Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Marklin 5106

Gestart door belair, 09 augustus 2006, 22:03:38 PM

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Treinen en vrouwen hebben toch veel gemeen.[:D][:D]

Belangrijk verschil: als je een trein inruilt krijg je daar nog wat geld voor terug. [8D]

n/a

C-rail heeft 1 groot voordeel je kan in 1 uur een grote baan gelegd hebben. Twee aansluitdraden en je kan al rijden. Dat kan je met de andere soorten rails niet. Wil je het even veranderen. Je bent zo klaar en je hebt geen last van klemzittende railassen en stroomvoorziening is erg goed te noemen.

Gewoon klikken en je bent klaar.



tonycabus

Toch opletten met rails, eigenlijk de "spoortoestellen", als je digitaal gaat! Sommige wissels e.d. zijn niet zo "DCC-friendly"[:p].
In 2-rail is het zaak wissels met polariseerbare hartstukken te hebben, want bij een kortsluitinkje staat anders de hele baan stil[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erik de noorman

K rails en c rails van marklin zijn te kombineren met 2 rail sporen.
De kombinatie 2 rail + 3 rail werkt maar dan zijn de middenpuntkontakten van de 3 rails overbodig. De kombinatie 3r. + 2r.
werkt niet geen middenpuntkontakten.[:D]

Erik

Jurgen

citaat:
Geplaatst door erik de noorman


De kombinatie 2 rail + 3 rail werkt maar dan zijn de middenpuntkontakten van de 3 rails overbodig. De kombinatie 3r. + 2r.
werkt niet geen middenpuntkontakten.[:D]

Erik



Maar dan heeft het toch geen zin om de duurdere K-rails te kopen, als je toch 2-rail wil rijden. [}:)]
Het lijkt mij vreemd dat iemand dat wil doen. Als je de rails liggen hebt, tot daar aan toe. Maar je gaat die toch niet speciaal kopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

belair

Ik heb me laten zeggen dat de Peco rail, flex rails toch ??n van de beter zijn. Klopt dit? Of was het nu PIKO ik weet het iet meer.
Je ziet dat ik nog maar een beginner ben h?.
Luc

Klaas Zondervan

Ieder heeft zo zijn voorkeuren, maar ik vind Peco een van de betere.

erik de noorman

Jurgen,

Maar dan heeft het toch geen zin om de duurdere K-rails te kopen, als je toch 2-rail wil rijden.

Dit was maar om duidelijk te maken dat 3 rail wel te kombineren is met 2 rail. Ik zou dit zelf ook nooit doen. Een 2 rail rijder zal nooit 3 rail sporen gebruiken voor die mannen is dat heiligschennis.

Erik

Havoc

Ik heb niet alles gelezen, maar 3-rail sporen die hebben toch de 2 railstaven electrisqch verbonden? Of is dat niet meer? Dat kan je nooit voor 2-rail systeem gebruiken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Bij 3-rail zijn de beide spoorstaven elektrisch met elkaar verbonden, maar bij C-rail is die verbinding makkelijk te verbreken, en zo nodig ook weer te herstellen.

erik de noorman

Bij k rails zijn altijd beide spoorstaven van elkaar gescheiden. Is het zelfde als een een 2 rail maar met middenpuntkontakten.

Erik

belair

Is er dan nergens een voorbeeld om aan te tonen welke rails welke zijn, eventueel met een tekening of foto erbij? Zou dat niet handig zijn voor de leken onder ons?
Luc [;)]

Jurgen

Je kan gewoon naar de winkel gaan en alle catalogi aanschaffen. [:D] Maar dat wordt dan wel een kostbare zaak denk ik.
Her en der op internet zullen wel foto's staan van alle rails. Misschien kan iemand hier foto's online plaatsen van verschillende rails.
Die van M?rklin kan je gewoon online bekijken op hun website.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brunel

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Jurgen,

Maar dan heeft het toch geen zin om de duurdere K-rails te kopen, als je toch 2-rail wil rijden.

Dit was maar om duidelijk te maken dat 3 rail wel te kombineren is met 2 rail. Ik zou dit zelf ook nooit doen. Een 2 rail rijder zal nooit 3 rail sporen gebruiken voor die mannen is dat heiligschennis.

Erik



Vanwege het puntstuk en de puko's zijn K-rail wissels een voor tweeraillocs onneembare hindernis.
Afgezien van het feit dat er voor tweerail voor minder geld aanzienlijk fraaier railmateriaal te koop is. Dat is geen heilig geloof, maar een objectief feit. [8D]

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.