Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jappy

Die brug is prachtig gedaan, van welk materiaal is die gemaakt?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

SuSke

veelbelovende module en inderdaad mooi om later een fotomodule te worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jappy op 20 september 2020, 18:05:31 PM
Die brug is prachtig gedaan, van welk materiaal is die gemaakt?

Pluimkarton (architectenkarton), wij hebben hem bezig gezien... :)

;)

Decapod

Ziet er heel veelbelovend uit. Heb je ook foto's in close-up van je brug?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

PeterVG

Google is uw vriend, ook voor vragen rond oude onderwerpen op dit forum
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=26278.15

Decapod

Thx, Peter, maar ik bedoelde 'heel close'  ;D . Ik wou gewoon de steen/voegstructuur eens zien met dat architectenkarton (kwestie van te vergelijken met houw methode, bv.), maar dat was misschien niet helemaal duidelijk. Sorry!

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

PeterVG

https://www.flickr.com/photos/oliviervleminckx/35034630261/in/album-72157633450739142/
Indien nog niet genoeg macro zal Olivier een nieuwe foto moeten maken ;)
Je kan op de foto klikken voor een groter formaat.

Alan On Track

Fantastische brug! Dat wordt een mooi stukje landschap
Modelbouw is een kunst

Decapod

Citaat van: PeterVG op 21 september 2020, 07:59:08 AM
https://www.flickr.com/photos/oliviervleminckx/35034630261/in/album-72157633450739142/
Indien nog niet genoeg macro zal Olivier een nieuwe foto moeten maken ;)

Thx, Peter. Dat is al beter. Prachtige brug. Veel Belgischer ga je ze iet vinden. Fotootje van de steunberen en het gewelf zou wel mooi zijn. Kan dat, Olivier?  ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

OlivierV

Dag Allen,

Van de brug volgen nog wel eens wat plaatjes, er wordt zelfs momenteel al over gereden om te testen en de verkanting mooi naar wens te krijgen.

Een kleine maand geleden bouwde ik deze module. In tussentijd werd  deze voorzien van sporen, bekabeling, 2 hofmann wisselaandrijvingen, 2 on-off-on schakelaars en nog eens aan de opstelspoorbocht gekoppeld zodat de sporen netjes aansluiten. Sporen liggen normaal op Fremo-afstand van mekaar en in de bak werden ook fremo-gaten voorzien zodat de baan makkelijk ergens kan aangekoppeld worden (vb Modul-H0-Rail. Tevens een laagje grijze verf erover zodat het wat beter presenteert.

Ik kan nu rustig starten met de landschapsbouw, al zullen veel elementen van het kortere bakje dat hier voorheen tussen hing zijn/haar weg terugvinden naar deze module van ongeveer 50*45cm. Wel wordt er naast het kopspoortje nog een seinhuisje voorzien. Binnenkort nog maar eens mijn boeken/foto's/het internet afschuimen voor een leuk exemplaar dat dienst kan doen als bron van inspiratie.
Om later terug over Nonceveux te kunnen rijden thuis moeten er nog eens 2 fiddle yards voorzien worden.


Nieuwe linkermodule

Later meer.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Ziet er al prachtig uit. Vind het trouwens een goed idee voor een baantje voor mij eens we ooit in een appartement/service flat zijn gaan wonen.
Moet niet identiek zijn, en ....Belgisch tijdperk III en maximum 3,00 m x 60 cm maar voor ons beiden, mijn echtgenote en ikzelf zal dat meer dan voldoende zijn?
Doe zo verder Olivier. ik blijf die verder volgen  ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

Mooi Olivier. Rij je FREMO? D.w.z. doe je mee aan FREMO-dagen?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

OlivierV

Hey Thomas, ik rij geen Fremo, maar als het nog eens MHR is wil ik wel graag mijn baan meenemen, de kopmodules daar zijn ook Fremo-compatibel, vandaar en of ik nu fremo-gaten boor aan de uiterste modules of 3 willekeurige gaten ... Dat is voor mij hetzelfde.

@ Peter, het zichtbare gedeelte is momenteel ongeveer 3 meter breed, neem daar nog 2 fiddle yards bij ...
Zichtbaar gedeelte zal uiteindelijk een 3,7 meter zijn in de configuratie zoals ze op de laatste AMSAC opendeur stond, maar daar kan nog 1.2m bijkomen, voor hier thuis is die 3m wel voldoende.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Ik zal tevreden zijn met die 3,00 m meer zit er echt niet in. In de breedte is er zeker geen ruimte voor ong.100 m om een bocht in te maken
60 cm is echt het maximum. Dus enkel voor en achteruit rijden om te rangeren enz.
Met vriendelijke groeten
Peter