Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een melkinrichting

Gestart door Cord, 16 juli 2017, 21:58:42 PM

Cord

Tussendoor ben ik even bezig geweest met de achtergevel van de melkhandel:


Waarom dat is weet ik niet, maar de originele achtergevel heeft veel kleinere ramen dan de voorgevel. Bovendien lijkt de originele achtergevel een beetje op een versimpelde kopie van de voorgevel. In de meeste gevallen zat daar bijvoorbeeld een keukendeur die uitkwam op een veranda.
(Rechts op de foto de vorige voorgevel.)


De ramen moeten er sowieso uit. Omdat ik er grotere ramen in wil zetten en gebruik ik de bestaande achtergevel als een soort mal.


Wat grotere ramen en in het midden openslaande deuren die uitkomt op een veranda. Een veranda was vroeger de plek waar de was kon hangen, een vuilnisemmer stond en wat lege flessen. Tsja, grotere ramen geeft ook meer zicht op de binnenkant. Het zou dus best kunnen dat ik me laat verleiden om er toch een interieurtje in te maken.
Onderin komt denk ik een kleine uitbouw waar de melkboer z'n magazijn heeft en een koelcel.


Het metselwerk zit erin. Volgende keer de veranda.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Kleine update: de achtergevel:


De verf moet nog een beetje drogen, maar de achtergevel van de melkhandel nadert zijn voltooiing.


Later nog wat zooi op de veranda en wat gordijntjes achter de ramen en dan kan het dak erop.


De uitbouw komt later uit op een binnenplaatsje, waar natuurlijk nog melkbussen, vuilnisbakken en andere rotzooi komt te staan, maar dat kan ik pas doen als het spul op een ondergrond staat. Ik ben er ook nog niet uit op welke plek dit pand komt te staan en daarom weet ik nog niet of het zin heeft om er interieur in te bouwen. Als dit pand op een plek komt te staan waar je niks van het interieur zit, dan lijkt interieurbouw een beetje zonde van de tijd. Tot die tijd blijft het plakband er nog even opzitten.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Zoals ik al eerder schreef: Erg mooi gebouw(d) !

Citaat van: Cord op 23 juli 2017, 14:39:43 PMTot die tijd blijft het plakband er nog even opzitten.

Ik hoop dat die dan intussen niet te hard hecht aan je verf ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Plakband kan inderdaad akelige plakresten achterlaten. Daarom heb ik alle bijbehorende onderdelen keurig in een doos verpakt.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Naar aanleiding van een persoonlijk bericht van een oplettend forumlid, wil ik even een misverstand uit de weg ruimen:
Citaat van: Cord op 19 juli 2017, 14:15:30 PM
De naam van de melkboer (met een vier-cijferig telefoonnummer) komt waarschijnlijk nog klein op de etalageruit te staan. Maar daar moet ik nog even witte transfers voor maken.
Hier had eigenlijk moeten staan: "...daar moet ik nog even witte transfers voor laten maken.". Ik heb namelijk een drukker gevonden die wit kan drukken op transfers (decals). De zwarte toner wordt dan verwisseld voor een witte tonerpot. Enfin, doe er jullie voordeel mee: Decalwinkel
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing