Wat te kopen?????

Gestart door belair, 08 augustus 2006, 23:46:21 PM

belair

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw in de hobby en zou eens willen weten wat ik als beginnende treinliefhebber het best kan aanschaffen. Welk merk, type spoor, digitaal of analoog (alhoewel een besturing met pc me aanspreekt).

janjozef

Luc indien dat laatste je aanspreekt moet je digitaal beginnen. En nu kan de discussie beginnen. Ik zou opteren voor 2 rail en peco of tillig rails, rijdend materiaal van alle merken voor 2 rail, met een decoder dan natuurlijk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

belair

Hallo Jan,
Bedankt voor uw reactie, welke grootte neem je dan het best? HO of ??
Ook welk merk, ik heb gehoord dat Marklin niet te combineren is met andere merken, kwestie van wisselstroom en gelijkstroom. Koop ik dan beter een beginnersset of afzonderlijke stukken?

janjozef

De groote hangt af van de beschikbare plaats. Minimum zou je toch een 3 x 1,5 meter moeten hebben voor HO, of je moet een modulebaan bouwen. Marklin is inderdaad niet te combineren met de andere merken maar de andere merken verkopen tegenwoordig hun loc's ook voor wisselstroom. Een beginnersset is meestal veel goedkoper dan alle stukken afzonderlijk, maar natuurlijk nooit zo uitgebreid in zijn mogelijkheden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Roderik

Dag belair en welkom hier,

Alles hangt af van waar je zelf met je hobby naar toe wil.
  • Wil je veel zelf bouwen? Of gebruik je liever de loc recht uit de doos?
  • Hoeveel plaats heb je? Bij een kleine plaats kan je kiezen voor een rangeerbaan of een kleinere schaal
  • Wat is je budget?
  • Ga je voor een Belgische baan of voor een Duitse of doet dat er eigenlijk niet toe.