Terug begonnen aan de keermuren, alle stenen nadrukken, terug een dry brush over de basiskleur en laten drogen.
Daarna was het terug de beurt aan 6 tinten steen op een stuk van 75cm lang

Het eerste stuk van 2 is geschilderd en kan drogen voor verdere behandeling

20180917_234321 by
Frans Peeters, on Flickr
Tijdens het drogen dan maar een experimentje gewaagd, gelijk op de plek waar het moest komen op het risico van een serieuze set-back mocht het falen. "living on the edge"

In de bestrating zaten wat gaten naast het spoor.
20180917_075756 by
Frans Peeters, on Flickr
Wat gebeurt er dan in "den Belgique" ... juist asphalt erin.
Dus even aan het mengen gegaan. Ultrafijne plamuur van Polyfilla gemengd met zwart pigment van Noch tot een zwarte massa

20180917_205205 by
Frans Peeters, on Flickr
20180917_205216 by
Frans Peeters, on Flickr
En dan dat vieze goedje zo goed en zo kwaad als het ging op de plek des onheils gesmeerd. Zonder dat er water bij aan te pas kwam want die plamuur kan daar niet goed tegen

20180917_210526 by
Frans Peeters, on Flickr
Daarna tijdens het drogen, wat veel sneller ging dan ik had durven vermoeden, een beetje mishandelen met een oude tandenborstel en een boetseermes om hier en daar wat kleine kantjes af te brokkelen en wat gruis te hebben. De boel gefixeerd met ultra matte vernis van Mig (na een half uur "flesjes schudden"

).
20180917_221903 by
Frans Peeters, on Flickr
Experiment geslaagd zou ik zo durven zeggen (gelukkig voor mij, anders...

)
Dan ook maar gelijk wat gedaan aan die dwarsliggers en de roest op en naast het spoor en natuurlijk gelijk ook het ballast er in geveegd en gefixeerd. En het ziet er zeker niet slecht uit.
20180917_221857 by
Frans Peeters, on Flickr
Op naar het volgende stukje