Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

Herwig

#420
Frans,
Heb van jaren geleden ( begin digitale of einde analoge tijdperk ? ) een serie foto's van zo'n stellage op de Petrol-Zuid.
Inclusief een man-in-overall bovenop de grijze ketelwagens en met een  Unimog rail/route  ervoor ...
Die laadinstallatie     -van smeermiddelen-     was/is wel simpeler opgebouwd dan de uwe.   
Die Unimog (of modernere variant) is mogelijk een idee voor uw H0-model

SuSke

De installaties op "den petrol op 't zuid" dateren van direct na WOII - de relance periode.
Ik denk zelfs dat sommige al dateren van in het interbellum.
Ik dateer mijn installatie ergens midden jaren '70 - begin '80 - zoals het rollend materiaal zich ook in die periode zet.

Een Unimog rail/route heb ik nog ergens liggen, maar die was eigenlijk bedoeld voor Vaerwegh Dok op de terminal.
Maar daar kan er ook een andere voor gevonden worden - zo'n RC-controlled ding :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ah nee joh, gewoon een cockerill, of voor de fijnproevers, een 25 tons baume marpent  8)

SuSke

't zal die andere kleine Belg worden Floris of een of andere omgespoten Köf van een lokale firma die ik ook nog wel in een of andere doos heb zitten.
Zo blijven we "flexibel" terwijl zo'n Unimog waarschijnlijk toch maar statisch zou zijn en dus in de weg gaat staan op dat smalle stukje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#424
Frans,
Een paar jaar geleden ben'k nog eens gaan kijken (en foto's nemen) op De Petrol-Zuid.
Geen Unimog meer te bespeuren, maar gewoon een NMBS 77 die de ketelwagens had gebracht en tevens het rangeerwerk deed aan de laadinstallatie.   Ook geen apart privé-locje, spijtig.    Evenmin een tractor die tegen de buffers duwt en de wagens zo verplaatst.

SuSke

Een middagje prutsen en knoeien met fijne profieltjes en dunne draad...  ::) ::) ::)

Leuningen maken...  8) 8)







Nu nog wat prutsen aan een kooiladder, nog een langbordes en dan de klaptrapjes en laadarmen

Wordt vervolgd...  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ge zijt ne prutser, Frans!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Knap werk, Frans.
Je ziet waar de kennis zit  :).
Prutsen is precies je ding hé  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

vyncky

Citaat van: SuSke op 20 mei 2020, 23:37:18 PM
Een middagje prutsen en knoeien met fijne profieltjes en dunne draad...  ::) ::) ::)

Leuningen maken...  8) 8)

Nu nog wat prutsen aan een kooiladder, nog een langbordes en dan de klaptrapjes en laadarmen

Wordt vervolgd...  ;)

Hey Frans,

Goed gelukt!
Hoeveel langer zijn je vingers geworden door de secondelijm die er altijd aan bleef kleven? Dat zou toch bij mij het geval zijn ;D

Ik ben benieuwd hoe je die roostervloeren maken ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterVG

Heel mooi werk Frans
Ik begin me bijna op het werk te voelen zo fraai gebouwd.

SuSke

Merci voor de aanmoedigingen. Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het er gaat uitzien eens het zijn kleurtjes zal hebben.

@ Yannick, mijn vingers zijn niet langer geworden, de eelt van mijn vingertoppen is nu een beetje weg (en mijn mesje botter :) )

Zal straks een foto maken met een paar roosters er voorlopig op.
Ik heb mooie lasergesneden roosters gevonden bij Kotol.de (https://www.kotol.de/kotol-ho-187/am-gleis-im-bw/abdeckgitter-h0.php) aan een redelijke prijs. En het zijn roosters met een rand en de gaten in een vierkant patroon. De meeste geëtste plaat die je vind is met de gaatjes in gestapelde uitvoering (ontwikkeld voor filters)



Kotol is een klein-serie-fabrikant die wel meer leuke dingen in zijn assortiment heeft. De moeite om hun webshop grondig door te pluizen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Ik volg ook met interesse je bouwkunsten!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: SuSke op 21 mei 2020, 11:48:13 AM


@ Yannick, mijn vingers zijn niet langer geworden, de eelt van mijn vingertoppen is nu een beetje weg (en mijn mesje botter :) )

Kotol is een klein-serie-fabrikant die wel meer leuke dingen in zijn assortiment heeft. De moeite om hun webshop grondig door te pluizen.

Gelukkig!  ;D

Kotol ken ik ook. ze hebben leuke detail dingetjes. De kolenzakken, mand en en wat andere kleine frul op mijn modelbaan komt van daar.
De roosters was me niet opgevallen dat ze dat hadden.

Die jutte zakken zijn echt fantastisch gemaakt. Een voorbeeldje:


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

mahtoska1