Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Peter, ik gebruik wintrack voor het tekenen.

Ik heb even moeten nadenken over je voorstel om de achtergrond aan te passen maar ik denk dat je iets bedoelt zoals in ondergaande tekening aangeduid met de rode lijnen.

Inkedplan v7_LI by D Ha, on Flickr

Ik zal dan wel de bestaande modules aangeduid met de groene kader naar links moeten opschuiven anders kan ik de vorm van mijn stadje niet aanhouden.
Ik ga een poging doen om die aanpassingen terug uit te tekenen, zal wel niet gemakkelijk zijn om de achtergrond terug goed te krijgen. Probleem met wintrack is dat ik geen bogen kan tekenen voor de achtergrond, dat worden dus allemaal kleine rechte stukjes die telkens het juiste stuk achtergrond moeten krijgen.

Verdorie net nu ik bijna klaar was met de mockup  :(

PeterVG

Ja, zo bedoel ik het. Sorry voor de late reactie en de daarbij horende last.

Dirkh

Geen probleem Peter, beter nu opmerkingen dan later als er reeds een deel is gebouwd.

Ik heb het plan voorlopig aangepast, lijkt me wel beter.
Ik heb nu een boog van 30 cm diameter gebruikt i.p.v. de originele 10 cm, het dorp en station 55 cm opgeschoven en de bergen en tunnel wat aangepast.

Zie bijgevoegd filmpje van de rechterkant en het aangepaste plan.

https://youtu.be/e2qU2CwsZhE

Laat de opmerkingen maar komen.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Een domme vraag waarschijnlijk: Is dat spoor N of H0 smalspoor?
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#350
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Dirkh

Citaat van: Peter op 09 augustus 2020, 18:44:05 PM
Een domme vraag waarschijnlijk: Is dat spoor N of H0 smalspoor?

Domme vragen bestaan niet Peter.
Het is n spoor, eigenlijk zou het n smalspoor of ho smalspoor moeten zijn als ik het voorbeeld wil volgen maar dat zie ik niet zitten. (Het voorbeeld komt van de chemin de fer de provence wat eigenlijk meterspoor is)

Het is dus maar vrije interpretatie gebaseerd op de stations van Puget-theniers en Entreveaux.

Het stuk van Entreveaux heb ik al voor een deel gebouwd en wil ik verder gebruiken, voor het station van Puget-Theniers heb ik al enkele gebouwen gemaakt bij mijn eerste baan die niet voldeed en die ik  dus ook al kan recupereren.

Ik bouw liever met een beetje fantasie, zo is het dorpje aan het station van Entrevaux dan weer gebaseerd op Moustiers Saint-marie.

Door Puget-Theniers te gebruiken als station kan ik ook stoomlocs van de museum lijn laten rijden tussen de normale dienst en heb ik wat rangeer mogelijkheden.

Nu eerst een mockup maken om te zien of het deze keer wel allemaal past en er een beetje realistisch uit ziet.

Laat de opmerkingen maar komen. Liefst voor ik begin te bouwen. ;)

Dirkh

Gisteren aan de mockup gewerkt. Had niet alle kleurtjes mee buiten genomen dus maar met een beperkt arsenaal ook wat kleur toegevoegd.
Ook de achtergrond is maar gemaakt van een foto die ik bij wintrack heb gevonden en dan maar heb gebruikt, die moet nog aangepast worden.
Ik heb alles zo goed mogelijk op schaal gemaakt maar een mm verschil maakt al veel op deze schaal (1/5 van 1/160)

Ik hoop dat de foto's zichtbaar zijn want ze staan weer bij google.

Dank zij de tip van PeterVG om er een 8 vorm in te maken ziet het er niet slecht uit, beter dan met die smalle rondingen in de achtergrond.





Het geeft wel een raar zicht zo met die plakaat verfjes van de aldi.


Volgende werk zal de modulle bakken maken worden, maar ik heb er een beetje schrik van. Ik ben niet zo een goede schrijnwerker en het zal allemaal nogal juist moeten zijn om alles rondom correct te laten passen.

doomslu

Awel, dat ziet er zeer goed uit, Dirk.
En die afgeronde achtergrond is zeker een goede tip geweest.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Geeft gelijk een mooi beeld van waar je naar toe wil.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Geert

Dirk,
met die afrondingen zo, veel beter, moet ik onthouden.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Kautenbach

Klasse, goed bezig Dirk ;)

Werkt heel verhelderend die 3D

59erke

Ben ook geen kei in schrijnwerk maar als je de planken al goed op maat kan laten zagen dan valt het meestal bij mij nog mee
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Dat is juist het probleem, ik heb hier normaal nog genoeg multiplex liggen van 10mm maar niet op de juiste maat. Zelf op maat zagen zie ik niet direct zitten. Zal eens naar de houtzagerij moeten bellen om te vragen of ze die overschotten willen herzagen op de juiste maten en wat dat grapje gaat kosten. Vroeger kon ik daar terecht voor zulke dingen aan een spotprijs bij de oude eigenaar maar sinds de zonen de zaak overgenomen hebben en ze geautomatiseerde machines hebben aangeschaft is de prijs behoorlijk gestegen.

Eerst nog wat verder plannen, ik heb nog een aanpassing in mijn hoofd zitten maar dat moet ik eerst nog uitwerken en bekijken of dat beter uitkomt of niet.

beertje

Dirk als je hulp nodig hebt laat maar weten dan.