Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Loksound reeks 52/53/54/CFL 1600

Gestart door D_Loc, 11 juni 2017, 15:16:04 PM

Jan vH

Citaat van: darick69 op 11 mei 2019, 13:38:19 PM
in beide is het mogelijk een sounddecoder in te bouwen

Ben benieuwd hoe ie gaat klinken. Als hij klaar is zal ik eens komen luisteren.  ;)

Ik heb trouwens nog een 'stille' ROCO 5217 liggen. Als ik het filmpje zie van D_Loc, is die sound gewoonweg prachtig !

Johnnytrein

Is het mogelijk om het geluid van een vbv loc reeks via loc programmer aan te passen en hoe doe ik dat dan?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Olivier77

Een goede avond,
Nee Johnnytrein, een bestaand geluid kun je niet aanpassen.
Enkel een volledig nieuw geluid inladen, en de file van Vbv heb je niet voorhanden (volgens mij).
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

#19
Citaat van: Johnnytrein op 13 mei 2019, 14:45:18 PM
Ojee das jammer.

Daarom niet Johnny,
Je kan om het even welke sound van VBv overschrijven door een sound van Esu (al zijn de VBv-sounds van de 55 en de 62 sterk gelijkend op die van Esu)
Wanneer je iets (volgens mij) beters wil kan je voor meerdere sounds (bvb Nohabs, 55 & 51ers) eens te rade gaan in de dropbox van Dirk (D_Loc).
Je verbetert de VBv-sounds dan niet maar "overschildert" ze gewoon bij manier van spreken...
Een terugkeer is dan uiteraard niet meer mogelijk!

;)

Allée Johnny (bellejt), heb het aangepast, al was het maar om je een plezier te doen... ;D

bellejt

herschrijven =overschrijven.Herschrijven kan je niet want je hebt de originele niet.

D_Loc

Houd er wel rekening mee dat in mijn sounds geen rekening gehouden wordt met de rookgenerator.

[Edit]
BTW. Hoe klinkt de sound van de reeks 52 van Van Biervliet eigenlijk? Ik heb er geen filmpjes van gevonden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 13 mei 2019, 20:59:45 PM
Houd er wel rekening mee dat in mijn sounds geen rekening gehouden wordt met de rookgenerator.

[Edit]
BTW. Hoe klinkt de sound van de reeks 52 van Van Biervliet eigenlijk? Ik heb er geen filmpjes van gevonden.

Dirk, Laat vraagsteller Darick69 de smoke-unit nu net overbodig vinden... ;D

Ik heb die sound indertijd toen het Nohab model uitgebracht werd in de winkel bij VBv op hun test/demo baantje gehoord.
Die klinkt zeer goed.
Laat me zeggen dat de funkties met de gewichtheffer en het pluimpje toen al op hun Ecos te zien waren,
Als men weet waar die icoontjes hun oorsprong hebben wordt het wel duidelijk...

;)

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 14 mei 2019, 00:22:11 AM
Citaat van: D_Loc op 13 mei 2019, 20:59:45 PM
Houd er wel rekening mee dat in mijn sounds geen rekening gehouden wordt met de rookgenerator.

[Edit]
BTW. Hoe klinkt de sound van de reeks 52 van Van Biervliet eigenlijk? Ik heb er geen filmpjes van gevonden.

Dirk, Laat vraagsteller Darick69 de smoke-unit nu net overbodig vinden... ;D

Ik heb die sound indertijd toen het Nohab model uitgebracht werd in de winkel bij VBv op hun test/demo baantje gehoord.
Die klinkt zeer goed.
Laat me zeggen dat de funkties met de gewichtheffer en het pluimpje toen al op hun Ecos te zien waren,
Als men weet waar die icoontjes hun oorsprong hebben wordt het wel duidelijk...

;)
Het was meer een algemene opmerking dat in mijn sound geen rekening gehouden wordt met de rookgenerator mocht iemand de VBV sound willen overschrijven met mijn sound maar dat zal dan niet nodig zijn als de sound goed klinkt.
Blijf het wel vreemd vinden dat er werkelijk geen enkele video te vinden is van deze locs.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk