Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Schotland - Inness Mill

Gestart door Valentijn, 09 juli 2017, 17:08:13 PM

Valentijn

Vorig jaar met de mobilhome op vakantie geweest naar Schotland en daar fantatische landschappen en gebouwen gezien.

P1220246 (Medium) by valentijn, on Flickr

Na lang twijfelen begonnen met een diorama te ontwerpen met deze indrukken in het achterhoofd.
Het diorama moet een combinatie worden van een brouwerij of een distilleerderij met een watermolen.

Aan de gebouwen ben ik reeds aan het bouwen, maar voor de juiste inplanting heb ik nog een paar opties open.

Nog enkele foto's ter inspiratie.

by valentijn, on Flickr
by valentijn, on Flickr

De schaal wordt smalspoor Oe.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

bekie

Leuk, kan je twee hobby's combineren: modeltrein en (model)whisky. Voor het laatste gelukkig een grotere schaal ;-). Een vriend van me zou dit zeker kunnen smaken.
 

raf

is dat niet in stafford street ?? daar is ook nog een bloemen winkel

mooie streek ook aldaar en der is nog een whiskey shop ook nog
het liefst een beetje meer naar het noorden aan sandwood bay beach en het bijbehorende loch

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vyncky

Als je die 2 gebouwen van de onderste foto's zo kan namaken, heb je al een geslaagd sfeertje waar de trein langsheen rijdt!  8)

Ik volg!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

BC911

Ik volg alvast. Oban = jeugdherinneringen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Ik volg zeker ook !  Schotland in Oe ... ik ben benieuwd  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1


Metpetergaathetbeter

leuk onderwerp en als je deze als achtergrondmuziek gebruikt:  https://www.youtube.com/watch?v=6c0riyYFd2I  ;)

Steam.N

Ik kijk mee.  Hiermee kan je mooie dingen doen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Werner

H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Werner

Dit draadje blijf ik volgen.
Heb lang geleden iets meer dan een half jaar in het VK gewerkt. Na een tijdje begon ik het Schotse accent van een aantal collega's beter te verstaan.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

stoomloc

Hallo Valentijn,

Aan de hand van wat ik reeds gezien heb, zal dit een prachtig baantje worden.

Groeten Wim

Valentijn


hoge verwachtingen hier  ;D

Een eerste gebouw moet de watermolen worden.
Het plan werd overgetekend op een stuk platic card van 3mm, welke dan werd uitgesneden met een stanley mes en samengelijmd met secondenlijm.

P1260911b by valentijn, on Flickr

Uit fineerhout worden strookjes van 5mm breedte gesneden en afgeschuind.  Deze worden dan met dubbelzijdige tape bevestigd op het geraamte van het gebouw.

P1270602b (Medium) by valentijn, on Flickr

Het gebouw werd dan geschilderd met een kombinatie van blauwe, zwarte en witte verf.  Na een lichte verwering werden spijkers nagebootst door met een fijne priem gaatjes te duwen in het fineerhout.

P1270634b (Medium) by valentijn, on Flickr

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Pierre

Dat ziet er al lekker uit Valentijn. Ik ben benieuwd naar het vervolg. :)
Groet Pierre.


Gerolf

Mooi begin  8)
Is er een reden voor je andere bevestigingsmethoden?
Secondelijm voor styreen en dubbelzijde tape voor fineer vind ik merkwaardig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw