Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

marc goovaerts

En komt dat ook nog 'simpelweg' uit de plotter ?

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 01 mei 2018, 22:23:14 PM
En komt dat ook nog 'simpelweg' uit de plotter ?

simpelweg zou ik nu niet direct zeggen, maar het komt wel uit de plotter. Beste resultaat behaal ik met overhead sheet als materiaal (ongeveer 0.2 mm dik), snijdt vrij gemakkelijk en is nog stevig genoeg op dit formaat.

Dirkh

Al een beetje kleur op de kerk kunnen zetten

20180509_211307 by D Ha, on Flickr

Ook de het mechanisch gedeelte afgewerkt en een kleurtje gegeven. Met dank aan Eddy voor het maken van de klokken.


20180509_211240 by D Ha, on Flickr

Dat moet nu nog allemaal in die toren passen en hopelijk blijft het werken. De klokken worden aangedreven door een servo.

SuSke

Er hangt toch een klepel in die klokken, neem ik aan, anders gaat er niet veel geluid uitkomen  ;D ;D

Mooie verzameling onderdelen Dirk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Goe bezig,Dirk  8)

Citaat van: SuSke op 09 mei 2018, 21:45:31 PMEr hangt toch een klepel in die klokken, neem ik aan, anders gaat er niet veel geluid uitkomen  ;D ;D

Ik vermoed dat er een MP3-spelertje in of onder de kerk komt
  tenminste, dat zou ik doen om er geluid uit te krijgen  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Er hangt toch een klepel in die klokken, neem ik aan, anders gaat er niet veel geluid uitkomen  ;D ;D

Daar is plaats voor voorzien,maar of men dat gaat zien in N op die afstand ?

groeten eddy

Dirkh

Test opstelling op het baantje om te kijken of die klokken wel zichtbaar zijn.


20180510_123633 by D Ha, on Flickr

En ja hoor te goed zelfs, nu merk ik dat er eentje een halve mm te laag hangt.

20180510_123744 by D Ha, on Flickr

En de klepels zijn zichtbaar  :D Nog niet op het schilderwerk letten, dat moet nog bijgewerkt worden.
Dus linkse klok een halve mm hoger hangen en de klokken van de volgende verdieping plaatsen.

Kautenbach


Dirkh

Klok gecorrigeerd, enkel nog terug wat bijschilderen, ook het binnenwerk 90° gedraaid zo zie je beter het binnenwerk.


20180510_133729 by D Ha, on Flickr

marc goovaerts

Tjonge, tjonge...
Zoals Gerolf al eens een loep meeneemt naar expo's, mogen de N-banen een aantal toneelkijkertjes voorzien.

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden uit Frankrijk  :) ;)

sdz1976

wat een engelen geduld   ;D 8) 8)

grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Heilige bimbam, hoe mooi.  En ik vermoed dat als je klokken doet bewegen deze nog geluid gaan maken ook nog. Binnenwerk zichtbaar maken was een goed idee!

Dirkh

De beweging is geschrapt, het werkt teveel pruts werk en te weinig tijd om het baantje af te krijgen. Ik moet nog teveel gebouwen maken en kan voor het ogenblik geen tijd maar verspillen.
Spijtig , had iets mooi kunnen worden maar ze zitten er nu dus vast in.

Volgend probleem, ik zoek een 3D tekenaar die dit even voor mij wil ontwerpen, het is ondertussen meer dan 2 jaar geleden dat ik nog eens iets in 3D heb getekend en ben zowat alles vergeten, plus dat nu blijkbaar 123design niet meer bestaat en ik zou moeten overschakelen naar fusion360 en dus weeral moet gaan leren. Geen tijd voor en het lukt me niet direct. Aangezien ik zo 14 grote en 15 kleine nodig heb dacht ik die laten printen in 3D maar dan moet ik de stl file hebben natuurlijk.

Het gaat om het binnenstuk van schuttersgaten :


schuttersgat_groot by D Ha, on Flickr

2 versies, de kleine voor bovenaan en de grote voor onderaan


schuttersgaten by D Ha, on Flickr

Zal de vraag ook nog wel eens stellen in de rubriek gezocht.