Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Den Overslag & Marchan'Dix

Gestart door SuSke, 04 juni 2017, 20:53:19 PM

SuSke

Op algemeen verzoek van Floris dan maar een paar foto's  :-\ :-\

De bedieningspanelen met de leds en schakelaars op hun plek en met de nodige aanduidingen op de achterzijde.

20180822_213941 by Frans Peeters, on Flickr

20180822_213950 by Frans Peeters, on Flickr

20180822_213905 by Frans Peeters, on Flickr

20180822_213912 by Frans Peeters, on Flickr

En een zichtje op de sporen van het schaduwstation en bakovergang

20180822_214014 by Frans Peeters, on Flickr

20180822_214024 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Werner

Netjes gedaan.

Wat ik herken is de gele multimeter, dat herinnert me aan m'n studietijd.
Ik zie ook dat je de draadjes van de LED's nog niet hebt afgeknipt, kwestie van nog te weten wat de anode en kathode is.  Ik zou in m'n haast daar vergeten mee te wachten. Dus hoewel dat voor de hand ligt, heb je me al geholpen met de reeks foto's  ;)
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Paulogic

Citaat van: Werner op 23 augustus 2018, 00:40:15 AM
Ik zie ook dat je de draadjes van de LED's nog niet hebt afgeknipt, kwestie van nog te weten wat de anode en kathode is.  Ik zou in m'n haast daar vergeten mee te wachten.

Ik denk dat velen die snelheidsfout maken. Ik zet steeds een rood stipje bij anode voor ik de staafjes afknip. Een fijn viltstifje (uit de bouwmarkt) is daar ideaal voor.
Dat zijn de stifjes die een heeeeeel lange tuit hebben om door geboorde gaten een markering aan te kunnen brengen.

tav Suske,

Mooi schakelbord. Ik maakte ooit voor iemand een stuk witte plexi met gaatjes voor dezelfde soort doeleinden en die heeft daar laten op printen
met een UV flatbed printer. Dat zag er even cool uit als het uwe.
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Alle sporen liggen, alle bakovergangen zijn gemaakt, nog 1 wisselmotor plaatsen en dan de boel verder aansluiten.
Zaterdag in Houten een heleboel klein (en groot) spul gevonden voor op het baantje.
Rondrijden zat er vandaag niet meer in, zal voor in de loop van de week zijn, op een voorlopige digitale aansluiting  ;)
't is te zeggen, als ik dan ook de wisselmotoren geprogrammeerd krijg  :-[ ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

't is hier stil, maar ik zit niet stil.
Bezig met dingen die nodig zijn maar niet echt mijn "dadda" zijn.

Een paar pogingen tot stuurprintjes: bezetmeldingen en diodeschakeling voor de wisselstraat  ???

20180828_230045 by Frans Peeters, on Flickr

De bekabeling in de bakken kan afgewerkt worden  :-\ :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ben het draadjes trekken nu toch wel een beetje beu aan het worden  :-\ :-\
Maar alles zit in de bakken en is aangesloten  ;D ;D

20180905_003933 by Frans Peeters, on Flickr

20180905_003852 by Frans Peeters, on Flickr

20180905_003945 by Frans Peeters, on Flickr

En dus alles netjes opgeruimd om daarna terug rommel te maken met andere dingen

20180905_002216 by Frans Peeters, on Flickr

20180905_002242 by Frans Peeters, on Flickr

20180905_002226 by Frans Peeters, on Flickr

En vraag me nu niet wat ik eigenlijk liefst doe  ::) ::) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Ik zie toch de "rode draad" door het verhaal en dat is wat dat telt ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

renstimpie

Citaat van: SuSke op 05 september 2018, 00:47:47 AM
En vraag me nu niet wat ik eigenlijk liefst doe  ::) ::) 8)

Ik zou denken ...  draadjes trekken... ;)

doomslu

Citaat van: evan op 05 september 2018, 06:34:18 AM
Ik zie toch de "rode draad" door het verhaal en dat is wat dat telt ;)
Ik zie ook een blauwe...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Er komt (af)schot in de zaak. Lekker puzzelen en zorgen dat alles in de haak blijft zitten want de flexibiliteit in de hoeken gaat zienderogen achteruit en reanimeren is geen optie   ::) ::) ???
Bijna klaar voor een eerste spuitbeurt in Motip-grijs  ;D ;D
Ook stilaan gaan denken aan een manier om verlichting in te bouwen en misschien zelfs een kantoortje met zicht op de loskade  :-\

20180905_231504 by Frans Peeters, on Flickr

20180905_231457 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS


SuSke

Vanavond na de rijnamiddag beslist dat de zaag in de loods gaat  ::) :o :o

Ik zat al een hele tijd met 2 opties in mijn hoofd om de loods op het baantje te plaatsen.

De eerste is zoals het voorzien is in het opzet van de kit met de mogelijkheid om met een trein binnen te rijden door een grote poort. Feitelijke zelfs een doorrit. De sporen zijn er zelfs al voor gelegd.

20180731_232352 by Frans Peeters, on Flickr

20180908_213919 by Frans Peeters, on Flickr

Met als voordeel dat de loods in zijn geheel behouden blijft en ik dus een beetje de kit bouw zoals hij voorzien is.
Nadeel is echter dat het publiek op de tentoonstelling tegen een blinde muur zit aan te kijken.
Bovendien zit ik dan later ook tegen een gevel aan te kijken waar ik wel door de poorten naar binnen kan kijken, maar toch... :-\ niet echt wat ik zelf wil.

Dus even gepast wat het wordt als ik de boel omkeer en de poortzijde aan het spoor leg met een perron met afdak.

20180908_213852 by Frans Peeters, on Flickr

20180908_213841 by Frans Peeters, on Flickr

Voordeel:
Er is iets meer te zien voor de toeschouwer op een tentoonstelling, en ik kijk later ook in de loods in plaats van op een muur.
Er is iets meer ruimte aan de zichtkant op tentoonstellingen wat wel nodig is voor een relatief smal baantje.

Nadeel:
De loods past niet meer op het baantje dus de zaag moet er in  ::)
Een en ander in de gevelopbouw klopt niet meer

Bijkomend voordeel is ook dat ik gelijk een gevel bij heb om nog wat andere industrie op weg te zetten.

Er zal dus wel wat aan die kit verbouwd worden. ;D
Zo komt er in plaats van een laadpoort een muur met raampartij, ook binnen komt er een klein bureeltje met de nodige ramen.
Aan de deur komt een trapje en overloopplatform naar de laad- en loskade.
Door de loods om te draaien krijgt de hele afwikkeling in het terrein ook een iets logischer verloop.
De laad- en loskade voor de wagons wordt langer en vrachtwagens kunnen daar, net als tegen en in de loods zijdeliings of kops geladen en gelost worden.
Ik krijg ook de mogelijkheid om in de loods een en ander aan bedrijvigheid uit te beelden.

Er wordt dus nog maar eens een oefening "recht zagen" gepland wanneer de loods bijna klaar is. Zoiets als bij een brug die ik een tijdje geleden gebouwd heb dus.
History repeats itself of zoiets in die aard  ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Dat verzetten en zagen lijkt me een goeie keuze, Frans.
Succes met deze grote werken ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

soms zijn de moelijke beslissingen de beste, ik blijf volgen!

SuSke

Het bureeltje dat een plek moet vinden in de loods is in elkaar gebokst met "reststukken" en voorzien van de nodige openingen en steentjesplaat. Niet gebruikte openingen werden "geblindeerd" met zwarte verf enaluminiumfolie tussen de lagen plasticard. De gevel waar het bureeltje tegen komt te staan is ook aangepast samen met de betonnen raveeling in de gevels.

20180909_163825 by Frans Peeters, on Flickr

20180909_163745 by Frans Peeters, on Flickr

Na een dagje "lijm laten uitharden" werd het geheel in "Motip-grijs" gespoten, om een degelijk grondlaagje te krijgen.
Daarna alle "beton" even in een ander kleurtje gezet en na een "avondje schilderen" op het (nog) niet gezaagde model het volgend resultaat.

20180911_000757 by Frans Peeters, on Flickr

20180911_000817 by Frans Peeters, on Flickr

20180911_000850 by Frans Peeters, on Flickr

20180911_000930 by Frans Peeters, on Flickr

20180911_000858 by Frans Peeters, on Flickr

Nu rustig een dagje of 2 de verf laten drogen en uitharden, en dan is het tijd voor het voegwerk en de rest van de afwerking.

Ondertussen beginnen we aan de perrons en laadkaaien binnen en buiten, weerom kasseien drukken en plavuizen krassen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.