Auteur Topic: Modell Eisenbahner nr 7/1957  (gelezen 603 keer)

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
  • Voornaam: Peter
Modell Eisenbahner nr 7/1957
« Gepost op: 30 mei 2017, 19:20:59 pm »
Is er toevallig iemand in het bezit van Der Modell Eisenbahner nr 7/1957?  In de ModellEisenBahner juni 2017 staat op pagina 96 een verwijzing naar een nogal speciale locloods waar ik wel interesse in heb.
Iemand die mij een copie van dat artikel kan bezorgen?  Het boekje nabestellen is wat moeilijk...  ::)

Hier het artikel.
Groetjes, Peter

Offline jlvjlv

• Forumlid
  • Voornaam: Johan
Re: Modell Eisenbahner nr 7/1957
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2017, 20:07:51 pm »
Peter

Je vergist je, denk ik. Nabestellen is zeer eenvoudig en in dit geval erg goedkoop. De huidige uitgever VGB (Verlagsgruppe Bahn) van Modell Eisenbahner heeft een app die je kan downloaden. Via die app kan je van al hun tijdschriften oude nummers kopen en direct downloaden. Het nummer 1957/7 kost 0,99 euro.

Je kan altijd eerst gratis een 'Vorschau' downloaden. Daar zit altijd de inhoudstafel ook bij. Zo kan je nakijken of het nummer dat je zoekt wel het juiste is.

Mvg

Johan

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2017, 20:17:08 pm »
Johan,

Slim ben ik niet en goede raad ga ik niet in de wind slaan!  Voor 99 cent ga ik niet sukkelen.  Ik ga wel even moeten uitzoeken hoe ik die 99 'rostekes' in mijn PC duw  ::) ...
...Ik ga op 'speurtocht'  ;)

Groetjes, Peter

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2017, 21:49:39 pm »
Anderhalf uur zitten prutsen en 99 cent kwijt voor 32 pagina's gecodeerde pdf waar ik niets kan mee doen en waar helaas het artikel niet in staat...

Iemand de papieren versie en een scanner?  ::)
Groetjes, Peter

Offline jlvjlv

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2017, 01:06:38 am »
Peter

Gecodeerde pdf? Dat heb ik daar nog nooit gezien. Vreemd. En.dat het artikel er niet in staat is ook vreemd als je referentie klopt? Wat zei de 'Vorschau'?

Sorry voor de mank gelopen tip.

Mvg

Johan

Offline jlvjlv

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2017, 01:46:33 am »
Peter

Ik ben toch nog even op zoek gegaan. De referentie die je vond in je tijdschrift is fout! Het bewuste artikel stond niet in 1957/7, maar in 1957/6!

In de 'Vorschau' van dat nummer is je artikel opgenomen in de inhoudstafel. Ik heb het nummer dus gekocht (ook 99 eurocent) (kleine prijs om de mank gelopen tip weer recht te zetten) en de bewuste bladzijden uitgeprint en ingescand. Deze pdf verschijnt op mijn scherm in elk geval zeer leesbaar.

Zie PB voor de verdere afhandeling.

Mvg

Johan 

Offline jlvjlv

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2017, 08:46:10 am »
Peter

Oei... Ik lees je wedervaren met enige verbazing. Wat bedoel je trouwens met een 'gecodeerde' pdf? Ik heb nog nooit leesproblemen gehad met het downloaden van hun pdf's.

Ik ben wel nog even op onderzoek uitgegaan en heb goed nieuws voor je!

1. In de 'Vorschau' van 1957/7 had je wel (gratis) kunnen zien dat het gezochte artikel daar niet in stond. De verwijzing in je huidige nummer is fout. Het artikel dat je zoekt - compleet met alle afmetingen van alle onderdelen, stond in 1957/6!

2. Om je tijdverlies te compenseren heb ik dat nummer zelf aangekocht (voor 99 eurocent) en de bewuste pagina's uitgeprint (blz. 175-186 van de bewuste jaargang). Deze prints zijn inmiddels ook al ingescand, maar herbestand is te groot om hier als bijlage mee te sturen.

3. Er zijn nu drie opties: (a) zend me via PB je mailadres (en ik mail je het artikel door) of (b) je postadres (en je vindt het binnen kortelings in je brievenbus) of (c) beide.

Mvg

Johan

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2017, 18:47:47 pm »
Johan,

Wat een service!
Ik stuur je een PM

Het is zeker je tip niet die is misgelopen, die help me juist vooruit!

Er is een wachtwoord nodig om de pdf te kunnen openen met een standaard pdf reader.  Wat het wachtwoord is, weet ik niet.  Ik moest eerst 'Octopus PDF' installeren om het boekje te kunnen openen.
Wanneer ik de pdf buiten de Bahn-kiosk app wil openen, moet ik een openen paswoord geven...
Groetjes, Peter

Offline Kautenbach

• Forumlid
  • Voornaam: Wim
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2017, 19:13:25 pm »
En...... Hoe ziet de loods eruit ;D

Toch weer de meerwaarde van het forum bewezen zo😉

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2017, 23:01:09 pm »
En...... Hoe ziet de loods eruit ;D

...Enorm groot  :o
Vanaf het midden van de draaischijf 1060mm lang.  De loods staat wel 310mm van de zijkant van de draaischijf.
Heel mooi artikel.  Stof tot nadenken.

@Johan, nogmaals bedankt!
Groetjes, Peter

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2017, 05:36:48 am »
  Stof tot nadenken.
Wat wil je uit 1957 ;D ;)
www.amsac.be
 MSM ab.nr  3002 (maart)