Egyptisch smalspoor ( 0e ) Luxor sucarcane fun

Gestart door sdz1976, 15 juni 2017, 19:57:55 PM

sdz1976

Als ik op dreef ben, ben ik ook op dreef  :)

Vrachtwagen is geladen met allerhande waar.








IMG_1299 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_1298 by Samuel De Zutter, on Flickr

De winkel van de koperslager begint ook vorm te krijgen, al ben ik niet geheel tevreden.
Een paar spullen vervangen en toevoegen, en het komt wel voor de bakker.




IMG_1300 by Samuel De Zutter, on Flickr



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

GOE BEZIG  misschien is  een net ook wel een idee? ;)

Rangeerduivel

#137
Citaat van: sdz1976 op 24 juni 2018, 00:45:10 AM


Vertrek je op vakantie Samuel, of komt je schoonmoeder bij je inwonen en heb je haar thuis opgehaald?  ;D ;D

;)

Paulogic

Knap, ik krijg hier het "Indiana Jones" gevoel.

Very nice, mister Jones, very nice.
mvg,
Paul(ogic)

Luc

Oufti!

Kautenbach

Wat een geweldige klere zooi ;D ;D
Lekker eigen sfeertje, Samuel  ;)

Pierre

Groet Pierre.


Cord

Dan vrachtwagentje is mooi gelukt!  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Guy Van Meroye

Mooi gedaan Sam, maar ik zou de verchroomde radiator toch ook een laagje matte vernis geven, of beter nog wat bruingeel aan de vernis toevoegen. Vaak was het radiatorrooster van vrachtwagens niet verchroomd en was de buitenmantel in koper.
Ik ben alvast benieuwd om het geheel eens in 't echt te zien
Guy
 

Cord

Nou ja als we dan toch bezig zijn, dan zou ik om dat spul op die imperiaal vast te binden geen koperdraad gebruiken maar garen, zodat het wat meer op touw lijkt.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

sdz1976

 ;D ;D Paul

Dankuwel mannen.

Je bent steeds meer dan welkom Guy.

Ik zei het al dikwijls he : great minds think alike

Die radiatorrooster ging ik na de foto,s te zien met wat gele plakkaatverf droogbrushen  en het touwtje zit al in mijn tas om mee te doen naar Aalst  :)

Maar vind het wel leuk dat jullie meedenken 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Herwig

#146
aan Samuel,

Uwe knappe  'ratlook'  in model:
Meestal rest er her-en-der op het koetswerk van zo'n roestbak toch enkele procenten van de oorspronkelijke verf.
De treeplank is er soms het ergste aan toe, en vertoont dan serieuze roestgaten.
Vraag is in hoeverre auto's roesten onder de Egyptische zonnebrand (?)

Metpetergaathetbeter

 waar ik wel van zeker ben is dat ze op  één of andere manier gezandstraald zijn, echter niet zo erg dan hoe hier gezandstraald(zandstormen) zouden zijn daar het zand niet zo korrelig is al hier.
Naar het schijnt kopen Arabieren hier zand om daar te zandstralen.Dat zandstralen is eigenlijk nog het meest' zichtbaar(of eigenlijk niet) aan de onderkant.Het koetswerk staat dan weer wat mat(ter)
In het verleden reed mijn pa een Toyota Landcruiser voor AZG naar Burkina Faso(het vroegere Opper Volta), wat (iets in de trant van) "het land van de eerlijke mensen" betekent. En die  vertoonde na aankomst na door de Sahara gereden te hebben een gezandstraalde onderkant!  ;

Peter

Prachtig gedaan Samuel. Zowel het landschap als dat vrachtwagentje.
Spijtig is alleen die zichtbare schroefkoppen in het landschap. Kan je die niet wegwerken met wat zand?
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Sam kennende heeft hij die schroef nodig om een of ander attribuut vast te zetten met een magneet  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.