Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

mooi idee voor eigenbouw wissel

Gestart door marctje, 22 juni 2017, 17:15:58 PM

marctje

ik ben deze foto tegengekomen op een puzzelsite en vond dit toch eens de moeite om te tonen
wissel by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

bekie

In feite een eenvoudige oplossing voor het probleem.
 

Kautenbach

.....wel een puzzel, wel spoor gaat waar naartoe  8)

5 sporen....en.......


En hoe ziet een wisselsteller eruit ??? ;D

Lekker out of the box

Klaas Zondervan

Leuke constructie. Ik had ze wel eens als 3-weg gezien, maar nog niet een 5-weg.

Houdini

Citaat van: Kautenbach op 22 juni 2017, 19:02:18 PM
.....wel een puzzel, wel spoor gaat waar naartoe  8)

5 sporen....en.......

Lijkt me inderdaad eerder een (optische) illusie... 5 sporen die naar 4 loodsen gaan?
Of staat mijne bril nog niet goed op mijne neus?  :)

Michiel

#5
Deze foto brengt een paar antwoorden:


bron: http://model-railroad-hobbyist.com/node/10584
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Begin daar maar al eens aan het polariseren van de puntstukken   :o ??? ::) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

geen beginnen aan in 3rail, want je kan je pukkels nergens kwijt in die railstavenbundel.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Dat zou ik toch wel eens willen proberen, bij mijn Gils wissels schakel ik toch ook de wisseltongen die vrij liggen om als middenrail, dat moet hier ook kunnen, korte stukjes rail omschakelen en gebruiken als middenrail.

bollen neus

Ik als slechten elentrieker (die dus regelmatig een mot krijgt zelfs van laagstroom) denkt toch ook dat dit te doen moet zijn, das nu eenmaal het voordeel van wisselstroom als het ware.
Den Eric.

Snobby Crash

Leuk concept voor een minibaantje !

Geert