Dank voor jullie feedback. Peter, die site kende ik nog niet en er is veel inspiratie te vinden.
Nog wat fröbelwerk met mijn 1:87 busdepot, busgarage of busremise. Eeerlijk gezegd weet ik de precieze benaming van zo’n loods niet.
▲ Verbazend genoeg komen er uit een pc nog best bruikbare onderdelen. Dat waar vroeger enen en nullen doorheen stroomden, gebruik ik nu als golfplaat. Eigenlijk het perfecte voorbeeld hoe je iets digitaals heel nuttig op een analoge manier kunt hergebruiken. De weerbarstige golfplaten moeten wèl met secondenlijm worden vastgezet.
Ik heb een vuurpijlstok (is zomaar gratis uit de lucht komen vallen) als versteviging gebruikt, omdat styreenplaten waar je meerdere lagen tegenaan plakt nog wel eens krom wil trekken.
▲ De binnenkant van de voorgevel begint nu ook vorm te krijgen. Nog wat plamuur tussen de naden en dan kan de eerste laag verf erop. Het witte deel links onderin wordt de binnenmuur van het kantoortje.
▲ Zoals eerder geschreven, is de vakwerkconstructie is afkomstig van een afgebroken locloods en heb ik op maat gemaakt. In de uiteindelijke vorm komt deze contructie nog een stuk verder van de muur te staan en komen er op regelmatige afstand nog meer te staan.
▲ Zo los tegen elkaar gezet, gaat het er ongeveer zo uitzien. Het depot komt met de linker zijkant tegen de achterkant van de twee pakhuizen te staan. De buitenmuur aan de rechter zijkant wordt ook uit baksteen opgetrokken en ik weet nog niet of ik daar ramen of vlakken met golfplaat maak.
Het kantoortje in de loods wordt gemaakt uitvonderdelen van een kiosk (links op de foto).
De achterkant van deze busloods blijft dus open, zodat ik helemaal los kan gaan met het interieur.