Alle beschikbare wisselmotoren en sporen zijn aangesloten en draden gelegd naar de verbinding met het bedieningsbord.
Die verbinding wordt met een sub-D 25 pins connector gemaakt. Er zijn toch geen grote stromen te verwachten en je hebt een duidelijk overzicht over wat je waar aansluit.
20180728_213212 by
Frans Peeters, on Flickr
De kabelboel is dan opgeruimd en dan komt er plek voor het andere werk.
De eerste schilderwerken zijn aan de gang en natuurlijk moet er een en ander van een Frans pakket verbelgischt worden.
20180729_193538 by
Frans Peeters, on Flickr
20180729_193550 by
Frans Peeters, on Flickr
20180729_205241 by
Frans Peeters, on Flickr
20180729_224639 by
Frans Peeters, on Flickr
Gelijk ook even een alternatief getest voor de fameuse Kadee-ontkoppelmagneet. Op You-tube was ik toevallig op een filmpje gebotst waar de ondervloer magneet vervangen werd met kleine neodymium magneten in het ballastbed. Daar werden er 2x3 magneten geplaatst voor een N-karretje. Dus even testen hoeveel ik er nodig had.
Kubus-magneten van 3mm aangeschaft - trekkracht 200g per magneet.
Die dingen ook onder de spoorstaven gefriemeld en testen.
Het lukt met 2x3 magneten, het lukt ook met 2x2 magneten en zelfs nog met 2x1 magneten maar dan wordt het wel lastiger.
Volgende werkje wordt dus het inbouwen van 2x2 magneten op zo'n 8 plekken.
Om te bewijzen dat het werkt, een filmpje

De magneten zitten aan de witte puntjes

Plaatsing magneten voor Kadee-koppeling by
Frans Peeters, on Flickr