Schotland - Inness Mill

Gestart door Valentijn, 09 juli 2017, 17:08:13 PM

Valentijn

#45
De ruwbouw is klaar.  De muren zijn opgetrokken uit plexiglas en de raamopeningen zijn uitgesneden.  Bekleding gebeurt met steentjes papier.

P1290067b by valentijn, on Flickr

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mahtoska1

CiteerDe ruwbouw is klaar.  De muren zijn opgetrokken uit plexiglas en de raamopeningen zijn uitgesneden.  Bekleding gebeurt me steentjes papier.

Het resultaat oogt zeer goed.

stoomloc

Hoi Valentijn,

Je zit ook niet stil. Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar meer.

Grt Wim :)

Valentijn

Dank je, ja we doen rustig verder.
Snel een venster geplaatst met een voorlopige vensterbank als demo.

P1290070b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn

Vensters zijn geplaatst en het glas is gezet.
Op naar het volgende werkje.  :)

P1300006b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn


Ondertussen zijn ook de dakwerkers langs geweest.  Maar de nokpannen zijn ze vergeten.  :)

P1300022b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Steam.N

Ziet er goed uit.
Is het maar een idee, of zijn de dakgoten aan de uiteinden losgekomen ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Valentijn

Optische illusie doordat ze ietsje te groot zijn.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mahtoska1

Dit is een mooi gebouw. De zijgevels worden wel niet volledig bedekt door het dak. Of komt hier nog een andere afdekking?

Valentijn

Ik dacht hier nog een biesje of een lood-slab aan te brengen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Cord

De bakstenen, is dat bedrukt papier?
Als dat zo is heb je er aan gedacht om misschien rollagen boven de raamkozijnen te plakken?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Opazwitserland

Volg je met veel plezier

Paul

Valentijn

Dank je.

Inderdaad de rollagen ben ik vergeten.  Die moeten er dus nog komen.  Eens kijken of ik deze uitvoer in steen of beton.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

SuSke

betonnen lateien boven de ramen, gewoon een stripje papier dat je lekker betongrijs schildert
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Valentijn


Vorig weekend heb ik de gebouwen even aan de kant geschoven en rollend materiaal erbij genomen.

Als basis dient een Hornby model dat ik ooit eens in Engeland gekocht heb.  Hiervan gebruik ik de onderbouw waarop een messing kitje gemonteerd wordt.  Ook een nem stekker aangesloten om later digitaal te kunnen rijden.

P1290984b by valentijn, on Flickr
P1290993b by valentijn, on Flickr
P1300032b by valentijn, on Flickr
P1300033b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana