Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

software spoorplannen

Gestart door belair, 10 augustus 2006, 20:52:21 PM

belair

Gebruikt er iemand de gratis software van op het net om een spoor te plannen of zijn deze niet zo goed als de duurdere Wintrack?

belair

Drail ziet er mij ook niet slecht uit.
http://www.drail.nl/
Luc

loebaske

Idd. heb ook drail gebruikt en niet mis voor een gratis programma,
heb toch een redelijk overzicht gehad over de totale lengte en
waar het schoentje knelde, wat op papier gezette lijnen lopen
altijd goed, tot je gaat bouwen en dat er dan nog TREINEN moeten
op rijden. [:(]

belair


Gerolf

Ik gebruik voor bijna al mijn tekenwerk, spoorplannen inclusief, CorelDraw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Coraldraw is niet zo ??nvoudig voor de leek denk ik, is er dan geen gebruik in dergelijke softare? Je kunt toch niet beginnen aan zo'n tafel zonder iets op papier te zetten of toch?
Luc

Nonkelronnie

Ik heb mijn plan getekend met DRail, en ben daar zeer tevreden van. Geen functionaliteit over, maar net genoeg

dieseltje

Ik heb ook (al een stuk) getekend met drail, dat gaat goed voor een gratis programma zelfs heel goed vind ik.

belair

Zegt het programma dan ook welke sporen je nodig hebt van het merk dat je verkiest of gaat dat zo niet?

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door belair

Zegt het programma dan ook welke sporen je nodig hebt van het merk dat je verkiest of gaat dat zo niet?



Je kiest welk merk/type van sporen dat je wil gebruiken en je krijgt een pop-upvenstertje met (alle) mogelijke sporen van dat merk/type.
Zo kun je via click-and-drop je plan gaan construeren. Je kan ten allen tijde een overzicht vragen van het materiaal die verwerkt zit in je sporenplan

dieseltje

Maar daar knelt een beetje het schoentje bij drail, ik werk, zoals velen denk ik met PECO rails en dan niet het "setrack" gamma, maar de flexrail en de medium of lange wissels, en laat die bibliotheek nu nog niet in drail zitten ....

belair

Dat ziet er inderdaat een tof program uit h?, nonkel.
Ik zie dat jij van Oostende bent, hoe ver sta jij al met de plank?

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door belair

Dat ziet er inderdaat een tof program uit h?, nonkel.
Ik zie dat jij van Oostende bent, hoe ver sta jij al met de plank?



Het sporenplan is sinds vorige week klaar (de evolutie, groei en eindresultaat vind je hier: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2120)

Ik begin pas in september te werken (ben nog student, bijna ex-student), dus de financien waren er nog niet om volledig van start te gaan. Heb momenteel enkel een klein rangeerterrein op mijn bureau liggen.
Vanaf oktober ga ik normaal samenwonen, en dan komt mijn kamer vrij in het ouderlijke huis om aan mijn baan te beginnen.
Dus momenteel bestaat mijn baan enkel nog maar op pc en in mijn hoofd.

belair

Dat is toch ook al een begin, alle begin is moeilijk. Ik heb zelfs nog geen plan. Maar ik begin al wat meer te weten te komen betreffende de werken van alles.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door belair

Dat is toch ook al een begin, alle begin is moeilijk. Ik heb zelfs nog geen plan. Maar ik begin al wat meer te weten te komen betreffende de werken van alles.



Dat komt wel met de tijd.Ik ben nog geen jaar bezig met modelspoor en ben dus ook nog bijlange geen groot licht, maar door hier mee te lezen heb ik toch al heel wat opgestoken