Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Bedankt voor de tip Frans. Dat geeft gelijk de mogelijkheid om aan het begin en einde de keerlus twee kleine stukjes rail te voorzien die verhinderen dat er een trein de keerlus inrijd wanneer de lus nog verkeerd gepolariseerd is.

Het plan aangepast en tevens van al die aanpassingen gebruik gemaakt om het bovenste station (reeds bestaande modules)  naar links te verschuiven, dat ging eerst niet omdat dan de linkse bocht te klein werd. Bij de vorige plannen moest ik 2 kleine modules van 55 cm links en rechts gebruiken om het station te laten aanpassen aan de nieuwe modules.
Deze twee kunnen nu vervangen worden door 1 module van 110 cm. Dat betekend minder overgangen , dus minder kans op problemen, heb ik gelijk een stukje vrij om een wijngaard of en olijfboomgaard in te plannen naast het dorp.



Als eer nog ideeën of opmerkingen zijn, laat maar horen

Dirkh

Ik begin stilaan een verzameling gebouwen te krijgen.



Nog wat kleine prutsen te monteren zoals afvoerbuizen en een lampje.

En op naar het volgende gebouw het station

evan

Mooi en fijn geworden :)  Knap!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

beertje


mahtoska1


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

ziet er goed uit Dirk, ik zou alleen die grijze hoekstenen van het voorste gebouwtje nog een washing geven tenzij dit nog op het to do lijstje staat want dan heb ik niks gezegd
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Mooi werk! Ben fan van dat Zuid Franse smalspoorsfeertje.  :) En allemaal in N!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Dirkh

Citaat van: 59erke op 20 september 2020, 17:59:57 PM
ziet er goed uit Dirk, ik zou alleen die grijze hoekstenen van het voorste gebouwtje nog een washing geven tenzij dit nog op het to do lijstje staat want dan heb ik niks gezegd

Die hoekstenen zijn ook hoekstenen  :( , met het plooien van het karton krijg je altijd kleine pooien die zichtbaar zijn. De foto geeft wel een beetje vertekend beeld. Maar je hebt gelijk die hoekstenen moeten nog wat bijgewerkt worden. Op het einde van de week heb ik terug wat tijd en zal dan eens proberen van die een beetje bij te werken en daarna opruimen en opkuisen want er liggen hier nog wat locomotieven die eens onderhanden moeten genomen worden en dan moet ik plaats en een zuivere werkruimte hebben  ;D

Nu eerst nog een paar dagen werk in de tuin, zwembad afbreken, snoeien, onkruid verwijderen enz.. want het is hier een beetje oerwoud aan het worden.