Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schotland - Inness Mill

Gestart door Valentijn, 09 juli 2017, 17:08:13 PM

sdz1976

Is gezichtsbedrog  ;D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Valentijn


Na enkele weken buiten strijd toch weer kunnen verder bouwen aan enkele struiken.

De basis zijn gedroogde twijgjes (lamsoor) uit eigen tuin. 
Deze zijn bewerkt met spuitlijm en korte vezeltjes en verder bevlokt met verschillende strooisels.

IMG_5765 (2) by valentijn, on Flickr

IMG_5767 (2) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn


Alles is weer achter de rug en samen met mijn zoon en dochter hebben we een leuk weekend beleefd.
Dank jullie allemaal voor de leuke gespekken en de mooie woorden.

Enkele euvels worden de komende weken verholpen zodat er een afwisselend treinverloop kan plaatsvinden.

Nog enkele foto's voor de mensen die dit weekend niet in staat waren tot in Leuven te komen:

IMG_5779b by valentijn, on Flickr
IMG_5792b by valentijn, on Flickr
IMG_5777b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

celtjan

M'n gelukwensten met jouw prestatie. (sfeertje waarin ik me best kan thuisvoelen  :)  )
Enne... Nog es bedankt voor de lift, zaterdag.

Gr,
Jan(tje)

mahtoska1

Ik heb deze baan nogmaals kunnen bekijken op de dag van de modelbouw in Aalst.
Dit is een prachtige baan die de sfeer van Schotland treffend weer geeft.
Proficiat!

Valentijn


Dank je Jan en Pieter.

Gisteren heeft de baan prima gereden met afwisselend treinverkeer.  Dit was in Leuven niet gelukt.  Ik plaats nog wel een filmpje.

Vorige weekend in Warley nog een koppel zwanen gevonden. 

P1150367b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn


Een youtube filmpje van het afwisselend treinverkeer.  Een lege trein rijdt de fabriek binnen en een trein beladen met vaten rijdt een tijdje later terug naar buiten.

https://www.youtube.com/watch?v=kLed4jIu694
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn


Enkele weken geleden begonnen met een dcc++centrale ter vervanging van de gebruikte Roco multi-maus.  Omdat ik juist een rij regelaar nodig heb leek dit een prima idee.

De basis is dus een dcc++ centrale gebaseerd op een Arduino Uno uitgebreid met een motor shield
   https://github.com/DccPlusPlus/BaseStation/wiki/What-is-DCC--Plus-Plus
met hierbij een rij regelaar welke draait op een aparte Arduini mini pro.
   http://www.trainelectronics.com/DCC_Arduino/DCC++/Throttle/index.htm

Alles samen gevoegd in een houten doosje geeft volgend resultaat:

IMG_8071b by valentijn, on Flickr
IMG_8072b by valentijn, on Flickr

Gisteren uitgebreid getest op het baantje en ik moet zeggen dat het prima bevalt.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

sdz1976

Ziet er erg coool uit  8)



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Robrecht

Mooi :) Die throttle moet ik nog maken. Ben er nog niet uit of ik met aparte functie toetsen ga werken etc :)
Leuk idee om dat kistje te gebruiken!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...