Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

TBCédric

Olivier, het is een prachtig baantje. Ik kijk uit naar een eventuele uitbreiding. Mooie aanwinst trouwens.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

steamdriven

Prachtig, Olivier! En die Type 91, die ken ik precies van ergens...  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

mahtoska1


OlivierV

Bedankt jongens, vandaag een betonnen schuilhuisje ineen geflanst, wel eens mogen herbeginnen omdat ik eerst in een verkeerde schaal begonnen was (ergens in de buurt van TT (dus als een Belgisch TT-rijder het wil hebben), dringde pas door toen het bijna klaar was natuurlijk.  ;D Moeten enkel nog Decals op, dakje vastmaken en vastzetten op de baan.

Later meer als er nog wat details zijn aangepast/verbeterd.
Een dezer pak ik ook nog mijn montage van de friezen aan, bij de laatste opendeur op amsac hingen deze wel wat door.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

De afgelopen weken werd er weer wat verder gewerkt aan de scenery van de baan. Links is er een 'tijdelijk' kopbakje van zo'n 20*40cm met m'n oude tunnelportaal van Seilles van de vorige baan (stukje langs de Maas) in verwerkt. Er werd heel wat tijd geïnvesteerd in de afgekapte rotsen met hel wat variaties aan groenmeuk er in verwerkt.
Op de voorgrond zien we een betonnen NMBS schuilhuisje dat vervaardigd werd uit pluimkarton, wat plasticcard en wat harde doorkijk van plastiek. Hekwerk van C-Traccs werd geschilderd en geplaatst.

Ik heb nog wel wat detaillering te gaan zoals perronborden, bankjes verlichting, naaldbomen achter het loof ...

Maar om even te breken kunnen we de 5525 met enkele M2's aan de haak (3e zit nog zogezegd in de tunnel) het station van Nonceveux zien binnenrollen.


NMBS SNCB HLD5525

Later!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Gaat super, Olivier, ook nkg ff de voorzijde van je bak kwasten ;)

Sfeertje js sgoed geslaagd

Floris

leuk stukkie recycling zo!

DFS

Rotsen zijn best wel geslaagd zo!

mahtoska1

 Zeer mooie vorderingen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

steamdriven

Dat gaat allemaal heel vlotjes precies. Tof gedaan!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Een mooie sfeervolle afsluiter van een leuk baantje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.