Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

Floris


sdz1976

Prachtige kasseien Frans   8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Top Frans,

Ik doe dat drogen anders.....

Ik ver, en pak daarna een glas.....
Ff kijken of het na het 1e glas droog is, en anders gewoon herhalen.....
Geduld is een schone zaak... en als je vaak genoeg herhaalt...... ;D

SuSke

Terug begonnen aan de keermuren, alle stenen nadrukken, terug een dry brush over de basiskleur en laten drogen.
Daarna was het terug de beurt aan 6 tinten steen op een stuk van 75cm lang  :-\
Het eerste stuk van 2 is geschilderd en kan drogen voor verdere behandeling  ::)

20180917_234321 by Frans Peeters, on Flickr

Tijdens het drogen dan maar een experimentje gewaagd, gelijk op de plek waar het moest komen op het risico van een serieuze set-back mocht het falen. "living on the edge"  8)

In de bestrating zaten wat gaten naast het spoor.

20180917_075756 by Frans Peeters, on Flickr

Wat gebeurt er dan in "den Belgique" ... juist asphalt erin.

Dus even aan het mengen gegaan. Ultrafijne plamuur van Polyfilla gemengd met zwart pigment van Noch tot een zwarte massa  ;D

20180917_205205 by Frans Peeters, on Flickr

20180917_205216 by Frans Peeters, on Flickr

En dan dat vieze goedje zo goed en zo kwaad als het ging op de plek des onheils gesmeerd. Zonder dat er water bij aan te pas kwam want die plamuur kan daar niet goed tegen  ::)

20180917_210526 by Frans Peeters, on Flickr

Daarna tijdens het drogen, wat veel sneller ging dan ik had durven vermoeden, een beetje mishandelen met een oude tandenborstel en een boetseermes om hier en daar wat kleine kantjes af te brokkelen en wat gruis te hebben. De boel gefixeerd met ultra matte vernis van Mig (na een half uur "flesjes schudden"  :P).

20180917_221903 by Frans Peeters, on Flickr

Experiment geslaagd zou ik zo durven zeggen (gelukkig voor mij, anders...  :'( :'( :'()

Dan ook maar gelijk wat gedaan aan die dwarsliggers en de roest op en naast het spoor en natuurlijk gelijk ook het ballast er in geveegd en gefixeerd. En het ziet er zeker niet slecht uit.

20180917_221857 by Frans Peeters, on Flickr

Op naar het volgende stukje  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Fretbol

Heel geslaagd effect Frans, zeker iets om te onthouden  :)

Anthony

Pierre

Man .. man .. dat is weer prachtig werk Frans. ;)
Groet Pierre.


sdz1976

crimineel realistisch die laatste foto  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Wow, knap resultaat Frans!
Hoedje af  8)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog


Michiel

Erg mooi kleurenpalette; erg aangenaam om naar te kijken. De stenen van het keermuurtje zijn wel erg groot voor schaal H0 (is het H0?), maar dat zal zeker de pret niet drukken.  8) 8) 8). Het spoor in kasseiweg is subliem!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Bedankt voor de bemoedigingen. 't Geeft moed om toch elke keer weer net iets verder te gaan.

Tja Michiel, die stenen zijn anders maar 3mm hoog ???.
Ben eigenlijk nog aan het twijfelen of ik misschien niet beter overstap op gewoon metselwerk, maar dan moet ik nog aan een reeks grote platen geraken.
't Gaat over zo'n 1,40m talud dat gemaakt moet worden.
Dus misschien het laagste stuk toch in een grasberm ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Het is zeker niet de bedoeling om er een punt van te maken, hoor. Ik schatte die stenen zo gemiddeld 8mm breed, ongeveer 0,7 meter. Dat lijken me toch stenen van mogelijk bijna een ton of zo, die je niet zomaar even als metser in een muurtje metselt. Maar dat doet er niet toe, het ziet er erg mooi uit.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Citaat van: Michiel op 18 september 2018, 11:32:42 AM
Het is zeker niet de bedoeling om er een punt van te maken, hoor. Ik schatte die stenen zo gemiddeld 8mm breed, ongeveer 0,7 meter. Dat lijken me toch stenen van mogelijk bijna een ton of zo, die je niet zomaar even als metser in een muurtje metselt. Maar dat doet er niet toe, het ziet er erg mooi uit.  8)

Hoi Michiel, dat ton per steen is een beetje overschat maar ze komen wel in de richting van 120kg tot 150kg per steen.
Voor een "antieke" keermuur is dat dan weer geen aardigheid.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.