I6 Bc rijtuigen LSModels (42331-42336) leverbaar

Gestart door egwinds, 16 juni 2017, 03:02:30 AM

egwinds

De I6 Bc rijtuigen van LSModels liggen sinds gisteren in de winkel.

www.lsmodels.com/index.php/fr/

Mooi afgewerkte rijtuigen
+/-70EUR per rijtuig

Beperkt aantal beschikbaar, dus wees er snel bij!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

oebr

die Duitse vind ik ook wel interessant (en betaalbaarder dan de I6).
Er is wel weinig info, zouden dat gewoon verschillende bedrijfsnummers zijn
of is er meer verschil in het spel ?
Nu hopen dat ze ook de I4/I5 versie van die roze wagens nog eens op de rol willen zetten.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

i11

Citaat van: egwinds op 16 juni 2017, 03:02:30 AM
De I6 Bc rijtuigen van LSModels liggen sinds gisteren in de winkel.

www.lsmodels.com/index.php/fr/

Mooi afgewerkte rijtuigen
+/-70EUR per rijtuig

Beperkt aantal beschikbaar, dus wees er snel bij!

Inderdaad zeer mooie rijtuigen. Gisteren alle 6 de nummers gekocht.

Kijk wel de rijtuigen goed na voordat je ze koopt, want van de 6 stuks die ik eerst inspecteerde heb ik in de winkel al twee stuks omgeruild omdat op het eerste rijtuig lijm op een raam zat en op het tweede een witte verfstreep op een raam.

Die laatste twee rijtuigen kunnen dus wellicht teruggestuurd worden naar LSM voor een grote revisie.  ;)
 

lux161

#3
42331 en 42332 gekocht. Inderdaad zeer mooie rijtuigen.


Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

hapkin

Heb de rijtuigen ook gekocht en ik moet zeggen dat ze er super uitzien.
Vooral de rijtuigen in nachtpositie vind ik super.
Maar welke loc kan je nu best voor zo een sleep hangen... 

itchy

Citaat van: hapkin op 25 juni 2017, 21:34:43 PM
Heb de rijtuigen ook gekocht en ik moet zeggen dat ze er super uitzien.
Vooral de rijtuigen in nachtpositie vind ik super.
Maar welke loc kan je nu best voor zo een sleep hangen...
Hallo Steve, kan zeker: reeks 20, reeks 27 (allebei heel courant), later ook reeks 13, soms ook al eens een 22 of een 15 zou kunnen (bijvoorbeeld voor nachttreinen die vanuit Bressoux vertrokken en in Jemelle werden samengevoegd met het deel dat uit Denderleeuw kwam, om dan samen verder te bollen richting zuiden, getrokken door een reeks 20),... Met een reeks 11 of 16 heb ik deze rijtuigen nooit weten rijden. Reeks 18 ook niet (noch de oude, noch de nieuwe). Reeks 21 ook minder courant maar niet onmogelijk. Keuze genoeg denk ik!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail


hapkin

Thx itchy voor de info het zal een 20 worden dan denk ik...

Peter ik heb effe op die site gezocht maar moeilijk zo te vinden.
Zouden deze rijtuigen ooit in een bloktrein gereden hebben of telkens maar 2 of 3 rijtuigen

lux161

#8
Citaat van: itchy op 25 juni 2017, 23:39:40 PM
Citaat van: hapkin op 25 juni 2017, 21:34:43 PM
Heb de rijtuigen ook gekocht en ik moet zeggen dat ze er super uitzien.
Vooral de rijtuigen in nachtpositie vind ik super.
Maar welke loc kan je nu best voor zo een sleep hangen...
Hallo Steve, kan zeker: reeks 20, reeks 27 (allebei heel courant), later ook reeks 13, soms ook al eens een 22 of een 15 zou kunnen (bijvoorbeeld voor nachttreinen die vanuit Bressoux vertrokken en in Jemelle werden samengevoegd met het deel dat uit Denderleeuw kwam, om dan samen verder te bollen richting zuiden, getrokken door een reeks 20),... Met een reeks 11 of 16 heb ik deze rijtuigen nooit weten rijden. Reeks 18 ook niet (noch de oude, noch de nieuwe). Reeks 21 ook minder courant maar niet onmogelijk. Keuze genoeg denk ik!

Een samenstelling met een reeks 16 of een oude reeks 18 is helemaal mogelijk en plausibel : TAC 9275.Dat was gedurende de zomer 1990 en/of 1991 op L161 - 162.De reeks 16 reed zelfs in dubbel tractie.
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO


itchy

Citaat van: hapkin op 26 juni 2017, 00:54:45 AM
idd Bernard ik heb hem hier ook gevonden

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/199X/1991-9275
Begin jaren '90, da's van voor mijn tijd ;-)
Steve, om op uw vraag nog te antwoorden ('Zouden deze rijtuigen ooit in een bloktrein gereden hebben of telkens maar 2 of 3 rijtuigen')
Alles is mogelijk, van een korte en gemengde samenstelling met slechts één ligrijtuig (I5Bc of I6Bc), verder slaaprijtuigen en wat autodraagwagens, zoals deze http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/intern03.php#1435 getrokken door een 21 (is ook een wat lichtere sleep):



tot een (bijna) homogene stam van enkel I6Bc rijtuigen. Zoals deze: http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/intern10.php#13220 ook leuk met twee reeksen 27 vooraan:



Laat u gaan zou ik zeggen!


maar 4,6m is (omgerekend naar H0) de maximale lengte van reizigerstreinen op het Belgische net ;-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

hapkin

#11
Aha dus een homogene stam van enkel I6Bc rijtuigen kan ook
Super  ;)

Bedankt voor de info

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

in de meeste modeltreinsshops(sites) eens bezoeken staan er als nieuwigheid ;)

Jurgen

Kan iemand eens meer info geven per artikelnummer in verband met de inzetperiode?

De ene is met handvaten, de andere zonder. Dan heb je nog 1, 2, 3 of god weet hoeveel ventilatoren.

Ik kan er niet meer aan uit. Ik zou enkel de rijtuigen willen kopen die ingezet kunnen worden van periode 1995 tot 2003 (einde rokerstijdperk). Maar ik weet dus niet dewelke dat zijn...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.