Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

Koen

Knap werk, Frans.
Ik kijk al uit naar om je werk op de Expo te zien :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Super gaaf stukkie, en, begrijp nou boed dat ie in Leuven te zien is, top, ben erg nieuwsgierig ;D

SuSke

Bedankt voor de pluimen  ;) ik aanvaard ze in dank.

Leuven staat nog altijd als prioriteit 1, we werken naarstig verder om alles klaar te hebben en daar te staan en dit ondanks de tegenslagen die dit het uitgelezen moment vinden om zich te openbaren >:(.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

aiaiaiai... Murphy op bezoek...??  Die kan toch ook beter wegblijven..  Moed houden Frans!

SuSke

Murphy is niet bij mij thuis neergestreken Tim, hij heeft zich in het ouderlijk huis gehuisvest momenteel  :(

Bon, na de subsidieaanvraag voor de club in orde gemaakt te hebben toch nog een 1,5m spoor in de ballast gelegd.
Echte porfier van kaliber 0,5-0,9mm
Op een lekker dik ballastbed zoals het eigenlijk hoort te zijn voor een "hoofdlijn"  8)
Alles blinkt nog van de lijm  ::)

20180929_004749 by Frans Peeters, on Flickr

20180929_004919 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Amai, mooi gelukt die ballast.
Bij mij lukt dat hier zo deftig niet. (C-rails)

Eens die lijm droog is, heb je er geen bal last meer van he... (kon het niet laten, sorry) ;D ;D ;D

mvg,
Paul(ogic)

SuSke

En zo ziet het spoor er uit na een bijkomend laagje verwering  ;)

20180929_165437 by Frans Peeters, on Flickr

20180929_165422 by Frans Peeters, on Flickr

Is Murphy verhuisd?? Ik peins het, wan t gisteren is er een potje verf over de baan gegaan  :(  Gelukkig op een stuk waar ik alles nog moet doen, dus het kan weg gecamoufleerd worden  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PeterVG

Sorry Frans ik ben niet mee.
Ik zie een heel mooi stuk ballast. Netjes verweerd. Wat me zeer bevalt is een drybrush met lichtgrijs. De kiezel krijgt daardoor een effect van opdrogende kiezels na een regenbui. In ieder geval zeer overtuigend naar mijn smaak.
Als dat potje verf bruin was. Hoeft niet echt een probleem te zijn. Ballast heeft dikwijls rare vlekken ontstaan na diverse werken. Dus waarom niet iets bij bedenken als ze hebben de wc's van de rijtuigen op deze plek gekuist. We zijn tolerant op het vlak van uitvluchten 8)

Paulogic

Suske, ging jij niet verhuizen naar mijn kanten??? dan heb ik wat dingen voor u om te verweren hoor, je mag ze gratis lenen... ;D ;D ;D

ja man, ik wil dit toch eens van heel dichtbij zien of moet ik zeggen langs de buitenkant van mijn ogen (cfr Bassie & Adriaan).
mvg,
Paul(ogic)

Herwig

#235
En de ballast van Suske heeft ook nog een welgevormde schouder.  Geduld moet er zijn.
( of hoe heet dat, die langsliggende ballastverhoging, naast het spoor ? )

SuSke

Bedankt voor de pluimen  :)

Citaat van: PeterVG op 30 september 2018, 21:24:02 PM
...
Als dat potje verf bruin was. Hoeft niet echt een probleem te zijn. Ballast heeft dikwijls rare vlekken ontstaan na diverse werken. Dus waarom niet iets bij bedenken als ze hebben de wc's van de rijtuigen op deze plek gekuist. We zijn tolerant op het vlak van uitvluchten 8)

Dat potje bruine verf is gelukkig buiten beeld omgevallen  :-[. En in een stuk waar ik de boel nog moet ballasten en verweren.
Met de nodige andere kleurtjes zie je er op het einde waarschijnlijk niets meer van (hopen we - of doen we gewoon  ::)).

Het was meer een dedju-moment omdat er toch een zekere tijdsdruk is en momenteel elke tegenslag er een teveel kan worden.
't Is ook spijtig van de verf die nu, in een tissue getrokken, in de vuilnisbak ligt  ;) maar daarvoor is er bij de leveranciers nog meer dan verf genoeg  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


Floris

succes Frans! Dat dat potje verf maar de laatste tegenslag mag wezen tot leuven.