La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Gerolf

Citaat van: sdz1976 op 30 maart 2018, 20:07:11 PM
De sfeer heb je in elk geval al te pakken  8) 8)

Vind ik ook. Goe bezig  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Nog wat an het prutsen geweest :

Een eerste test van nieuwe stoelen voor het terras aan een restaurant, deze keer een moderne lounge zetel

20180426_094443 by D Ha, on Flickr

En de start van het restaurant :

20180426_094318 by D Ha, on Flickr


20180426_094328 by D Ha, on Flickr

En de nodige deuren, ramen en luiken

20180426_094304 by D Ha, on Flickr

Nu nog een vloertje, interieur, verlichting en het volgende gebouw is klaar voor een schilderbeurt.

Gerolf

Mooi knutselwerk  8)

Citaat van: Dirkh op 26 april 2018, 09:58:48 AMNu nog een vloertje, interieur, verlichting en het volgende gebouw is klaar voor een schilderbeurt.

Als ik je een tip mag geven: er bestaat ook zwarte styreenplaat. Dat scheelt aan licht-afdichting bij het bouwen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

@Gerolf, ik maak altijd per raam of ruimte met tekenpapier (gekleurd) een binnen kant (box) die ik eventueel kan voorzien van een geprinte afbeelding. En dat is licht dicht genoeg en zo kan ik alles apart afwerken en voorzien van de leds enz.. en dan is het maar de box op de juiste plaats te bevestigen aan de buitenmuren.

modelbaanHO

Dat ziet er weer veelbelovend uit.
Maak jij al die onderdelen met de snijplotter ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirkh

Yep alles met de snijplotter en styreenplaat van 0.2 mm voor de luiken en ramen in verschillende lagen. Het huis zelf is gemaakt met vikopur van 1 mm.
De stoelen en tafel en de steunen onder het terras uit synaps 0.25 mm.
Hier en daar ook nog wat profieltjes van 0.3 op 0.5 mm.

Dirkh

Een beetje verder gewerkt


20180430_172719 by D Ha, on Flickr

En nog eens alles gepast

20180430_181039 by D Ha, on Flickr

20180430_181152 by D Ha, on Flickr

BC911

Leuk om te zien hoe je ideeën vorm krijgen en het dorp stilletjes aan een dorp wordt!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

marc goovaerts

Die kerk belooft weeral mooi te worden (en goed zichtbaar)

railrunner

Nog ver van klaar, maar je ziet gewoon nu al dat de franse sfeer er van af druipt.  Zal een zeer mooie baan worden! 
Je steekt wel enorm veel detail in je huisjes, dat maakt het bijzonder leuk!

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 30 april 2018, 23:51:49 PM
Die kerk belooft weeral mooi te worden (en goed zichtbaar)
Ondertussen zijn bijna alle onderdelen van de kerk klaar, glasramen liggen klaar, deur is gemaakt op mobexpo, enkel de toren mist nog wat onderdelen.
Dank zij een mede forum lid komt er nog een extra functie in de kerk, die mannen op mobexpo met die valiezen hebben natuurlijk dat weer in gang gestoken. De klokken voor de toren zijn onderweg en de bedoeling is om ze te laten bewegen met het nodige geluid via een mp3 player, het mechanisme is al voor 80% klaar enkel nog een arduino programeren om de servo mooi te laten lopen, traag starten van de beweging en traag laten uitlopen en alles een beetje afgestemd op het geluid.
Er moet een klein beetje interactie op het baantje zijn anders is het zo statisch, de klokken zullen waarschijnlijk te bedienen zijn via een knopje voor de toeschouwers.

Maar nu eerst de verlichting verder aanpakken van het huisje en nieuwe steunen maken voor de straat lantaarns, de huidige zijn 8 mm en dat is te groot (Jean wees me daar op) Dus een nieuwe versie van de steun gemaakt die 3.5 mm groot is (56 cm). Benieuwd of ik die gesneden krijg. Er zit wel iets minder detail in door de kleine afmetingen.

Dirkh

nieuwe versie van de lantaarn steun, de bovenste is nu 3.5 mm op 2.5 mm


Lantaarn v2 by D Ha, on Flickr

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

Chapeau, erg fraaie opzet , detaillering en sfeertje  ;)

Pierre

Heel erg fraai werk! (en zo klein) ;)
Groet Pierre.