Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dhl werkt samen met bpost

Gestart door 55erke, 19 juni 2017, 11:34:43 AM

55erke


Pakje word 2maal thuis aangeboden maar ben niet thuis
Papiertje met zendnummer er op voor verdere opvolging
Zendnummer werkt niet op de webstek en traceertoestanden....
Bel naar dhl deze sturen me door naar bpost.....
Bel Bpost deze stuurt me trug naar dhl ....
Mooie samenwerking , pakje kwijt heeft de andere het gedaan  >:(

ceuleer

Als B-post een pakje niet kan afleveren, dan kan je dit pakje vanaf de volgende dag ophalen in het postkantoor van uw gemeente.
Misschien daar eens gaan kijken, je weet nooit hé.

dani

laat me raden het was een pakje uit Duitsland ?

DHL verzorgt daar ook de  "gewone" post en bij de handover naar BPost kan het al es mis lopen.
Zou toch normaal moeten in orde komen !


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Werner

Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden, en verschillende manieren, dat ik me niets eens meer afvraag hoe een pakket toekomt, als het maar toekomt.
Ik bestel veel in Duitsland: DHL, Hermes, DPD, UPS, Deutsche Post, enz.

BPost heeft ooit voor 8u 's morgens aan m'n deur gestaan, ik te laat natuurlijk.
Wat DHL betreft, die geven een pakje soms door aan een andere bezorgdienst.  De tracker is even zoeken. Bijvoorbeeld de sites dhl.be en dhl.de aanvaarden niet dezelfde tracker code!  Sterker nog, heb al tracker details gezien die op de dhl site juister waren na doorgave aan Bpost dan de BPost tracker, en omgekeerd.  Als ik op dhl.de zie dat de tracker ermee ophoudt aan de grens (of dat het pakket daar enkele dagen schijnt te blijven zweven), dan verwacht ik me aan of BPost, of een witte bestelwagen die nog om 20u ('s avonds!) langskomt.

Het meest tevreden ben ik over UPS.  Die kunnen meestal op een halve dag nauwkeurig zeggen wanneer ze langskomen.  BPost is meestal tussen 8 en 17u, maar ook op zaterdag.  Voor mij is dat vervelend: de enige dag in de week dat de winkels open zijn en ik niet moet werken, en dan zit ik thuis de hele dag "gevangen".  En wanneer ik van thuis werk, dan bestaat de kans dat ik met GSM in de hand en oortjes, in een conference call met India/Zuid-Afrika/US, de deur kom opendoen.  Moeilijk gaat ook.

Goeie buren hebben helpt.  Als er dan ne slimme een pakket kwijt kan bij een buur, maar geen briefje achterlaat.  Tot ik een week later een handgeschreven briefje in m'n bus vind van die brave buur.  Die vroeg zich af hoelang het nog duurde, maar ik wist het gewoon niet!
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

dani

Citaat van: Werner op 19 juni 2017, 22:48:38 PM
wanneer ik van thuis werk, dan bestaat de kans dat ik met GSM in de hand en oortjes, in een conference call met India/Zuid-Afrika/US, de deur kom opendoen.  Moeilijk gaat ook.

Inderdaad bij mij is dat meestal het geval , want eens 13u 's middags zit ik meestal constant in van die calls of ben ik altijd wel met iemand aan de lijn...  Maar dan met bluetooth hoofdtelefoon en via Skype for Business, maar het scenario is hetzelfde...   En dan bekijken ze je al eens raar als je engels praat , LOL

Citaat van: Werner op 19 juni 2017, 22:48:38 PM
Goeie buren hebben helpt. 
Ook dat is waar, en dat is dan in 2 richtingen...  Ik heb al vaak pakketten ontvangen tussen 12 en 13u voor mijn "buren"  (een winkel die nog sluit tussen 12 en 1).   Die ga ik dan tussen 2 calls rap even afgeven, en omgekeerd als er een pakje voor mij bij hen ligt, krijg ik voorrang op de "klanten", LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

55erke


Het pakketje is boven water , het is op retour naar afzender.....
Het kwam van Nederland trouwens.
Tussen de niet levering en de retour was het niet traceerbaar dus daar is tog iets mis gegaan. 🙁
Er is uiteraard al contact opgenomen met de afzender.
Groetjes
Johan