Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Geert

Het zal morgenvroeg de markt  in Heist op den berg  worden...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh


Peter

Het zal morgenvroeg de markt  in Heist op den berg  worden.

is inderdaad een heel gezellige markt s'zondags daar.
Een paar keer geweest, maar helaas nooit bekenden gezien..
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Mij zie je daar bijna nooit, ik heb het geluk dat Leona altijd naar de zondagsmarkt gaat voor croissants  en pistolets.
Alleen in het voorjaar ga ik ook om groenten plantjes te halen.

Geert

En dan passeer ik daar in Heist langs een museum vol lekkers voor modelspoorders, maar ik ben er nog nooit binnen geweest ???


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh

wel zonde dat de markt in de voormiddag is en het museum pas in de namiddag open gaat.
ik ben er ook nog nooit binnen geweest.
Citaat van: Stedahult op 26 oktober 2019, 16:34:08 PM
Citaat van: Dirkh op 28 juni 2019, 14:18:36 PM
mabar abj1 renault by D Ha, on Flickr

Wat een heerlijk afzichtelijk ding!

Vind het wel een leuk ding, mits wat aanpassingen is het bruikbaar om als een abh te gebruiken.
zo iets :

Rangeerduivel

Citaat van: Dirkh op 27 oktober 2019, 00:28:48 AM
wel zonde dat de markt in de voormiddag is en het museum pas in de namiddag open gaat.

Dat is nu net ne keer geen zonde zie,
In de voormiddag naar de markt, arm in arm met madam...(daarom niet met die van mij! ;D)
's middags een restaurantje, (voor een gerehje zou Sergio zeggen :) )
En 's namiddags gezellig een museumke doen aan diezelfde arm! ::)

;)

Geert

#307
Het heeft wel niets met dit draadje te maken, sorry Dirk. Maar het gaat over dit  treinmuseum. Vandaag de laatste dag, dan weer wachten tot maart.


Edit: mogelijk staan er wel topic gerateerde treinen, maar dat kan ik pas weten als ik het bezoek  ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh

Gisteren nog wat houtwerk gedaan, een stukje fries gemaakt en eens opgehangen om mijn theorie van een achtergrond op dik papier op te hangen. Voorlopig een overschot van een behang rol gebruik om te kijken of die goed blijft hangen.
Ziet er niet slecht uit. Even een werklicht erop gezet want de verlichting is nog niet gemonteerd.

fries eerste test by D Ha, on Flickr

En vandaag verder gedaan aan de rest en nog maar eens heeft de rug het begeven, doeme nog 3 stukken te maken om de fries volledig te krijgen maar de rug heeft anders beslist.

fries eerste test by D Ha, on Flickr

En dan moet ik nog 4 modules maken ook nog. Het zal weeral wat duren eer er verder gewerkt wordt aan de baan.

Dus maar wat lok's onderhoud aan het geven, na enkele optredens op de forumbaan was het hoog nodig om de wielen eens een poetsbeurt te geven en alle stofjes enz. van tussen de assen en tandwielen te peuteren

Ik heb nu al wel een stukje baan om de lok's te kunnen testen, ik kan al pendelen tussen het schaduwstation en het eerste stationnetje.  :)

59erke

Dirk, als alternatief voor het behangpapier kan je ook wit brickkarton of tetrakarton gebruiken. Is zeer stevig en blijft dit ook na inkleuren met verf (paintbrush of spuitbus).
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Koen, ik wil het nog transportabel houden en ben van plan om met photoshop een achtergrond samen te stellen en die dan op poster of fotopapier te laten afdrukken. Het behangpapier is maar om een idee te krijgen of dit haalbaar is.

Ik moet ook nog testen of de verlichting van het achterste deel van de baan niet gaat doorschijnen. Anders zal ik een extra laag moeten gebruiken of alles op dikker materiaal lijmen.

Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst die rug terug in orde krijgen.

mahtoska1

Mooie overzicht foto van je baan.
Goed bezig! De achtergrond sluit goed aan.

Dirkh

Eindelijk de verlichting afgewerkt, een hele dag aan het zoeken geweest waarom een van de delen steeds flikkerde. Stom eigenlijk, na alles nagemeten te hebben en niets gevonden, mijn hoofd eens onder de fries gestoken en zie ik daar een stukje ledstrip dat niet werkt, blijkt er een led in kortsluiting te zitten en daardoor flikkert die hele bak.
Gelukkig is alles opgedeeld in stukjes van 6 led, dus klein stukje ledstrip vervangen en probleem opgelost.

de verlichting bestaat uit 2 ledstrips (3000K en 6000K)  met 120leds/m van het type 5630 (50-55lm/led) over de hele lengte,  verdeeld in stukjes van 6 leds die telkens apart worden aangestuurd door 3 uitgangen per led kleurwaarde.
Per stuk fries gebruik ik 2 P9813 modules zodat ik 6 uitgangen heb die telkens apart kan aansturen.

Ook maar eens een filmpje gemaakt nu het werkt
https://youtu.be/vCM6QWXmU8U

filmpje is niet perfect omdat het gemaakt is met de smartphone (zo slim is die niet want je kan bij video niets regelen waardoor het effect voor een deel verloren is omdat die videofunctie de witbalans automatisch aanpast)

doomslu

Dat ziet er prima verlicht uit!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Duidelijk voorgesteld wat licht kan doen op een modelspoorbaan.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen