Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

Pierre

Een goede voortgang. Mooi en vooral netjes werk Frans. ;)
Groet Pierre.


SuSke

Merci voor de aanmoediging Pierre

Citaat van: loebaske op 22 juli 2018, 08:11:51 AM
Welke wisselmotoren gebruikt je nu Frans?
Citaat van: Koen op 22 juli 2018, 08:24:08 AM
Zo te zien Cobalt IP motoren, Eric.

Koen heeft dat goed gezien.

Voordeel van die Cobalt IP motoren is dat de decoder er gelijk inzit, en dat je ze bovendien heel simpel via een bedieningstableau kan bedienen en vlot een terugmelding van de feitelijke wisselstand krijgt.

Ik heb ze indertijd bezig gehoord op het minibaantje "Das Depot" van Luc (ModelspoorH0) en op "Oeversijde" van Evan en beide waren zeer tevreden over de werking.

En qua prijs zijn ze goedkoper dan een Hoffmann motor met decoder en andere toeters om de bediening op tableau te krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Het eerste stuk kasseiweg (in de grondkleur) is een feit

20180722_132612 by Frans Peeters, on Flickr

20180722_145857 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DFS

Knap werk, ik kijk uit naar het vervolg!

Kautenbach

Bon, tres bon.... ;)

Bevallen die wissels? Is Tillig toch? Erg mooi, maar.....

SuSke

Wissels zijn inderdaad Tillig, maar wel de bouwpakketten of de zogenaamde "flexwissel" met complete dwarsliggermat.
Ontegensprekelijk zeer mooie wissels en met de flex kan je zelf nog een en ander een beetje aanpassen qua boogstralen (wel rekening houden met de wisselhoek van 11°).
Ik heb ze zelfs nog een beetje in elkaar gewerkt door er een paar dwarsliggers af te halen en ze dan te plaatsen. Kwestie een compacte wisselstraat te krijgen.
Moeilijkheid is zeker om de tongen op de juiste lengte te krijgen, maar dat gaat na de 2de in de rij eigenlijk bijna vanzelf.
Ook een beetje spelen met de positie nadat de tongen voorbereid zijn op het digitale spel (=doorsgeslepen tegen het puntstuk).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Er is hier weer top klasse aan de gang...

renstimpie

Het gaat een spannende wedstrijd worden..  ik tel al af naar oktober.
Tim

SuSke

Warm of niet, prutsen blijven we doen  8)

Wanneer we zowat kleinigheden bij elkaar gooien

20180724_222038 by Frans Peeters, on Flickr

geeft dan uiteindelijk wel iets leuk

20180724_224624 by Frans Peeters, on Flickr

en als dat dan wat hoog op z'n poten op de toekomstige plaats gezet wordt

20180724_224929 by Frans Peeters, on Flickr

Nu nog een aftandse poort maken
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Zo versleten dat dat daar allemaal uit ziet, op wat trekt dat nu ;D 8) ;D



Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

#73
Lekker bezig geweest, zo te zien. Ziet er goed uit. Wat ik wel een beetje vreemd en onnatuurlijk vind zijn de gebogen betonplaten, alsof het staal of plastiek was. Ik dacht niet dat deze betonplaten konden buigen, maar ze barsten en braken, en de gebroken delen hielden nog met de bewapening aan elkaar. Maar hoedanook top!  8)

edit: beton werd ontwapend
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Daarin heb je gelijk Michiel, maar die krassen kan ik er nog inmaken voor ik de boel ga schilderen.

Moest eerst evenpassen of ik goed gemeten had en of het kwa lengte en plaats van de palen op de plek kon staan waar ik het voorzien heb.
Vanavond is alle lijm lekker doorgehard, dan is het iets makkelijker manipuleerbaar :-;-
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.