelling dan hoor ik het wel






De bakken zijn van linde hout...

Firewolf

Citaat van: sdz1976 op 07 november 2017, 15:57:04 PM
Hallo Frank, deze week nog word er een datum voor een module infoavond aangekondigd te Aalst.
De uitgelezen gelegenheid dus om te kijken of dit iets voor jou is en wat waar en hoe.


Grtz,

Samuel.

OK, lijkt me inderdaad interessant. Als de datum bekend is, gooi je hem maar in dit draadje. Zal het verder opvolgen.

modelbouwpatrick

Ik heb heel het draadje nog eens doorgelezen en ik hoop dat als men in Aalst de normen uit de doeken gaat doen men de logica van de minibaantjes.
Men houdt zich aan buitenmaten en dan speelt het geen rol wat soort houtdikte er gebruikt wordt en de doorgangen worden gemeten van de buitenmaten.
Als men met binnenmaten werkt dat is er veel meer ruimte voor fouten.
Voor de rest overweeg ik om misschien ook mee te doen.

celtjan

Citaat van: Edsko Hekman op 06 september 2017, 23:18:06 PM
Even voor de helderheid. Het getoonde is de BMB (Britse Module Baan), een afgeleide van de BNLS forum baan. Op de BMB word uitsluitend naar Brits voorbeeld gereden. De bakken zijn dezelfde als de BNLS forum baan.

En de mannen hebben plezier met elkaar!  ;) :D

Klopt! De bakken hebben (globaalgezien toch, maar niet verplicht) dezelfde 'hofleveransier'.
Er is wel gekozen voor aansturing per witte Roco z21 met gebruik van de Roco Maus / Roco Z21 app & Digitrains app.
En door problemen met de wat oudere meuk van over het Kanaal op de overgangen,
heeft men gekozen om schuifbare railasjes te gebruiken ipv de megabielzen. En belangrijk: door het thema rijden we links.
En idd door "aangepaste Black box'en" kunnen de modules (net zoals te zien op de laatste Modelspoordagen te Rijswijk) ingepast worden in de "moederbaan".

De Makers Fair te Eindhoven was de laatste technische test voor het voorbije Eurospoor, waarna er in 2 maand tijd enorm veel werk verzet geweest is i.v.m. de afwerking. 25j Eurospoor was eerder iets unieks, waar men niet op wilde afgaan.
De mannen van de BMB zijn dankbaar & trots dat ze opgenomen werden in het geheel.
Het is niet de bedoeling om veel op events te gaan staan (niet allen zijn bouwers), maar hoofdzakelijk om op rij dagen wat plezier beleven en wat met elkaar te dollen. Zelf "Meets" te hebben op & samen genieten van een beursbezoek.
Zij die het wensen kunnen dus hun wagonnetje aanhaken aan de 'moederbaan' en omgekeerd kan het ook. (zo leren we nog es wat van elkaar) En een goed alternatief voor wie, die om welke reden ook zich niet kan aansluiten bij een club met wekelijkse bijeenkomsten.
En ook leuk voor leden van clubs die hun 'ei' ook eens elders kwijt kunnen. 

Gr,
Jan(tje)

raf

ok is er iemand die de afbeeldingen met de juiste maten nog heeft
bij Belgium model ship association zijn we met een paar mensen aan het kopen en bouwen geslagen
ik weet het het draadje is reeds van 2017 maar dat wil niet zeggen dat ik toen niet gestart was en dat er nu nog mensen bij komen

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976

Snor het voor je op Raf.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

just4fun

Zijn die plannen dan eigenlijk echt veranderd?
Ik heb die waarschijnlijk nog ergens in pdf steken.
Paul

raf

Ja die je op het net vind zijn voor enkel spoor en er zijn toch wel nog enkele zaken die veranderd zijn wat boor gaten aan gaat dacht ik
maar ja lees mijn bijschrift dan begrijp je dat ik het niet meer weet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

just4fun

Citaat van: raf op 23 oktober 2020, 13:49:29 PM
... voor enkel spoor ...
Bij mijn weten toch niet, hier de laatste versie die ik heb steken: http://www.debleser.com/MSM forumbaan.pdf
Maar de moderatoren/forumbaandirecteurs moeten maar eens zien of dit wel echt de allerlaatste is.
Paul

raf

yep dat is de dubbel spoorse versie die ik zocht
dan kunnen de mannen er aan beginnen want ze hebben reeds 2 keer bakken gemaakt om rond te kunnen rijden LOL

mercie en de groeten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.