Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

POLL: vergelijking tussen schaal N Ballast - DEEL 2

Gestart door Michiel, 26 juni 2017, 13:08:56 PM

Opnieuw 4 ballast types om een mening over te geven:

ballast 5
0 (0%)
ballast 6
0 (0%)
ballast 7
16 (84.2%)
ballast 8
0 (0%)
geen mening, geen van alle 4,...
3 (15.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: 26 juli 2017, 13:08:56 PM

Michiel

De 2de en laatste reeks van 4 schaal N ballastsoorten: ook weer verkocht als "bruin" en "fijn".  ::)
Geef maar uw onomwonden mening, of gewoon klikken op een keuze in de poll.  ;)







groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

5 te groot, 6 te rond, 7 nogal 'koffiedik', maar misschien bruikbaar voor je tijdvak ?, 8 te groot en rond

Steam.N

7 lijkt me qua grootte het beste, maar de kleur is natuurlijk iets anders.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Voor mij ook nummer 7, zeker kwa korrel maar zoals Jean al aangaf moet je iets met de kleur doen.
Deze kleur kan voldoen in het depot.
In de volle baan zou ik toch naar lichtere kleuren grijpen - grijs en bruine vevuiling of bruin met grijze dry-brush
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

apenkop

Ballast 5 en 8 zjn naar mijn mening te grof. Ballast 7 is de mooiste maar vind ik wat vettig overkomen. Ballast nummer 6 vind ik een twijfel geval. Die zou wellicht met een flinke wash in de stations dienst kunnen doen.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

59erke

Voor mij eigenlijk geen van allen. zowel van kleur als van korrelgrootte
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Ballast 5 zijn eigenlijk dikke brokken kolen die op het spoor gevallen zijn.
De drie andere horen volgens mij in een aquarium thuis.  :-\
Geen enkele heeft de juiste kleur, maar dat is eigenlijk geen probleem want ballast wordt toch steeds gekleurd na het plaatsen, toch?
Qua grootte lijkt type 7 me de enige die een goed 'gevoel' geeft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *