Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

vyncky

echt benieuwd naar het baantje!

Nog véél werk tot het grote weekend?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Bedankt voor de aanmoedigingen.
Er is nog wel wat werk te verzetten voor dat grote weekend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#152
De brug wordt (voorlopig) geparkeerd  ???
De leidingen hebben hun basiskleuren gekregen en hebben mogen poseren op de brug.
De finale afwerking inclusief de laatste verwering zal gebeuren vlak voor de plaatsing op de baan.

20180818_193648 by Frans Peeters, on Flickr

20180818_193720 by Frans Peeters, on Flickr

20180818_193732 by Frans Peeters, on Flickr

Over naar de volgende stukken, en maken dat die trein kan rond rijden  8)
De bakken van het schaduwstation staan al te popelen om sporen en wissels te ontvangen  ::)

20180818_194923 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Verdomd fraaie brug geworden Suske , en nu op naar de volgende uitdaging , ik blijf volgen... ;)

Pierre

Citaat van: SuSke op 18 augustus 2018, 19:52:51 PM
De bakken van het schaduwstation staan al te popelen om sporen en wissels te ontvangen  ::)

Wij staan ook te popelen om het te zien :)
Groet Pierre.


Paulogic

Zijn die leidingen Rietjes of Styreen profielkes?
Ziet er heel geslaagd uit.
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Citaat van: Paulogic op 19 augustus 2018, 11:59:28 AM
Zijn die leidingen Rietjes of Styreen profielkes?
Ziet er heel geslaagd uit.

Leidingen zijn in een kunststof, de bochten zijn spuitgietwerk.
Alles werd gerecupereerd uit een oude industriële maquette van een petrochemisch bedrijf.
Dat is iets van voor dat de 3D virtuele realiteit zijn intrede deed in de engineering. Toen hadden bedrijven nog geld over voor zulke monstermaquettes op schaal 1/33.
We hebben op de club zo een hele resem verschillende diameters met een hele rits appendages (bochten, reducties, kleppen, flenzen, ...) en niemand die er iets mee doet, behalve ik natuurlijk  ;) 8)

Misschien dat er met de huidige 3D Printechnologie wel een alternatief gevonden kan worden voor het spuitgietwerk van de appendages.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Citaat van: SuSke op 19 augustus 2018, 12:29:25 PM

We hebben op de club zo een hele resem verschillende diameters met een hele rits appendages (bochten, reducties, kleppen, flenzen, ...) en niemand die er iets mee doet, behalve ik natuurlijk  ;) 8)

Tja, als je een beetje normaal bij je verstand bent begin je ook niet aan zoiets.


8)

SuSke

Met dank voor het compliment Floris, ik voel me deel van een uitgelezen genootschap  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


SuSke

Na het (voorlopig) parkeren van de brug dus effectief maar aan iets anders begonnen  ???

Een baan zonder bedieningsbord zal moeilijk rijden, dus werd daar eerst aan verder gewerkt.

De geplastificeerde print op een plaatje gekleefd met dubbelzijdige kleefband (sterke fixatie  ???), gaatjes in het papier geponst en daarna de boor er in  ::)
Spijtig genoeg waren de aangekochte bezels voor de leds niet goed, nieuwe zijn onderweg.

20180819_154341 by Frans Peeters, on Flickr

Om de aansluitingen aan de drukknoppen en leds iets gemakkelijker te maken, daar ook het sporenplan maar op gezet.

20180819_154351 by Frans Peeters, on Flickr

Ook de plaatjes om een kastje te maken zijn al klaar, er ontbreken alleen nog wat profieltjes om alles in elkaar te zetten. Morgen bezoekje aan de DIY onderweg naar huis.

Dan maar verder gedaan met de "niet zichtbare bakken"  8)
Overal de gaatjes voor de draden al geboord. In de bakken van het schaduwstation zijn de wissels ondertussen ook geplaatst en de printplaatjes voor de bakovergangen.

20180819_215300 by Frans Peeters, on Flickr

20180819_215304 by Frans Peeters, on Flickr

20180819_215323 by Frans Peeters, on Flickr

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Frans, je kan daar na die 2 wisseltjes nog een wissel naar een kopspoortje leggen, dat komt altijd handig van pas (bv om een railbus op te parkeren. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Zal niet meer vor nu zijn Olivier.
1. dan moet ik een nieuw bedieningsbord maken
2. ik heb geen railbus
3. het moet later ook nog in de thuisbaan passen, en daar zijn het (vorlopig) allemaal doodlopende sporen.
4. ik twijfel dat ik die wissel nog heb liggen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#163
Sporen leggen, schakelaars en leds plaatsen in bedieningspanelen, draad trekken en aansluiten, bakovergangen solide maken, plankskes zagen,...

Een hoop dingen achter en onder de schermen die eigenlijk geen foto's vragen maar wel noodzakelijk zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

gewoon wel foto's van maken, anders gaan mensen nog denken dat t een leuke hobby is terwijl er een wereld van zwoegen, afzien en ijzeren disipline achter schuilgaat... 8)