Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oproep modules forumbaan

Gestart door basmans, 18 juli 2017, 23:49:10 PM

basmans

Hallo samen.

Na wat overleg met diverse personen wil ik het voortouw nemen om de Forumbaan weer nieuw leven in te blazen .
Ik heb goede contacten met een aantal mensen die werken aan de Bnls baan en die staan bij wijze van spreken te trappelen om ons hier te helpen .
Dus er is een goede coördinatie en dus geen kippenhok waar iedereen van alles roept .
Zelf ben ik al met een bak bezig en het zou mooi zijn als die ook bij onze Forumbaan gaat passen .
Dus nu wil ik een inventarisatie maken van wat er al aan bakken is en wie mee wil gaan doen met de Forumbaan .
Wat is er mooier om samen aan een baan te werken en een paar keer per jaar samen te gaan bouwen en mee te gaan doen aan tentoonstellingen .
Er is al een aanbod dat we de ruimte van de mannen in Aalst als het nodig is kunnen gebruiken .

Maar nu de inventarisatie .
1 Wie heeft er al een bak en wil weer graag actief mee gaan doen .
2 Wie wil mee gaan doen met de forumbaan en zo zijn hobby op een leuke manier gaan uitoefenen .
3 we hebben de mogelijkheid om dit in BE(België) NE Nederland en wie weet in LUX(Luxemburg) te gaan doen !!
Dus mannen (en misschien vrouwen) kom op   Lets Go .
Wat zou er mooier zijn dan volgend jaar in Leuven een pracht van een baan neer te zetten .
Laat maar horen via dit nieuwe draadje of met een PB wie wat heeft en eventueel aan een nieuwe bak zou willen beginnen .

Dus niet twijfelen KOM OP reageren

Groet Bas(mans)


dani

kan je de afmetingen en vereisten van de bak nog even samenvatten ?  Misschien doe ik wel een duit in eht zakje of een bak in de ketting :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Edsko Hekman

Voila. De MSM normen.

Als iemand de juiste plaatjes wil uploaden of voor €500,- een Photo bucket abonnement wil nemen, is alles weer zichtbaar.

dani

thanks....  ik zal es gaan kijken of het wat wordt.

500€ voor PBuckt, neen dank u 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Citaat van: Edsko Hekman op 19 juli 2017, 16:20:27 PM
Voila. De MSM normen.

Als iemand de juiste plaatjes wil uploaden of voor €500,- een Photo bucket abonnement wil nemen, is alles weer zichtbaar.
Hier een andere link: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/msm-tmm-modelbaan
Daar is geen 500€ voor nodig.
Paul

Edsko Hekman


loebaske

Volg niet helemaal....indien iemand forum modules zoekt heb ik er hier nog twee staan....

Edsko Hekman

In welke hoedanigheid staan die daar?

OlivierV

#8
Citaat van: just4fun op 19 juli 2017, 17:43:56 PM
Citaat van: Edsko Hekman op 19 juli 2017, 16:20:27 PM
Voila. De MSM normen.

Als iemand de juiste plaatjes wil uploaden of voor €500,- een Photo bucket abonnement wil nemen, is alles weer zichtbaar.
Hier een andere link: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/msm-tmm-modelbaan
Daar is geen 500€ voor nodig.
Paul

Misschien kijken of er geen verbeteringen kunnen aangebracht worden? Maar dan inderdaad in een ander draadje.

=> hetgeen mij het meest stoort aan de normen voor dubbelspoor is de gigantische hart-op-hart afstand tussen de 2 sporen, precies of er nog een heel voetbalveld tussenligt wanneer 2 treinen mekaar passeren. 4,6cm is realistisch en 100x mooier.


Kruisen van treinen

-> Ofwel wordt dit op de blackboxen gehanteerd, maar dan is 6cm eenvoudiger dan 5,7, alhoewel ja ...
-> Beetje meer vrijheid moet wel kunnen vind ik, zolang je met vaste veelvouden van lengtes werkt en consistent bent in jouw achtergronden en manier van fries & verlichting is er niks probleem naar mijn gedacht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

Oliver dit draadje dient om je module aan te melden


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

dani

dus als ik dat lees, dan"mogen3railers wel mee spelen" maar ze MOETEN  K-rail leggen  zodat hun modules in het 2rail systeem kunnen gekoppeld worden.

Dat legt een hoop beperkingen op, en maakt het minder interessant voor mij als 3railer.    Vooral omdat igeen K rail zomaar in de kast liggen heb, maar wel C en M rail.    C rail zou in principe ook  kunnen "geïsoleerd" worden om als 2rail te gebruiken maar dat is dus op voorhand al niet toegelaten.

Ik snap wel de beperkingen omwille van compatibiliteit, maar toch stoort het me .


Enfin, zoals  hierboven gezegd :   "Oliver dit draadje dient om je module aan te melden "...




Dus ik ga me van verdere kritiekof commentaar onthouden, en passen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 20 juli 2017, 14:09:17 PM
dus als ik dat lees, dan"mogen3railers wel mee spelen" maar ze MOETEN  K-rail leggen  zodat hun modules in het 2rail systeem kunnen gekoppeld worden.

Dat legt een hoop beperkingen op, en maakt het minder interessant voor mij als 3railer.    Vooral omdat igeen K rail zomaar in de kast liggen heb, maar wel C en M rail.    C rail zou in principe ook  kunnen "geïsoleerd" worden om als 2rail te gebruiken maar dat is dus op voorhand al niet toegelaten.

Ik snap wel de beperkingen omwille van compatibiliteit, maar toch stoort het me .


Enfin, zoals  hierboven gezegd :   "Oliver dit draadje dient om je module aan te melden "... (staat ook in mijn bericht daar best een ander draadje over te starten)


Dus ik ga me van verdere kritiek of commentaar onthouden, en passen.
Dani, ook voor tweerailers wordt in principe Peco code 100 opgelegd. Dit ook voor maximale compabiliteit, losstaand van het feit dat ik dit zeer kwalitatieve rails vind gebruik ik in aan te kleden gedeelten toch liever Tillig Elite. C-rails zouden in principe wel kunnen. Of eventueel ook Peco code 100 met extra middengeleider? ;)

=> Best eens een nieuwe draad over de normen starten met eventuele verbeteringen die de compabiliteit behouden... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Edsko Hekman

Heeft niemand bakken staan?  ???

doomslu

Citaat van: Edsko Hekman op 27 juli 2017, 21:49:03 PM
Heeft niemand bakken staan?  ???
Ikke, eentje, de eerste van links.



En ik heb ook reeds het hout voor een module liggen, netjes op maat gezaagd.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

basmans

Als er een schaap over de dam is volgen er hopelijk meer !
Mooie bak Luc .
Nu maar hopen dat er meer mensen gaan reageren