Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oproep modules forumbaan

Gestart door basmans, 18 juli 2017, 23:49:10 PM

Havoc

Citaat van: SuSke op 23 augustus 2017, 23:04:12 PM
Over wat er in het "diorama" zou moeten staan  ;) ;)

Zou je het op prijs stellen om het "gekke" ontwerp dat gans in het begin door mijn hoofd spookte ook in de reeks op te nemen?

Een pikzwarte bak zelfs de sporen zijn zwart geschilderd (behoudens het loopvlak) met een 2 wissels.
Vanuit die wissels vertrekt een wit geschilderde looping.
De trein rijdt gewoon onder de loop door.
:o :o :o  AGEMORLEUTHET  8)

Een pikzwarte bak met achteraan een spiegel en het opschrift: "Ook naar treintjes aan het kijken"
:o :o :o  AGEMORLEUTHET 8)

Een bak H0 waar figurines op grote schaal naar het spoor staan te kijken. De rest aangekleed met gewone "echte" planten. Titel: "De tuinbaan"
:o :o :o  AGEMORLEUTHET 8)

En zo waren er nog vele gedachten...  AGEMORLEUTHET 8)

Ik weet zeker dat ik met deze inzendingen een buitenbeentje ben ::) en of ik in de rij kan komen staan ... :o 8)
Ik denk dat Johan (Havoc) terug in zijn vuistje lacht met deze herinnering

Inderdaar Suske, toen was het nog over leut hebben. Nu is het over 0.2mm verschil in sporen. Zielig...

Neen, de laatste zit nog niet vast :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Yep, en die 0,2mm verschil manifesteert zich nog niet eens op een lastige plak, als je de sporen goed legt. ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Edsko Hekman

Citaat van: sdz1976 op 24 augustus 2017, 19:01:02 PM
inclusief bochten en fidleyard .
Die hoeven niet nutteloos te zijn bij een concept verandering. Wellicht zal enige aanpassing nodig zijn, maar meer ws ook niet.

Edsko Hekman

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2017, 22:06:51 PM
wees gerust ze zijn er en ik zag ze ooit al opgesteld tijdens een OD in het Aalsterse ;)
Heb je daar toevallig een foto van? Ik ben wel benieuwd namelijk.

Edsko Hekman

#124
Citaat van: Michael op 24 augustus 2017, 18:53:20 PM
Wauw, al 8 blz bla bla, ( even plat gezegd),  Bas biedt aan de kar te trekken, niemand reageert, is er nou echt in dat mooie BelgiĆ« niemand die dit op zich kan en wil nemen?
Tsja... Hulp is welkom idd.

Citaat van: Michael op 24 augustus 2017, 18:53:20 PM
Waarom niet het concept van de Hollandse broeders overnemen, dat is al enkele jaren in gebruik en een baksken kan je zo bestellen via Edsko ( tenminste dat staat op het BNLS forum)
Tussen de Black boxen kan je bouwen wat je zelf wilt, zo mooi zo perfect als je maar kan.
Het is vrij beschikbaar. Kwestie van dat concept als basis nemen en van daaruit verder ontwikkelen. Dat hoeft echt niet 1:1 gelijk te blijven.

raf



rustig hier maar ik ga en apart draadje open en anders worden der hier weer lastig

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Edsko Hekman

Je bouwt voor jezelf Raf, niet voor een ander. ;) Reacties komen vanzelf. :)

raf

nee ik bouw inderdaad voor mezelf en misschien is de regel hier boven weer verkeerd begrepen

ik had hier gepost waar ik aan bezig was en daar er hier een deel zitten die zich moderator voelen zou er weer ellende van komen dus heb ik alles verplaatst
maar daar ik reeds een posting gedaan had moest ik er iets in schrijven en dan is dat dus geworden wat er staat
heb gevraagd omdat te verwijderen en dan mag eigenlijk dit ook meteen weer weg
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Edsko Hekman

Ik heb wat foto's opgestuurd gekregen van een afgewerkte baan. Ik mag een foto hier delen met toestemming van de bouwer.


Mijn afgewerkte module 00004 by Edsko Hekman, on Flickr

Nu voor de hamvraag! Wie wil er foto's plaatsen van de opgestelde baan? Liefst eentje waar deze ook bij in zit, want ik ben erg benieuwd hoe deze was opgenomen, aangezien ik twee verschillende sporen zie op verschillende hoogte.

Gr.

Edsko

raf

Edsko ik zie er drie
dus ik denk die twee op de brug de doorgaande en die van onder is een apart stuk baan
door dit nu als een klein ovaal op te nemen kun je hier dus zelf op rijden op dit stukje
maar als dit maar 1 bak is dan steekt die dus voor uit want dit is onmogelijk zo te maken op die 5.3 cm die je hebt vanaf het doorgaande spoor tot de voor rand
wel een mooie bak

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Ik heb in mijn archief nog foto's van de modules die in Aalst bij ovmv waren opgesteld, in 2013 zat deze er bij.
Trein passeerde op het lager gelegen enkelspoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Edsko Hekman

Ik zou die foto's graag zien hier Olivier! :)

@Luc: dank! Helder.

OlivierV

Blijkbaar verkeerd gedacht, ben nu thuis en kan geen van de foto's vinden, behalve eentje, maar daar is niet echt veel op te zien. Vernikkeld vernikkeld!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

basmans

Kijk ook hier is weer het nodige gezegd .

Toch wel leuk als je vakantie hebt en een paar weken je computer niet aanraakt .
Maar er is in ieder geval iemand begonnen met het bouwen van een bak .
Hopelijk gaan er nu meer volgen en komen de al bestaande bakken van de zolder en kan er een keer ergens afgesproken worden en de zaak verder leven in te blazen .
Hopelijk zijn er meer mensen die de kar mee willen gaan trekken want zoals Ronald al aangaf dit is niet iets voor een of twee personen dus hoor ik graag wie er verder de kar mee willen gaan trekken .
En ja ook ik ga een bak maken voor de MSM baan maar dat wordt pas eind van het jaar dat ik daar mee ga starten moet eerst mij even mat een andere bak bezighouden .

Groet Bas